Eduard 1/48 Mirage III CJ
+6
JOooCKE
Azgaron
Gigabyte
Warsawpact
bjork_larsson
Janne.S
10 posters
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Eduard 1/48 Mirage III CJ
Janne.S skrev:Tja, det är väl att de gjuter i väldigt mjuk plast. Den kommer garranterat att vara lite krökt, så när du sätter ihop kroppen kan det vara bra om du stöttar upp den lite så att du slipper en jätte glipa där vingarna möter kroppen! Nu vet jag att Mirage 2000 är en gammal Heller, så håll koll på passformen och torrpassa ofta!
Tack! ....Jag lär väl återkomma till dig Janne när väl bygget börjar eftersom du verkar vara en riktigt Mirageguru!
Stoffeliten
Hahahahaha...Mirage guru vet jag inte....har faktiskt inte byggt så mycket franskt och jag har inget direkt referensmaterial. jag brukar bygga det jag får lust för helt enkelt, jag har en välfylld garderob
Men byggtips kan vi alla komma med, det är bara att lägga ut en fråga antingen i din egen byggtråd eller "Tips och tricks" eller i "Allmänt" om det rör referenser å annat
Men byggtips kan vi alla komma med, det är bara att lägga ut en fråga antingen i din egen byggtråd eller "Tips och tricks" eller i "Allmänt" om det rör referenser å annat
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Hahahahaha...Mirage guru vet jag inte....har faktiskt inte byggt så mycket franskt och jag har inget direkt referensmaterial. jag brukar bygga det jag får lust för helt enkelt, jag har en välfylld garderob
Hmm okej....kanske inte Mirageguru men iaf byggguru!
Stoffeliten
Hej !
Janne , jag har en fråga till dig ang den här Miragen...
Vilken färg använde du på undersidan ??
För jag kan inte hitta vad det är för färg , det står ju i byggbeskrivningen men jag vet inte vad det är för fabrikat så det blev ganska svårt...
Jocke
Janne , jag har en fråga till dig ang den här Miragen...
Vilken färg använde du på undersidan ??
För jag kan inte hitta vad det är för färg , det står ju i byggbeskrivningen men jag vet inte vad det är för fabrikat så det blev ganska svårt...
Jocke
JOooCKE
Det ska vara en ljus blå/grå färg, jag tror jag använde Hum 23 på min....den är ungefär som den ljusblå grundfärgen på tyska maskiner från andra världskriget.
Den korrekt färgen heter FS 35622
jämför med tabellen här.... http://www.ipmsstockholm.org/colorcharts/stuff_eng_colorcharts_fs.htm
Den korrekt färgen heter FS 35622
jämför med tabellen här.... http://www.ipmsstockholm.org/colorcharts/stuff_eng_colorcharts_fs.htm
Janne.S- Moderator
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Eduard Mirage III CJ i 1/48
» Eduard Mirage III CJ 1/48
» Eduard 1/48 Mirage III C Shachak
» Mirage IIIC (Eduard 1/48)
» Eduard Mirage 2000C 1/48 *-*Uppdaterat 3/1 12:17*-*
» Eduard Mirage III CJ 1/48
» Eduard 1/48 Mirage III C Shachak
» Mirage IIIC (Eduard 1/48)
» Eduard Mirage 2000C 1/48 *-*Uppdaterat 3/1 12:17*-*