Hur ser det ut i era bygghörnor?
+31
Björn Eriksson
Viggen
Ichigo
Kent
Hayabusa
fowi
Jörgen.E
denstore
Matt_Public
Delmar
Joppo
cas
Marlin
Jokkocze
ErikM
johan r
Moggy
MiniStuff
Obed
merlin1953packard
Caverö
Azgaron
JOooCKE
bjork_larsson
Linus
MagnusE
Stefan E
T-34
Gigabyte
Janne.S
Warsawpact
35 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 10 av 11
Sida 10 av 11 • 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11
Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?
Den ursprungliga tanken var att jag skulle ha glasdörrar uppe för att man skulle kunna se vad som finns där och vanliga paneldörrar nere för att dölja allt skräp som jag helt enkelt slänger in där.
Tyvärr finns det inga halvhöjds glasdörrar på ikea, så den planen fungerar väl inte så bra.
Nu märkte jag dock att det finns dörrar som är delade på mitten, så min ursprungliga plan kanske fungerar ändå
Dock kostar de, precis som helhöjdsglasdörrarna, 350kr styck och jag behöver två, så det hela får vänta.
Tyvärr finns det inga halvhöjds glasdörrar på ikea, så den planen fungerar väl inte så bra.
Nu märkte jag dock att det finns dörrar som är delade på mitten, så min ursprungliga plan kanske fungerar ändå
Dock kostar de, precis som helhöjdsglasdörrarna, 350kr styck och jag behöver två, så det hela får vänta.
Jokkocze
Väldigt kul tråd att få kika igenom
Hittade denna då jag letade lite här på forumet.
Hittade denna då jag letade lite här på forumet.
Viggen
Förnämligt hobbyrum! Så välstädad och organiserad dessutom
Janne.S- Moderator
Ser mycket bra ut Björn!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack Janne, Tobias och Håkan!
Det tog cirka drygt vecka att flytta över och färdigställa alltihop.
Det tog cirka drygt vecka att flytta över och färdigställa alltihop.
Björn Eriksson
Tja min ser ut så här..här sker mitt byggande....compact living...föredetta klädkammare på 115x160cm motsvarande sida ett glasbord till m laptop mm...samt hurtsar m allehanda saker i but it is Goood enough For Me
Mal
Ja Mal har ett föredömligt mysigt litet krypin med gott om roliga leksaker..
Tobias
Ett måste då det är compact ......
Men men skulle vara toppen m ett helt rum .....men måste erkänna gillar o sitta i min Man Cave
Men men skulle vara toppen m ett helt rum .....men måste erkänna gillar o sitta i min Man Cave
Mal
Nu när man blivit lite mer aktiv på det här forumet tänkte jag att det kunde vara kul att visa var jag trälar och sliter(med glädje och gärna så mycket som möjligt) någonstans.
Från början höll man till på köksbordet, men jag kände att det började spåra ur. Till mitt försvar så hade min fru lite crap på bordet också, men det var illa nog!
Vi bor i en 2a och plats i lägenheten skulle bli dyrköpt. Vi har en klädkammare som var proppfull med bråte och jag frågade snällt: "Om jag röjer och ordnar i klädkammaren, får jag använda det som hobbyrum då?" Min fru accepterade lite nonchalant som om jag inte menade allvar.
Så från det här:
Till det här:
och såhär ser det ut nu, nästan 1 år senare:
Den rosa lilla byrån är det min fru som tillverkat utav överblivna kartonger. Den är inte så praktiskt, men då hon faktiskt ansträngde sig o gjorde den så behåller jag den gärna!
Till ganska nyligen var jag en pensel-målare, därav sortimentet av Vallejo MC, som är suveränt att pensla med, samma sak med citadels metallfärger!
Jag är ganska petig i min sortering och städning, men har man inte mycket utrymme, så måste det vara ordning! Det ska tilläggas att jag inte sprutmålar i min skrubb, jag flyttar kompressor, fläkt, hemmagjort spraybås och tillbehör ut i köket där jag kan spraya med öppen balkong-dörr. Det är lite bökigt men man gör det man kan, man blir väldigt effektiv i alla fall, så när jag ska måla, så ser jag till att det finns mycket att måla
Har till och med satt upp ett par hyllor för färdiga modeller, allt i 1/72 förutom F1bilen:
Här är stashen, som är extremt bra packad, för att den ska "se mindre ut än vad den är", så frugan inte riktigt får kläm på hur mycket som egentligen finns där
Svårt att fotografera den i det trånga utrymmet, men det finns såklart en hel del svenskt, men annars är det mycket helikoptrar och kalla kriget-prylar. Jag håller min stash uppdaterad på scalemates, så om det är någon som villa kolla den fullständiga stashen kan man göra det på: https://www.scalemates.com/profiles/mate.php?id=15013&p=stash
Blev lite mycket text men jag hoppas att ni uppskattade den här lilla titten! Ha det gott!
