IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hur ser det ut i era bygghörnor?

+31
Björn Eriksson
Viggen
Ichigo
Kent
Hayabusa
fowi
Jörgen.E
denstore
Matt_Public
Delmar
Joppo
cas
Marlin
Jokkocze
ErikM
johan r
Moggy
MiniStuff
Obed
merlin1953packard
Caverö
Azgaron
JOooCKE
bjork_larsson
Linus
MagnusE
Stefan E
T-34
Gigabyte
Janne.S
Warsawpact
35 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 10 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Jokkocze tor okt 13 2011, 21:14

Den ursprungliga tanken var att jag skulle ha glasdörrar uppe för att man skulle kunna se vad som finns där och vanliga paneldörrar nere för att dölja allt skräp som jag helt enkelt slänger in där.
Tyvärr finns det inga halvhöjds glasdörrar på ikea, så den planen fungerar väl inte så bra.

Nu märkte jag dock att det finns dörrar som är delade på mitten, så min ursprungliga plan kanske fungerar ändå Smile
Dock kostar de, precis som helhöjdsglasdörrarna, 350kr styck och jag behöver två, så det hela får vänta.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Viggen fre dec 16 2011, 23:08

Väldigt kul tråd att få kika igenom Very Happy
Hittade denna då jag letade lite här på forumet.
Viggen
Viggen


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Björn Eriksson ons sep 24 2014, 21:30

Nya hobbyrummet är klart!

I samband med att vi målade och tapetserade om i lägenheten så passade vi på att skifta sovrum och hobbyrum med varandra, 
Det nya hobbyrummet är lite mindre än det gamla, men det kommer att fungera utmärkt ändå.


Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 IMG_7984

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 IMG_7971


Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 IMG_7982

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 IMG_7986

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 IMG_7987

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 IMG_7975

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 IMG_7976

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 IMG_7988

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 IMG_7989

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 IMG_7990

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 IMG_7991

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 IMG_3474
Så här såg det gamla hobbyrummet ut

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 IMG_7980
Men idag ser det ut så här

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 IMG_7981
Björn Eriksson
Björn Eriksson


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Janne.S ons sep 24 2014, 21:52

Förnämligt hobbyrum! Så välstädad och organiserad dessutom Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Tobias ons sep 24 2014, 22:14

Ser jäkligt trevligt ut! Smile
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Azgaron tor sep 25 2014, 00:13

Ser mycket bra ut Björn!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Björn Eriksson tor sep 25 2014, 00:24

Tack Janne, Tobias och Håkan!

Det tog cirka drygt vecka att flytta över och färdigställa alltihop.
Björn Eriksson
Björn Eriksson


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Mal fre sep 26 2014, 23:30

Tja min ser ut så här..här sker mitt byggande....compact living...föredetta klädkammare på 115x160cm What a Face motsvarande sida ett glasbord till m laptop mm...samt hurtsar m allehanda saker i Wink but it is Goood enough For Me

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 2mqpwe8
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Jörgen.E lör sep 27 2014, 12:25

Mysigt krypin  Very Happy

Jörgen
Jörgen.E
Jörgen.E


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Björn Eriksson lör sep 27 2014, 13:34

Nice Mal!

Snygg, prydligt och var sak på sin plats
Björn Eriksson
Björn Eriksson


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Tobias lör sep 27 2014, 16:55

Ja Mal har ett föredömligt mysigt litet krypin med gott om roliga leksaker.. Wink
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Mal lör sep 27 2014, 23:40

Ett måste då det är compact Wink ......

Men men skulle vara toppen m ett helt rum Very Happy .....men måste erkänna gillar o sitta i min Man Cave What a Face
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av LudvigN mån mar 16 2015, 21:29

Nu när man blivit lite mer aktiv på det här forumet tänkte jag att det kunde vara kul att visa var jag trälar och sliter(med glädje och gärna så mycket som möjligt) någonstans.

Från början höll man till på köksbordet, men jag kände att det började spåra ur. Till mitt försvar så hade min fru lite crap på bordet också, men det var illa nog!

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 20140214_221826

Vi bor i en 2a och plats i lägenheten skulle bli dyrköpt. Vi har en klädkammare som var proppfull med bråte och jag frågade snällt: "Om jag röjer och ordnar i klädkammaren, får jag använda det som hobbyrum då?" Min fru accepterade lite nonchalant som om jag inte menade allvar.

Så från det här:
Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 20140213_192016

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 20140213_192026

Till det här:
Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 20140224_200339

och såhär ser det ut nu, nästan 1 år senare:
Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 DSC_1971
Den rosa lilla byrån är det min fru som tillverkat utav överblivna kartonger. Den är inte så praktiskt, men då hon faktiskt ansträngde sig o gjorde den så behåller jag den gärna!
Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 DSC_1972

Till ganska nyligen var jag en pensel-målare, därav sortimentet av Vallejo MC, som är suveränt att pensla med, samma sak med citadels metallfärger!
Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 DSC_1973

Jag är ganska petig i min sortering och städning, men har man inte mycket utrymme, så måste det vara ordning! Det ska tilläggas att jag inte sprutmålar i min skrubb, jag flyttar kompressor, fläkt, hemmagjort spraybås och tillbehör ut i köket där jag kan spraya med öppen balkong-dörr. Det är lite bökigt men man gör det man kan, man blir väldigt effektiv i alla fall, så när jag ska måla, så ser jag till att det finns mycket att måla

Har till och med satt upp ett par hyllor för färdiga modeller, allt i 1/72 förutom F1bilen:
Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 DSC_1954

Här är stashen, som är extremt bra packad, för att den ska "se mindre ut än vad den är", så frugan inte riktigt får kläm på hur mycket som egentligen finns där  Wink 
Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 DSC_1975

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 DSC_1976

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 DSC_1977

Svårt att fotografera den i det trånga utrymmet, men det finns såklart en hel del svenskt, men annars är det mycket helikoptrar och kalla kriget-prylar. Jag håller min stash uppdaterad på scalemates, så om det är någon som villa kolla den fullständiga stashen kan man göra det på: https://www.scalemates.com/profiles/mate.php?id=15013&p=stash

Blev lite mycket text men jag hoppas att ni uppskattade den här lilla titten! Ha det gott!
LudvigN
LudvigN


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Janne.S mån mar 16 2015, 21:57

Flådigt utrymme Very Happy
Söt och behändig stash dessutom Smile
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Matt_Public mån mar 16 2015, 22:25

Snitsigt upplägg! Påminner om byggskrubbenjag hade i min förrförra lägenhet. Också: är bildrute-tråd på den japanska Cobran för mycket begärt?
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Azgaron mån mar 16 2015, 22:54

Trevligt litet hobbyutrymme du har fixat! Ser trevligt ut och stashen såg ju inte fel ut heller! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Stefan E tis mar 17 2015, 10:16

Härligt med ett eget utrymme!  cheers

Stashen kommer att växa....   Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 1789409509

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av LudvigN tis mar 17 2015, 19:29

Stefan E skrev:Härligt med ett eget utrymme!  cheers

Stashen kommer att växa....   Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 1789409509

Stefan  sunny

Faktiskt inte! Jag krängde nog 10 byggsatser idag, alla tamiya 1/72, eftersom jag har kommit på att jag inte kommer bygga så mycket mer WWII. Köpte massa Tamiyagrejer från Japan för en löjligt liten slant så jag kände att jag kunde sälja dem billigt också. Så nu finns det minsann plats för påfyllnad, men annar tycker jag att det räcker med runt 50 paket. Det är över 60 i stashen när bilderna togs och det känns lite i överkant för min del Smile
LudvigN
LudvigN


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Stefan E ons mar 18 2015, 14:40

LudvigN skrev:
Stefan E skrev:Härligt med ett eget utrymme!  cheers

Stashen kommer att växa....   Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 1789409509

Stefan  sunny

Faktiskt inte! Jag krängde nog 10 byggsatser idag, alla tamiya 1/72, eftersom jag har kommit på att jag inte kommer bygga så mycket mer WWII. Köpte massa Tamiyagrejer från Japan för en löjligt liten slant så jag kände att jag kunde sälja dem billigt också. Så nu finns det minsann plats för påfyllnad, men annar tycker jag att det räcker med runt 50 paket. Det är över 60 i stashen när bilderna togs och det känns lite i överkant för min del Smile


Jag lovar, de förökar sig där i mörkret....   Laughing

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Mal ons mar 18 2015, 22:58

LudvigN....

Japp helrätt.. What a Face gjort samma sak Very Happy...fufan det är underbart Very Happy ...litet men det är din mancave...litet men mancave....det är det som räknas Wink


Byggde i köket.....

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 Hkfi
garderoben.....
Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 2oe9

sen jobba...
Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 Z723
Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 Skqd
Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 4v1o
Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 Jhxv
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Caverö fre mar 20 2015, 14:53

Det där är ett krypin i mitt tycke!Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 1288785663 I like a lot cheers

Men varför är det så fint och städat? Det känns fel:P
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Mal fre mar 20 2015, 14:59

Menar du min mancave....städar alltid mellan sessioner...framförallt innan nytt bygge.
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Tobiasr sön apr 05 2015, 21:32

Jag har min bygghörna i en ateljé, som jag delar med två andra personer. 
Det ser ganska kaosartat ut, men det är bara för att det är många projekt igång!

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 16837801367_8a95bb123d_c 
Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 17045206245_93d71c699d_c

Och det lilla lagret:

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 17044367031_40eb0f457e_c
Tobiasr
Tobiasr


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Mal sön apr 05 2015, 21:55

Det där är inte KAOS....

Vilken atmosfär drunken.....det är inspiration....
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Matt_Public sön apr 05 2015, 22:17

Pluspoäng för fönsterhippien! Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 10 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 10 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan


Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet