Nu - bästa F-111 i 1/48?
5 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Nu - bästa F-111 i 1/48?
Tänkte fortsätta på F-105-trådemn men den är ju flyttad så blev en ny..
Inte beställt min Thud ännu och känenr att jag behöver en F-111 samtidigt så - hur är de olika alternativen där?
Det är något extremt häftigt med snabba, låghöjds "attackers".. Vet inte om det finns något häftigare i flygplansväg..
Farsan är galen i F-111 med vet jag - vet att han byggt någon när jag var liten men 80-tal och fel skala..
Verkar som om Academy och Hobbybossen har marknaden? Men finns gamla Monogram med?
Tyvärr kan jag ganska lite om dem, kanske behöver någon fin bok med.. :/
Inte beställt min Thud ännu och känenr att jag behöver en F-111 samtidigt så - hur är de olika alternativen där?
Det är något extremt häftigt med snabba, låghöjds "attackers".. Vet inte om det finns något häftigare i flygplansväg..
Farsan är galen i F-111 med vet jag - vet att han byggt någon när jag var liten men 80-tal och fel skala..
Verkar som om Academy och Hobbybossen har marknaden? Men finns gamla Monogram med?
Tyvärr kan jag ganska lite om dem, kanske behöver någon fin bok med.. :/
Tobias
Sv: Nu - bästa F-111 i 1/48?
Den här har jag F-111 Academy (1988) kommer i en Italieri variant åxå.
Den ser ju sådär ut faktiskt, samma tool ända till senaste reboxen (2011).
Dekalerna va kassa ända ifrån början.
- Roland
Den ser ju sådär ut faktiskt, samma tool ända till senaste reboxen (2011).
Dekalerna va kassa ända ifrån början.
- Roland
rsm.gbg
Senaste boxningen av Academy är rejält uppdaterad:
Här finns omgjort nosställschakt ,bättre antenner , mer detaljer helt enkelt.
Det är nog den bästa F-111 på marknaden, trots allt.
Rolands urgamla utgåva har garantrat usla dekaler, men alla nyare Academy har Cartograf-trycka klibbisar och bättre än så blir det ju inte.
Här finns omgjort nosställschakt ,bättre antenner , mer detaljer helt enkelt.
Det är nog den bästa F-111 på marknaden, trots allt.
Rolands urgamla utgåva har garantrat usla dekaler, men alla nyare Academy har Cartograf-trycka klibbisar och bättre än så blir det ju inte.
Senast ändrad av cas den mån mar 15 2021, 16:28, ändrad totalt 1 gång
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Azgaron likes this post
Ah, förstod inte att de uppdaterat så fint, najs! Det är ju faktiskt föredömligt att göra så.
Dekaler är kul om man får bra men jag går oftast AM ändå. Men Cartograf så gör ju att man iaf kikar om det finns kul individer.
Ser ut som att jag får gräva upp en sådan låda. Faktiskt vacker målning på den C där med.
Dekaler är kul om man får bra men jag går oftast AM ändå. Men Cartograf så gör ju att man iaf kikar om det finns kul individer.
Ser ut som att jag får gräva upp en sådan låda. Faktiskt vacker målning på den C där med.
Tobias
Den här lådan har jag;
Typisk Trumpeter/Hobbyboss, bra gjutning, inget gjutskägg, fina detaljer och bra passform.
Som vanligt när det gäller Hobbyboss finns det ett par missar i fronten och i luftintagen på modellen, om det är en "breaker" får du själv avgöra, läs byggrapporter.
Hobbyboss modell från 2009 är så pass mycket bättre detaljerad än Academys som kom 1987 så jag köper trots allt de små formfelen.
Dekalerna är som vanligt ett sorgebarn och behöver bytas i båda lådorna, särskilt i äldre Academy, köper du en nyare Academy finns det cartografdekaler (mycket bra, behöver INTE bytas!) i lådan, kolla innan köp!
Ta en titt på Scalemates;
https://www.scalemates.com/search.php?fkSECTION[]=Kits&q=f-111&fkTYPENAME[]=%22Full%20kits%22&fkSCALENORMALISED[]=%221:00048%22
De övriga märkena kan jag inte säga något om då jag inte sett dem.
Stefan
Typisk Trumpeter/Hobbyboss, bra gjutning, inget gjutskägg, fina detaljer och bra passform.
Som vanligt när det gäller Hobbyboss finns det ett par missar i fronten och i luftintagen på modellen, om det är en "breaker" får du själv avgöra, läs byggrapporter.
Hobbyboss modell från 2009 är så pass mycket bättre detaljerad än Academys som kom 1987 så jag köper trots allt de små formfelen.
Dekalerna är som vanligt ett sorgebarn och behöver bytas i båda lådorna, särskilt i äldre Academy, köper du en nyare Academy finns det cartografdekaler (mycket bra, behöver INTE bytas!) i lådan, kolla innan köp!
Ta en titt på Scalemates;
https://www.scalemates.com/search.php?fkSECTION[]=Kits&q=f-111&fkTYPENAME[]=%22Full%20kits%22&fkSCALENORMALISED[]=%221:00048%22
De övriga märkena kan jag inte säga något om då jag inte sett dem.
Stefan
Senast ändrad av Stefan E den mån mar 15 2021, 21:35, ändrad totalt 2 gånger
Stefan E- Linkebodamannen
Azgaron likes this post
That's the spirit, soldier!Tobias skrev:Hmm, en av varje?
Matt_Public- Master of DNF
Tobias likes this post
Liknande ämnen
» *Bästa* A-10´an?
» Bästa S-3 Viking i 1/72
» Bästa "bare metal färg"?
» Bästa epoxilimmet?
» Vilken är världens bästa modelltillverkare?
» Bästa S-3 Viking i 1/72
» Bästa "bare metal färg"?
» Bästa epoxilimmet?
» Vilken är världens bästa modelltillverkare?
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet