IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hur ser det ut i era bygghörnor?

+31
Björn Eriksson
Viggen
Ichigo
Kent
Hayabusa
fowi
Jörgen.E
denstore
Matt_Public
Delmar
Joppo
cas
Marlin
Jokkocze
ErikM
johan r
Moggy
MiniStuff
Obed
merlin1953packard
Caverö
Azgaron
JOooCKE
bjork_larsson
Linus
MagnusE
Stefan E
T-34
Gigabyte
Janne.S
Warsawpact
35 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 1 av 11 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? Empty Hur ser din Helgedom ut ?

Inlägg av Warsawpact sön jan 18 2009, 19:21

Hur ser din helgedom ut, din oas av lugn i vardagsstressen, ditt fort av avkoppling emot den gråa världen?

Startar härmed en tråd där samtliga hobbyister på forumet kan lägga upp bilder på sitt tillhåll ( hobbybordet / arbetsbänken) där "all the magic happens" så att säga.
Har själv undrat några gånger om det enbart är jag som som förvarar alla mina grejer i en stor snickarlåda, är det bara jag som har hobbyplatsen jämte datorn så att jag kan lyssna på musik samtidigt som jag bygger?


Tänkte att det också vore roligt om man också kunde lägga upp lite bilder på vad det är för kompressor + airbrush man eventuellt använder samt foton på just din stash.


Låt utrymmes tipsen hagla och bilderna stå som spön i backen.

Hur ser det ut i era bygghörnor? DSC00729
Här håller jag hov!
Har min arbetsplats jämte datorn. Varför detta kan vissa tänka då man förmodligen riskerar att t.ex. spilla Micro Sol så att det rinner in i tangentborder och det luktar ättika i en vecka!?
Jo, det är därför att jag tycker att kombinationen av musik/ film / radio som finns i datorn är oslagbar att ha nära till hands då man håller på och klistrar och donar, får ett så mycket bättre flyt i grejerna. Inget går upp emot att varva ner vid hobbybordet med en skön film i bakgrunden samtidigt som man håller på med ett intressant kit med lite sushi jämte för att stilla hungern.
Paradiset i den gråa vardagen!

Hur ser det ut i era bygghörnor? DSC00730
Hur ser det ut i era bygghörnor? DSC00731
Min skattkista.
Införskaffade en massiv verktygslåda på CO, vilket jag kan erkänna var ett klockrent impullsköp, men förmodligen det bästa impulsköpet jag gjort.
ALLA min verktyg, sprays, färger, filar, lim, pincetter, borr...rubbet..finns i väskan och den kan svälja mycket meer käns det som. Perfekt då jag inte vill kunna ställa undan allt så det inte svämmar över på bordet.
En sak som är bra är att jag kan plocka upp "sektioner" från väskan upp på bordet att ha jämte mig. T.ex. färg "lådan" i själva lådan kan jag ta upp vid behov.

Hur ser det ut i era bygghörnor? DSC00734
Sprayavdelningen.

Hur ser det ut i era bygghörnor? DSC00735
Min nya airbrush av märket Hymair. Återstår att se vad den här färskingen kan prestera.

Hur ser det ut i era bygghörnor? DSC00738
Här är musklerna när det kommer till min airbrushing. En relativt stor och kraftig kompressor från Cooltech på 1,5 hästar som klarar upp till 8 bar.
Tycker att det är jätteskönt att kunna ha en kompressor med tank som komprimerar luft i tanken och sedan stänger av sig själv så att den inte står och brummar konstant. Nackdelen är då om man slappar till vid spraybåset och den plötsligt dundrar igång då det behövs fyllas på luft i tanken så är det lätt att flyga i taket av överraskning.

Hur ser det ut i era bygghörnor? DSC00737
Använder mig av block av vitt industri styrofom för att bl.a. säkra modellerna med ett staket med tandpetare vid transport men också får agera bas vid airbrushing då jag sätter ner tandpetare i styrofomet och säg, ett pansarhjul, i andra änden så den får sväva fritt så att säga under målningen.

Hur ser det ut i era bygghörnor? DSC00732
Hur ser det ut i era bygghörnor? DSC00733
Hur ser det ut i era bygghörnor? DSC00740
Lite av kit-beståndet i huset. Pansar i genren ww2 + modernt finns det gott om. Försöker bryta beroendet med att gå över till sci-fi byggen och diverse annat men återfallet till pansar är nu ett faktum!

Detta är summa sumaro av min lugna oas i den gråa vardagen.


Med många vänliga hälsningar: Christian


Senast ändrad av Warsawpact den mån jan 19 2009, 00:23, ändrad totalt 5 gånger
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Janne.S sön jan 18 2009, 21:46

Vi flyttade till den här lägenheten för lite drygt ett år sedan från en liten trång tvåa som jag och min sambo bott i 7 år:P Det fanns inget annat alternativ än att vi skulle skaffa en fyra rummare!
Jag behövde ett hobbyrum!! En tre hade väl räckt då tycker ni kanske men vi behöde ett kontor åxå!


Nåväl, vi flyttade in i fyran och jag gnuggade händerna när jag skulle få inreda mitt tempel!

Jag kan väl börja med en översiktsbild....
Rummet mäter ungefär 10 kvadrat, 4x2.5m. Efter den vänstra väggen har jag 5 vita billy bokhyllor varav 3 med glasdörrar, längst in mot fönstret har jag det första av mina arbetsbord ,där brukar jag måla. Tillhöger om det har jag mitt andra arbetsbord och där brukar jag bygga, efter den högra väggen har jag ännu en billy bokhylla
och lite bös. Brevid dörren in har jag en garderob och brevid det mitt stora vitrinskåp.
Hur ser det ut i era bygghörnor? DSC01695


Ok här är alltså mitt första arbetsbord, där står min kära dremel och i hyllan tillvänster finns alla verktygen till den. Två skrivbordslampor är fästa vid just det här bordet och jag brukar ha två fläktar på fönsterbrädan, just nu bara en den andra står vid det andra bordet.
Bakom min kompressor skymtar en kawasaki T-4 som jag har som testobjekt och till höger skymtar mitt färgställ.
Hur ser det ut i era bygghörnor? DSC01677


Hörnet där borden möts så har jag mina färger lite tjusigt undanstoppade dels i ett färgställ och även i en kartong....mycke färger blir det
Hur ser det ut i era bygghörnor? DSC01679


Här är mitt byggbord, rätt så tomt nu när F-117 blev klart......ok det är ett par bomber där som ska bli färdiga så småningom åxå. Där står det lite verktyg, penslar och kemikalier...och min radio!! ett absolut måste när man sitter å pillar! Om det inte vore för nyheterna då och då så skulle jag helt glömma tiden!
Det står en halogenlampa på bordet, jag ska skaffa fler, sedan är det två skrivbordslampor och en lampa med förstoringsglas på.
Hur ser det ut i era bygghörnor? DSC01680



Tillhöger om bordet står det en trave med kartonger och kassar och en bokhylla full med modelltidningar och gamla videofilmer (mest anime), i hörnet står en ihoprullad madrass (som en stackare fick nyttja under modell GBG) och lite kartonger. Mitt stora vitrinskåp skymtas åxå.
Hur ser det ut i era bygghörnor? DSC01682


Där är vitrinen och garderoben brevid dörren...än så länge finns bara en Vigilante i vitrinen och i garderoben förvarar jag större delen av mitt plastförråd Very Happy
Hur ser det ut i era bygghörnor? DSC01683


Den första billybokhyllan när man kommer in i rummet är full av pansar och fartyg....
Hur ser det ut i era bygghörnor? DSC01687


I den andra så återfinns lite flygplan åxå...
Hur ser det ut i era bygghörnor? DSC01686


Och den tredje är bara lite allmän förvaring än så länge...
Hur ser det ut i era bygghörnor? DSC01685


Det två sista som står brevid arbetsbordet är utan glasdörrar och används för lite allmän förvaring
Hur ser det ut i era bygghörnor? DSC01684



Här är min lilla kompressor, en Werther Modell II och den ger mig max 2,5 bar men håller sig kring 1.7 1.8 bar i arbetstryck.
Hur ser det ut i era bygghörnor? DSC01678



Och här är mina små älskingar..... Iwata HP-CH
Hur ser det ut i era bygghörnor? DSC01697


och Iwata CM-B
Hur ser det ut i era bygghörnor? DSC01698




Ska vi se...har jag glömt något? Jo jag kan väl flasha min stash åxå Razz



Uppe på hyllorna hittar vi....
Hur ser det ut i era bygghörnor? DSC01688

Hur ser det ut i era bygghörnor? DSC01689

Hur ser det ut i era bygghörnor? DSC01690



ovanpå vitrinen står det...
Hur ser det ut i era bygghörnor? DSC01692



och i lilla hatthyllan ovanpå garderoben.....
Hur ser det ut i era bygghörnor? DSC01693



I stora garderoben återfinnes dessa....
Hur ser det ut i era bygghörnor? DSC01694




Det var mitt lilla skrymsle undan den bistra verkligheten!!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Gigabyte sön jan 18 2009, 22:39

oj det var en massa kul du hade att visa upp ,massa mumsiga byggsatser ,fina modeller i vitrinen cheers cheers cheers cheers
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Janne.S sön jan 18 2009, 23:39

Ordningsam pojk minsan! Very Happy

Ser väldigt trivsamt ut!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av T-34 mån jan 19 2009, 17:13

Ser välordnat ut hos er båda. Blir lite sugen på en del av era obyggda modeller.
Ska försöka att återkomma med lite bilder på min arbetsplats också plus lite bilder på min "sprutbox" och fläkt mm.
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Janne.S mån jan 19 2009, 17:21

Sprutbox med fläkt lät väldigt intressant ......den vill jag definivt se bilder på Smile
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Warsawpact mån jan 19 2009, 17:56

Janne.S skrev:Sprutbox med fläkt lät väldigt intressant ......den vill jag definivt se bilder på Smile

Instämmer med Janne!

En sprutbox låter intressant. Skulle gärna vilja se bilder på den Smile
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av T-34 mån jan 19 2009, 18:11

Jag har tagit lite bilder på det hela som jag ska lägga upp så småningom men det tar lite tid att skicka upp dom till photobucket och länka och greja men det kommer. Nu ska jag se på handboll SWE-ESP Very Happy
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av T-34 mån jan 19 2009, 20:16

Så, nu har vi sett Sverige spöa skiten ur Spanien, härligt.
Nå så här ser det ut hemma hos mej, arbetsplats mm.

Hur ser det ut i era bygghörnor? Workspace2

Liten översikt

Hur ser det ut i era bygghörnor? Workspace1

en till

Hur ser det ut i era bygghörnor? Tamiya

En färglåda

Hur ser det ut i era bygghörnor? Lda

Hur ser det ut i era bygghörnor? Humbrol

Humbrollådan

Hur ser det ut i era bygghörnor? Sprutor

Mina trotjänare, en Clas Ohlsson och en Evolution

Hur ser det ut i era bygghörnor? Kompressor

Clas Ohlsson, dånar som fan och vill vandra iväg över golvet men håller trycket.

Hur ser det ut i era bygghörnor? Inwork6

Min sk. sprutbox

Hur ser det ut i era bygghörnor? Sprutbox1

Ett egenhändigt tillverkadt sugbord i galvad plåt med måtten: L=460mm B=300mm H=60mm. Vitsen med ett sugbord är att ångorna sugs neråt och inte passerar näsan.

Hur ser det ut i era bygghörnor? Ljuddmpare

I botten på sugbordet har jag en 125mm anslutning.

Hur ser det ut i era bygghörnor? Kanalflkt

Sen kommer en ljudfälla och en kanalfläkt av märket Östberg CK 125, sen är det bar rakt ut genom väggen med skiten och avsluta med en nätförsedd 40 graders böj för att undvika regnet och småfåglar in i röret.

Det var det hela och det som kostar lite är fläkten och ljudfällan samt lite kringmatreal, ca 1200:- skulle jag tro. Vet inte så noga, jag jobbar nämligen på en ventilationsfirma. Very Happy
Hoppas det väckte nån ide.
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Janne.S mån jan 19 2009, 20:42

Lysande sprutbox!!!

Kan ha sina fördelar att jobba med ventilation misstänker jag....... silent
Synd att det inte riktigt är aktuellt å dra ett rör genom väggen på 12:e våningen i ett hyreshus Razz

Hehehe, fiffig liten sak som du fäster ritningar på! Du behöver aldrig leta efter den i alla fall!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Stefan E mån jan 19 2009, 21:42

Hejsan!

Vad kul att se era arbetsplatser!

Men bygger ni inga modeller???

Det är ju attans så rent och välstädat, vänta tills ni får se min "grotta" och bered er på en kaos-chock! affraid

Bilder kommer snart från min lya!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Janne.S mån jan 19 2009, 22:00

Ingen skam över dig Stefan........jag städade innan jag fotade Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av MagnusE mån jan 19 2009, 22:24

Jösses vilka ytor ni har och ordning och reda verkar också råda. Snyggt och prydligt. För byggandet har jag endast blivit tilldelad ett par kvadratmeter i gästrummet. Jag inser nu att jag är slarvig och kommer fr.o.m. idag jag strukturera upp mitt arbete.

Hur ser det ut i era bygghörnor? Bygg

Målning sker i ett förråd som är rätt kyligt så här års men det blir dock användbart efter en omgång med byggfläkt. PT målandet fick frau att rynka på näsan åt färglukten så någon form av sprutbox var nödvändigt.
Inte lika sinnrik som T-34´s men fungerar faktiskt riktigt bra. Gjord av köksfläkt och folietäckta hyllplan. Filtret är en tillklippt färgfälla som sväljer den mesta av färgdammet men jag funderar ändå på sikt på att leda ut det men någon form av slang/rör. Belysning i form av 4 Julalysrör som blev så här i efterhand lite i mesta laget. Solbrillor behövs när allt är på. Cool Och ja, kakor finns i burken.
Hur ser det ut i era bygghörnor? Box2
Hur ser det ut i era bygghörnor? Box3

Hur ser det ut i era bygghörnor? Pist
Sprutan är en Iwata Eclipse HP-CS, kompressor av samma tillverkare. Filter behövs egentligen inte men den blev mycket skönare att hålla i.

Ja det var det lilla jag hade att erbjuda.

MagnusE
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Janne.S mån jan 19 2009, 22:31

Compact living....bra med tips om det....få se hur länge jag får behålla mitt lyxiga hobbyrum....

Tycker nog du har rätt bra ording ändå! Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Linus mån jan 19 2009, 23:49

Hur ser det ut i era bygghörnor? P1000098

Hur ser det ut i era bygghörnor? P1000099

Ostrukturerat är bara förnamnet! Laughing
Linus
Linus


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av bjork_larsson tis jan 20 2009, 12:07

Stiligt gubbar! Jag skall slänga upp lite bilder på hur mitt ställe ser ut. Även på hur jag skall bygga mitt nya! =) Kommer bli kanon! Visar bilder på det när jag har tid att lägga upp dem!

@Magnus (T-34), jag har en likadan kompressor, testa att sätta en krok under skrivbordet och hänga upp den i någon björntråd från hålen i fötterna till kroken under skrivbordet! Då springer den inte iväg! =) Haha! Very Happy

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Stefan E ons jan 21 2009, 11:49

Ok, grabbar!

Välkomna att titta in i min lya/helgedom/retreat/verkstad/hobbyrum, fast min fru kallar det min lekstuga av nån anledning! confused Laughing

Det är en fd. gillestuga i källaren på vårt hus, och rummet är ca 9meter långt och drygt 5meter brett.



Vi börjar väl med det allra heligaste, där det mesta händer, alltså arbetsbordet.

Det är ett gammalt köksbord från IKEA 150x80cm (som heter Kallinge, "byn" jag kommer ifrån!)
Själva byggytan är ungefär lika stor som ett A4, resten är fyllt av "bra att ha när man bygger grejer"!
Den vita lampan är en sk. "Opti-visor" som ger ett fantastiskt ljus som dessutom återger alla färger helt korrekt, och förstoringsglaset är ett hjälpmedel som är helt suveränt att ha till småpill!

Hur ser det ut i era bygghörnor? 093

Ett färgställ (original Humbrol butiksställ) som jag fick av en kompis rymmer de "nödigaste" färgerna!

Hur ser det ut i era bygghörnor? 094

Hur ser det ut i era bygghörnor? 123

Hur ser det ut i era bygghörnor? 124

Hur ser det ut i era bygghörnor? 125

Hur ser det ut i era bygghörnor? 126

Så glider vi vidare åt höger och kommer till min hembyggda sprutbox.
Den är gjord av överblivna hyllplan till samma hylla som den står i (IKEA "IVAR"), bara tillsågad och hopskruvad med ett till passat bakstycke och en vanlig köksfläkt (med inbyggd belysning och tre hastigheter) överst.
Måtten på boxen är 60x60x50cm, räcker till allt utom riktigt stora modeller!

Hur ser det ut i era bygghörnor? 095

Min färgspruta är den vanliga "Grävlingen" från Claes Olsson, och kompressorn är från samma ställe.

Hur ser det ut i era bygghörnor? 096

Hurtsen bredvid kompressorn rymmer verktyg och allt möjligt jox som är bra att ha, ena lådan rymmer mera färger (Hubrol, White Ensign, Tamiya och Oljefärger).

Hur ser det ut i era bygghörnor? 097

Nästa hyllsektion rymmer några byggda modeller och ännu fler obyggda.

Hur ser det ut i era bygghörnor? 099

Hur ser det ut i era bygghörnor? 101

Nästa sektion och hörnsektionen, varje sektion är 80cm bred, hörnet 40x40cm.

Hur ser det ut i era bygghörnor? 102

Hur ser det ut i era bygghörnor? 103

Nu är vi på nästa långvägg, här har jag två stora vitrinskåp 80x80x50cm (de börjar bli fulla nu) och mera obyggda modeller.

Första sektionen;

Hur ser det ut i era bygghörnor? 104

Andra sektionen;

Hur ser det ut i era bygghörnor? 105

Hyllorna räcker inte, modellerna måste yngla av sig när jag inte ser! monkey

På min vänstra sida har jag mera hyllor, de här är 30cm djupa (fortfarande "IVAR") och innehåller två vitrinskåp 80x80x30cm plus samlare med alla mina modell- och tåg tidningar samt annat referens material.
Sammanlagt 3st 80cm plus 1st 40cm sektion.

Hur ser det ut i era bygghörnor? 109

Hur ser det ut i era bygghörnor? 110

Bakom ryggen har jag ett litet underskåp till en BILLY bokhylla som tjänar som uppläggsplats för modeller under bygge.

Hur ser det ut i era bygghörnor? 107

Ibland får man ta till golvet o stapla lådor!

Hur ser det ut i era bygghörnor? 108

Modell-avdelningen tar upp ca 3x5meter av rummet.

Hur ser det ut i era bygghörnor? 113

Vad har jag då i resten?

Jo, en modelljärnväg på ca 6x4,5meter!
En ännu obyggd del utgör en perfekt avläggningsplats för torkande delar!

Hur ser det ut i era bygghörnor? 111

Hur ser det ut i era bygghörnor? 114

En blick ut över banan.

Hur ser det ut i era bygghörnor? 112

Hur ser det ut i era bygghörnor? 115

Hur ser det ut i era bygghörnor? 116

Hur ser det ut i era bygghörnor? 117

Jag kallar banan Santa Fé, Texas & Pacific.
Det är en frilansad (påhittad) del av Santa Fé, med huvudsäte i Dallas-Fort Worth området strax efter krigsslutet (1945-1964).
banan sträcker sig västerut genom Mojave öknen, över bergskedjan "the Sierras" och fortsätter till San Diego.

Banan ägs och sköts av Santa Fé, men trafikeras av en mängd olika bolag med förbindelser över hela västra USA.
De största bolagen förutom Santa Fé är Southern Pacific, Union Pacific, Missouri Pacific, Western Pacific, Frisco, Cotton Belt, Rock Island, MKT ("Katy") och några andra småbolag.

Det är detta som är min "huvud hobby" om man nu kan säga så.
Modellbygget är en gammal återupplivad kärlek som uppstod då rummet renoverades och jag ville ha något att syssla med.

Hur ser det ut i era bygghörnor? 120

Hur ser det ut i era bygghörnor? 122

Hoppas ni gillade rundturen och ni är alltid välkomna hit!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Warsawpact ons jan 21 2009, 11:56

Phantom, jag kan bara uttrycka mig genom att säga....."wooow"!!! silent

Ser att vi är nu runt 3 st inkl mig med samma kompressor som du Phantom. Cool
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av bjork_larsson ons jan 21 2009, 11:58

@ Stefan: KARL!!!? Vadan detta? Hahaha, det är ju ett helt hus! UNDERBART! Jag har nog sett någon bild innan men inte riktigt allt detta! Fick en positiv chock när jag såg detta! Jag är imponerad... Very Happy

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Stefan E ons jan 21 2009, 12:07

bjork_larsson skrev:@ Stefan: KARL!!!? Vadan detta? Hahaha, det är ju ett helt hus! UNDERBART! Jag har nog sett någon bild innan men inte riktigt allt detta! Fick en positiv chock när jag såg detta! Jag är imponerad... Very Happy

Terje

Hejsan Terje!

Jo jag är mycket lyckligt lottad, och att jag dessutom har en underbar fru som (kanske inte alltid förstår, men) överser med mina laster! Very Happy
Hon tycker att jag skall bygga på järnvägen istället för modellerna, den gillar hon!


Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av JOooCKE ons jan 21 2009, 14:29

Hej !

Stefan, ditt hobby rum var riktigt trevligt ! Stort och bra Smile
Och det hade en hel del obyggda modeller ser jag Smile

Men Stukan Shocked Den såg ut att vara riktigt stor vilken skala är den i ?

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av T-34 ons jan 21 2009, 17:08

Imponerande. Hur mycket plats har du egentligen? Disponerar du en hel våning eller?
Väntar bara på att barna ska flytta, då tänker jag bre ut mej över hela övervåningen. Smile
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Janne.S ons jan 21 2009, 17:31

Hu jeda mig...nu bidde jag lite avis på utrymmena, Stefan!!!!!

Jag vill åxå ha hus!!!! att det ska vara så förbannat dyrt i götet....mummel mummel

Fantastiskt Stefan!!!!!!!!! cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Linus ons jan 21 2009, 19:42

Om alla de kartonger du har är obyggda modeller har du att göra i minst en livstid. Jag blir avundsjuk på all yta du har! En annan som disponerar över en yta på max 4-5 kvm och som dessutom har sneddat tak så tekniskt är det inte mycket mer än 1 kvm. Liksom T-34 väntar jag på att min bror ska komma in på polishögskolan så jag kan flytta ut till hans rum och förvandla det till en verkstad! Twisted Evil
Linus
Linus


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Stefan E ons jan 21 2009, 20:27

Hej på er alla!

Kul att ni gillade min lya!

Skall försöka svara på en del frågor.

@Jocke;

Den stora Stukan på hyllan ovanför sprutboxen är Airfix 1/24 modell.
Den byggde jag för ungefär 30 år sedan, och den har överlevt många flyttar!

@Magnus;

Gillestugan (mitt rum) tar upp ungefär halva källaren, och villkoret är att mina modeller håller sig där!
Fast jag har några modeller och lok i bokhyllan i finrummet också, lite på nåder! Razz

@Linus;

Jag vågar inte räkna efter längre, men nog har jag så det räcker till pensionen i alla fall! Very Happy
Det värsta är att det hela tiden kommer så mycket nya intressanta prylar man bara "måste ha"!
Jag delade också rum med brorsan i flera år, så jag vet hur det är! Crying or Very sad

@Janne;

Skaffa hus om ni kan, det är det bästa vi gjort!
Bättre utrymmen, bättre hyra, en liten trädgård och det är ens eget!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 11 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan


Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet