Valom Bristol Brigand 1/72
+9
glimturen
linusorn
Mal
Janne.S
Matt_Public
Marlin
Stefan E
Azgaron
cas
13 posters
Sida 3 av 6
Sida 3 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: Valom Bristol Brigand 1/72
Det var på tiden!
Kul att se den röra på sig igen!
Stefan
Kul att se den röra på sig igen!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack Bosse och Stefan.
Nu skall den här rackaren hela vägen in i mål!
Nu skall den här rackaren hela vägen in i mål!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Alltid trevligt med återupplivningar! Ser bra ut!
Kanske blir en sån från min sida snart! Återupplivning alltså.
Håkan
Kanske blir en sån från min sida snart! Återupplivning alltså.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hoppla! Ett gammalt fint projekt vaknar till liv. Nu när tiffien är till ända så dyker de upp!
Snyggt cas!
Snyggt cas!
glimturen
Tack Linus och rikard!
Nu har jag fått lära mig på Britmodeler att mycket av innanmätet är helt fel, detaljerna i hjulhusen är från nån Junkers och det saknas fläktar framför motorerna...
Antingen kan jag sätta igång att kika den här
Eller så smackar jag ihop det som det är och målar den rosa.
Nu har jag fått lära mig på Britmodeler att mycket av innanmätet är helt fel, detaljerna i hjulhusen är från nån Junkers och det saknas fläktar framför motorerna...
Antingen kan jag sätta igång att kika den här
Eller så smackar jag ihop det som det är och målar den rosa.
cas- Vicesheriff
Meh...fotohinken ligger nere pga maintence så jag får väl länka in lite bilder från fejjan då.
Bättre länkar kommer sen!
Kanon-rännorna på en Brigand ser inte alls ut som som på Beaufighter, eller Mossie, Vampire och alla andra. Kanske därför dom fick problem med dom?
Valoms försök ser inte så bra ut det hellr, och att fixa det med enbart spackel går inte. Fram med plastark!
Och efter första renslipning och en gnutta primer så blev det såhär
Skall putsas lite till tror jag.
Upptäckte också att Brigand är flygbar i Warthunder....
Bättre länkar kommer sen!
Kanon-rännorna på en Brigand ser inte alls ut som som på Beaufighter, eller Mossie, Vampire och alla andra. Kanske därför dom fick problem med dom?
Valoms försök ser inte så bra ut det hellr, och att fixa det med enbart spackel går inte. Fram med plastark!
Och efter första renslipning och en gnutta primer så blev det såhär
Skall putsas lite till tror jag.
Upptäckte också att Brigand är flygbar i Warthunder....
cas- Vicesheriff
Snyggt fixat! Blev ju fina kanonrännor!
Håkan
Håkan
Tack Giga och Håkan!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Joan Crawford has risen from the grave.
Synnerligen vältajmat eftersom stråtröveri börjar bli på modet igen. Snyggt fipplat är det också.
Synnerligen vältajmat eftersom stråtröveri börjar bli på modet igen. Snyggt fipplat är det också.
Matt_Public- Master of DNF
Mack så tycket, meine Herren!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Då skall vi se hur det där Flickr funkar då? Lite långa länkar, men det verkar ju bli fräsigt trots alls...
Också ett test på att anvbända nya mobilkameran på en specialköpt fotoduk (eller ja, det är ett helt vanligt blått tygstycke som jag har som underlägg vid fotograferandet!)
Kanonportarna har fått tillbaka lite panellinjer och en gnutta nitar.
Mer än så gör jag nog inte i den ändan.
Sen har jag roat mig med att få dit de där bägge Centaurus-motorerna. Inte helt simpelt på den här modellen, då det saknas anvisningar för vilken sida som skall peka uppåt eller hur långt in det skall sitta. Nåja, jag fick dit den första åtminstone
Chansar på att rätt sida av motorn pekar upp...
Notera det rätt kraftiga steget mellan motorkylklaffar och resten av gondolen. Det är nästan en mm som skall slipas bort
[
Tyvärr råkar jag i mina försök slå loss motorn från brandväggen och den kommer jag inte åt att limma längre!
Lösningen får vara att ta upp ett hål från baksidan och sen limma det den vägen.
Det blev lite snett, men det kompenserar jag när propellern och spinnern skall på plats.
Nästa gång skall jag lattja mer med blixt och dunder, och liknande inställningar på kameran...
Också ett test på att anvbända nya mobilkameran på en specialköpt fotoduk (eller ja, det är ett helt vanligt blått tygstycke som jag har som underlägg vid fotograferandet!)
Kanonportarna har fått tillbaka lite panellinjer och en gnutta nitar.
Mer än så gör jag nog inte i den ändan.
Sen har jag roat mig med att få dit de där bägge Centaurus-motorerna. Inte helt simpelt på den här modellen, då det saknas anvisningar för vilken sida som skall peka uppåt eller hur långt in det skall sitta. Nåja, jag fick dit den första åtminstone
Chansar på att rätt sida av motorn pekar upp...
Notera det rätt kraftiga steget mellan motorkylklaffar och resten av gondolen. Det är nästan en mm som skall slipas bort
[
Tyvärr råkar jag i mina försök slå loss motorn från brandväggen och den kommer jag inte åt att limma längre!
Lösningen får vara att ta upp ett hål från baksidan och sen limma det den vägen.
Det blev lite snett, men det kompenserar jag när propellern och spinnern skall på plats.
Nästa gång skall jag lattja mer med blixt och dunder, och liknande inställningar på kameran...
cas- Vicesheriff
Sånt känns ju lite b, men du verkar ju kunna reda ut det!
Annars såg ju motorn fin ut på plats!
Håkan
Annars såg ju motorn fin ut på plats!
Håkan
Du jobbar på bra nu Christer och du förser dig själv med jobb oxå det blir fint detta
Caverö
Har man inte jobb redan så skapar man sig... Snyggt jobbat och förträffligt räddat med motorn!
Tommy
Tommy
TommyKillander
Tack Håkan, Mattias, Rickard och Tommy. Har nu slipat till den andra motorgondolen, men inte limmat dit motorn ännu. Nåt skall man ju ha att se fram emot att göra ikväll.
Också dags att fundera på hur man skall snitsa till kylfläktarna
Ganska massiva blad som måste till på nåt vis, och det finns inget med i lådan
Också dags att fundera på hur man skall snitsa till kylfläktarna
Ganska massiva blad som måste till på nåt vis, och det finns inget med i lådan
cas- Vicesheriff
Mycket spännande med kylflänsar! Fick ett tips på hur man kunde göra, och några timmar senare och lite plastremsor så blev det så här:
Om antalet fläktblad stämmer struntar jag glatt i...
Sen är det faktumet att det är en kortseriemodell lite spännande. Det där med centrering och lika stora motorrum verkar ju inte ha hänt här:
Fick ta och leka fräs med ett 2mm borr och flytta hålet i sidled. Mycket detaljer från resinet försvann i den vevan, men allt är ju ändå dolt under spinnern så det kommer inte synas.
Men samma fläkt passade bättre på höger sida!
Kortserie =/= Tamiya
Men till slut kom bägge fläktarna på plats.
Nu skall man bara försöka skrapa lite lätt på framkanten på alla plastremsor för att få bort den där 2"4"-brädkänslan
Om antalet fläktblad stämmer struntar jag glatt i...
Sen är det faktumet att det är en kortseriemodell lite spännande. Det där med centrering och lika stora motorrum verkar ju inte ha hänt här:
Fick ta och leka fräs med ett 2mm borr och flytta hålet i sidled. Mycket detaljer från resinet försvann i den vevan, men allt är ju ändå dolt under spinnern så det kommer inte synas.
Men samma fläkt passade bättre på höger sida!
Kortserie =/= Tamiya
Men till slut kom bägge fläktarna på plats.
Nu skall man bara försöka skrapa lite lätt på framkanten på alla plastremsor för att få bort den där 2"4"-brädkänslan
cas- Vicesheriff
Tack Håkan!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 3 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» Bristol Beaufighter TF.X - Airfix 1/72
» Handely Page Hampden, Valom, 1/72
» Matchbox Bristol Beaufighter MK-X 1/72
» Bristol Beaufighter TF.X, Revell 1/48
» Bristol Blenheim Mk IV - Airfix 1/72