Från början höll man till på köksbordet, men jag kände att det började spåra ur. Till mitt försvar så hade min fru lite crap på bordet också, men det var illa nog!
Vi bor i en 2a och plats i lägenheten skulle bli dyrköpt. Vi har en klädkammare som var proppfull med bråte och jag frågade snällt: "Om jag röjer och ordnar i klädkammaren, får jag använda det som hobbyrum då?" Min fru accepterade lite nonchalant som om jag inte menade allvar.
Så från det här:
Till det här:
och såhär ser det ut nu, nästan 1 år senare:
Den rosa lilla byrån är det min fru som tillverkat utav överblivna kartonger. Den är inte så praktiskt, men då hon faktiskt ansträngde sig o gjorde den så behåller jag den gärna!
Till ganska nyligen var jag en pensel-målare, därav sortimentet av Vallejo MC, som är suveränt att pensla med, samma sak med citadels metallfärger!
Jag är ganska petig i min sortering och städning, men har man inte mycket utrymme, så måste det vara ordning! Det ska tilläggas att jag inte sprutmålar i min skrubb, jag flyttar kompressor, fläkt, hemmagjort spraybås och tillbehör ut i köket där jag kan spraya med öppen balkong-dörr. Det är lite bökigt men man gör det man kan, man blir väldigt effektiv i alla fall, så när jag ska måla, så ser jag till att det finns mycket att måla
Har till och med satt upp ett par hyllor för färdiga modeller, allt i 1/72 förutom F1bilen:
Här är stashen, som är extremt bra packad, för att den ska "se mindre ut än vad den är", så frugan inte riktigt får kläm på hur mycket som egentligen finns där
Svårt att fotografera den i det trånga utrymmet, men det finns såklart en hel del svenskt, men annars är det mycket helikoptrar och kalla kriget-prylar. Jag håller min stash uppdaterad på scalemates, så om det är någon som villa kolla den fullständiga stashen kan man göra det på: https://www.scalemates.com/profiles/mate.php?id=15013&p=stash
Blev lite mycket text men jag hoppas att ni uppskattade den här lilla titten! Ha det gott!
LudvigN
Flådigt utrymme
Söt och behändig stash dessutom
Söt och behändig stash dessutom
Janne.S- Moderator
Snitsigt upplägg! Påminner om byggskrubbenjag hade i min förrförra lägenhet. Också: är bildrute-tråd på den japanska Cobran för mycket begärt?
Matt_Public- Master of DNF
Trevligt litet hobbyutrymme du har fixat! Ser trevligt ut och stashen såg ju inte fel ut heller!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Härligt med ett eget utrymme!
Stashen kommer att växa....
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Stefan E skrev:Härligt med ett eget utrymme!
Stefan
Faktiskt inte! Jag krängde nog 10 byggsatser idag, alla tamiya 1/72, eftersom jag har kommit på att jag inte kommer bygga så mycket mer WWII. Köpte massa Tamiyagrejer från Japan för en löjligt liten slant så jag kände att jag kunde sälja dem billigt också. Så nu finns det minsann plats för påfyllnad, men annar tycker jag att det räcker med runt 50 paket. Det är över 60 i stashen när bilderna togs och det känns lite i överkant för min del
LudvigN
LudvigN skrev:Stefan E skrev:Härligt med ett eget utrymme!
Stefan
Faktiskt inte! Jag krängde nog 10 byggsatser idag, alla tamiya 1/72, eftersom jag har kommit på att jag inte kommer bygga så mycket mer WWII. Köpte massa Tamiyagrejer från Japan för en löjligt liten slant så jag kände att jag kunde sälja dem billigt också. Så nu finns det minsann plats för påfyllnad, men annar tycker jag att det räcker med runt 50 paket. Det är över 60 i stashen när bilderna togs och det känns lite i överkant för min del
Jag lovar, de förökar sig där i mörkret....
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Det där är ett krypin i mitt tycke! I like a lot
Men varför är det så fint och städat? Det känns fel:P
Men varför är det så fint och städat? Det känns fel:P
Caverö
Menar du min mancave....städar alltid mellan sessioner...framförallt innan nytt bygge.
Mal
Jag har min bygghörna i en ateljé, som jag delar med två andra personer.
Det ser ganska kaosartat ut, men det är bara för att det är många projekt igång!
Och det lilla lagret:
Det ser ganska kaosartat ut, men det är bara för att det är många projekt igång!
Och det lilla lagret:
Tobiasr
Det där är inte KAOS....
Vilken atmosfär .....det är inspiration....
Vilken atmosfär .....det är inspiration....
Mal
Sida 10 av 11 • 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 10 av 11
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|