IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hur ser det ut i era bygghörnor?

+31
Björn Eriksson
Viggen
Ichigo
Kent
Hayabusa
fowi
Jörgen.E
denstore
Matt_Public
Delmar
Joppo
cas
Marlin
Jokkocze
ErikM
johan r
Moggy
MiniStuff
Obed
merlin1953packard
Caverö
Azgaron
JOooCKE
bjork_larsson
Linus
MagnusE
Stefan E
T-34
Gigabyte
Janne.S
Warsawpact
35 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 11 Föregående  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Janne.S ons jan 21 2009, 22:09

LOL....det skulle vara bankens fram till pensionen hos mina barnbarnsbarn, vet du vad dom stollarna tar för hus här nere? Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Azgaron ons jan 21 2009, 22:25

Fina byggställen ni har! Mitt består av en bit av köksbordet, och just nu är det minst sagt kaotiskt där! Embarassed

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av JOooCKE tor jan 22 2009, 12:13

Hej o hå !

Jag tyckte att ni kunde få se mitt lilla byggbord mm Smile

Så jag börjar med en bild på byggbordet som är ganska väl städat nu
Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 DSC00124

Och sen min lilla låda som jag har min verktyg i så som pänslar , airbrushen, lim och sånt Smile
Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 DSC00126

O kompressorn som för ett j***a liv Evil or Very Mad Men den ska bytas ut senare Smile
Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 DSC00127

Och min lilla spruta Wink
Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 DSC00128

Och den här hoppas jag att ni alla har om inte så skaffa en , för den är riktigt bra att ha...
Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 DSC00129

Så sen över till mitt LILLA '' stash '' Det är väldigt litet om man jämför med vissa andra Razz
Den översta hyllan har jag civila modeller sen militära och sen skrot/tillbehörs hyllan Wink
Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 DSC00130

Det var mitt det Smile

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Janne.S tor jan 22 2009, 12:23

Det där ser alldeles lagom ut ju Jocke. Du har fin ordning på grejerna.....hehehe jag har alltid spridit ut mig Wink
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Stefan E tor jan 22 2009, 20:43

Hejsan Jocke!

Det ser ju riktigt mysigt ut, ditt lilla byggställe!

Litet, effektivt och välorganiserat!

Kan ju säga att du troligen har mera Phantoms än jag, räknat i procent av högen! Razz

Oroa dig inte, vi ligger några år före, jag började bygga för ca 45 år sedan och det är nu redan 9år sedan mitt "återfall"!

Du har tiden för dig, det kommer! Very Happy

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av JOooCKE tor jan 22 2009, 20:50

Hahah, ja räknat med procenten i högen så är det ju faktiskt 50% phantoms Very Happy för det är bara min Phantom och Peugeoten som är obyggda :p
Camaron är jag nästan klar med ( ett bygge till pappa ) och Daf'en är halv byggd ( den ska jag ta hytten till ett annat bygge )
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Gigabyte sön jan 25 2009, 13:26

Här är min bygg hörna och mitt förråd av byggda o obyggda modeller Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Bild001-24
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Janne.S sön jan 25 2009, 15:29

Mysig liten hörna! Ser ut som ett tvättrum....

Gott att se att du har en rejäl andningsmask med kolfilter!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Gigabyte sön jan 25 2009, 16:16

tack janne , jag sitter i mitt garage lung o fridfullt Exclamation lite som Emils snickar bod Very Happy . Bland det första jag skaffade mig när jag började bygga var en riktig mask med kolfilter även om man inte använder Tinner o cellulosabaserade färger så ofta ,så är även dom färgerna som tex tamiyas lite hälsovådliga att få i sig , en mask kostar lite o gör mycket nytta .
Ps så fint o städat är det alltid i min bygghörna , eller var det aldrig Laughing
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Caverö sön feb 08 2009, 19:21

Trevliga små krypin som ni har, så här ser mitt ut. Inte mycket men fungerar för sitt syfte.
Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Nyya037

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Nyya039

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Nyya038

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Nyya040

Hej och hå bygg på.

Caverö
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av merlin1953packard sön feb 08 2009, 19:49

Hmmm, mysig hörna du har, Caverö! Ser ut att räcka gott för det dagliga styrenbehovet. Bland alla prylar ser jag lite 9 mm, 7.62 och nån typ av hagel; är du jägare också?/BL
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Janne.S sön feb 08 2009, 22:07

Mysigt krypin Caverö!!!

Är du aldrig rädd för att du ska få hela din stash i huvet när du sitter å målar?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Linus mån feb 09 2009, 00:21

Nu har jag minsann expanderat!

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 P1000126

Bjuder även på min modellstash samt min, än så länge, lilla boksamling:
Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 P1000121
Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 P1000122

(Nej, jag har inte tagit ner juldekorationen ÄN santa )
Linus
Linus


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Caverö mån feb 09 2009, 10:46

Nej jag jagar inte, det är bara lite leftovers från förr. Stashen är fastklämd mellan hyllan och taket, nära på permanentmonterad. Men det har minskat lite på senare tid, inget nyköp och bygginspiration tär på lagret.

Hej och hå bygg på.

Caverö
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Janne.S mån feb 09 2009, 11:13

Linus skrev:

Bjuder även på min modellstash samt min, än så länge, lilla boksamling:
Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 P1000121

(Nej, jag har inte tagit ner juldekorationen ÄN santa )

Anas kanske en Jul fetisch? santa jocolor
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av merlin1953packard mån feb 09 2009, 22:51

Caverö skrev:Nej jag jagar inte, det är bara lite leftovers från förr. Stashen är fastklämd mellan hyllan och taket, nära på permanentmonterad. Men det har minskat lite på senare tid, inget nyköp och bygginspiration tär på lagret.

Hej och hå bygg på.

Caverö

Så är det här hemma också. Köpstopp utfärdat från sambon intill dess mängden kartonger/modeller minskat såpass att bara en hyllvägg ockuperas. Således är ledmotivet för dagen att "tära på lagret". Leftovers från förr säger du, det måste i så fall vara den äldre versionen av FBU och Hemvärnet. Då har du väl också övat en del uppe på banan i Bolltorp? Där har jag för egen del skjutit både 200 och 300m i en avlägsen ungdom./BL
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Linus mån feb 09 2009, 23:05

Janne.S skrev:
Linus skrev:

Bjuder även på min modellstash samt min, än så länge, lilla boksamling:
Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 P1000121

(Nej, jag har inte tagit ner juldekorationen ÄN santa )

Anas kanske en Jul fetisch? santa jocolor

Hehe nej, snarare lathet Laughing
Linus
Linus


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Caverö tis feb 10 2009, 10:46

Man var ju med i alingsås fbu styrelse/intresseklubb i några år och har väl skjutit några mag på bolltorp. Det var nog en kort karriär i Hvärnet oxå. Smile

Vad gäller köpstopp så är det inte frugan utan plånboken som säger stopp.

Caverö
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av MagnusE tis jul 21 2009, 21:46

Jaha, då har man fått flytta ur gästrummet tillika byggrum då det nu skall inredas till ett rosa flickrum. Har haft ett förråd i anslutning till garaget som varit fullt att skrot men som numera är urstädat och passande inrett.

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Rum1
Ljust, fint och bättre plats.

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Rum2
Sprutboxen fick finna sig att bli nedkapad.

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Rum3
Tyska cammofärger på storförpackning. En arbetsförmån. Har dock inte ännu fått de bli följsamma i airbrush men tester fortgår.

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Rum4
Käcka små instrument för pillbyggen.

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Rum5
En styck rysk jagare som kommer att bli färdig om ungefär 30 år.

Magnus
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av T-34 tis jul 21 2009, 22:38

Ser riktigt trivsamt ut. Very Happy
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Azgaron ons jul 22 2009, 00:01

Ja, det får man väl säga!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av merlin1953packard ons jul 22 2009, 00:16

Hmmm, Magnus, en trivsam hobbyhörna du arrangerat till dig. Ordning och reda verkar det också vara! Airbrush och kompressor verkar vara förstklassiga grejor. Funderar dock lite på bilden av utsuget för airbrush-jobben. Är det möjligtvis en gammal "köksfläkt" med aktivt kolfilter, som jag ser på bilderna? Alltså ingen fläkt med kanal för utsug? Också imponerad av storförpackning av pansarcamofärger; räcker säkert till samtliga deltagande pansarfordon vid Kursk, kanske till och med en slatt över till en och annan Puma eller Schwimwagen vid hemmafronten. Men, för att konkludera: trivsamt och snyggt ordnat! Du har väl även kalkylerat för en okontrollerat växande stash, hoppas jag? Vem vet? Högen av obyggda modeller tenderar ju att växa exponentiellt med varje färdigbyggd modell! Här kommer säkert många kvalitativa byggen att växa fram, under beundrande suckar från oss övriga forummedlemmar!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Obed ons jul 22 2009, 07:01

ojoj ser ut som ett drömtempel
Obed
Obed


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av MiniStuff tor jul 23 2009, 16:04

F-n va najjs! Gillar färgerna i storpack du har, arbetsförmån säger du - vad jobbar du med?

Varför har jag inte sett denna tråden tidigare, har gått och funderat på att skapa en sådan men nu behövs det ju inte... får helt enkelt ta lite bilder och lägga upp. Very Happy

/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av MagnusE tor jul 23 2009, 16:28

merlin1953packard skrev:Hmmm, Magnus, en trivsam hobbyhörna du arrangerat till dig. Ordning och reda verkar det också vara! Airbrush och kompressor verkar vara förstklassiga grejor. Funderar dock lite på bilden av utsuget för airbrush-jobben. Är det möjligtvis en gammal "köksfläkt" med aktivt kolfilter, som jag ser på bilderna? Alltså ingen fläkt med kanal för utsug? Också imponerad av storförpackning av pansarcamofärger; räcker säkert till samtliga deltagande pansarfordon vid Kursk, kanske till och med en slatt över till en och annan Puma eller Schwimwagen vid hemmafronten. Men, för att konkludera: trivsamt och snyggt ordnat! Du har väl även kalkylerat för en okontrollerat växande stash, hoppas jag? Vem vet? Högen av obyggda modeller tenderar ju att växa exponentiellt med varje färdigbyggd modell! Här kommer säkert många kvalitativa byggen att växa fram, under beundrande suckar från oss övriga forummedlemmar!

Jodå, det är en gammal köksfläkt fast inget kolfilter utan en sk. färgfälla. Ett finare namn är "progressivt uppbyggt glasfibermedia för partikelavskiljning i ytbehandlingsanläggningar". Materialet är klibbigt och oerhört effektivt. Av det jag målat hittils har ingen synlig färg kommit ut på andra sidan fläkten. Billackeringar har dessa filter ofta lågt sittande i vägg eller golv för att fånga upp överskottet.


Markus, färgen är standard RAL kulörer i vattenbaserad billack. Den är i airbrush dock svårhanterlig och lägger sig inte så jämt och fint. Fungerar dock ypperligt med konventionell sprutpistol med är ju lite overkill att måla modeller med en sådan. Kan ha med munstycksstorleken att göra. Rekommenderat är egentligen 1.2-1.3mm. Kan även vara att jag är kass på airbrushmålning. Får testa vidare.
Arbetar med att sälja billack och tillbehör för billackering.

Magnus
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Hur ser det ut i era bygghörnor? - Sida 2 Empty Sv: Hur ser det ut i era bygghörnor?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 11 Föregående  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan


Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet