Bästa epoxilimmet?
3 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Bästa epoxilimmet?
Jag måste pilla ihop en rätt komplicerad konstruktion i fotoets. Normalt brukar jag antingen köra med superlim eller Gatorglue. Men jag känner på mig att den prylen jag skall bygga nu kommer att utsättas för en del, och min erfarenhet är att inget av de jag nämnt tidigare är att lita på. Och nej, glöm lödning. Det är typ 40-50 detaljer som skall sättas samman, och på en plastgrunka.
Några bra tips?
Några bra tips?
denstore
Sv: Bästa epoxilimmet?
denstore skrev:Jag måste pilla ihop en rätt komplicerad konstruktion i fotoets. Normalt brukar jag antingen köra med superlim eller Gatorglue. Men jag känner på mig att den prylen jag skall bygga nu kommer att utsättas för en del, och min erfarenhet är att inget av de jag nämnt tidigare är att lita på. Och nej, glöm lödning. Det är typ 40-50 detaljer som skall sättas samman, och på en plastgrunka.
Några bra tips?
Tjena,
Jag har använt detta från Clas i Sjön med gott resultat när jag har behövt epoxy.
LÄNK HÄR
/Bosse
Glömde att säga att 5-min 2x11 ml är det jag har använt./B
Marlin
Ser vettigt ut. Jag vill ha med separata tuber, och det är ju just det som du använder.
Hur är koncistensen? Jag gillade t.ex. Araldit bättre än Plastic Paddings varianter. Aralditen kändes lättare att handskas med.
Hur är koncistensen? Jag gillade t.ex. Araldit bättre än Plastic Paddings varianter. Aralditen kändes lättare att handskas med.
denstore
Marlin skrev:Koncistens är åt sockerlagshållet.
Lite tjockare än gräddfil.
/Bosse
OK. Då rinner det i alla fall inte runt på allt som inte ska limmas.
denstore
Liknande ämnen
» *Bästa* A-10´an?
» Nu - bästa F-111 i 1/48?
» Bästa S-3 Viking i 1/72
» Bästa Thud? F-105
» Min bästa video dioramor
» Nu - bästa F-111 i 1/48?
» Bästa S-3 Viking i 1/72
» Bästa Thud? F-105
» Min bästa video dioramor
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt