Trumpeter MiG-3 1/48
+7
Kent
Matt_Public
Stefan E
Obed
Azgaron
Janne.S
cas
11 posters
Sida 2 av 4
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Trumpeter MiG-3 1/48
Det såg ju trevligt ut
JO, instrumentpaneler kan vara lite si och så hos trumpeter å hobby bosse...men den kommer inte synas allt för väl ändå, som Stefan säger.
Snyggt å prydligt!
JO, instrumentpaneler kan vara lite si och så hos trumpeter å hobby bosse...men den kommer inte synas allt för väl ändå, som Stefan säger.
Snyggt å prydligt!
Janne.S- Moderator
Tack å bock!
Nu sitter cockpiten ihop, sånär som stolen. Det verkar dock som det går åt lite våld för att få den på plats i flygkroppen. Nåja, inget som inte går att lösa med kniv och sandpapper.
Nu sitter cockpiten ihop, sånär som stolen. Det verkar dock som det går åt lite våld för att få den på plats i flygkroppen. Nåja, inget som inte går att lösa med kniv och sandpapper.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
på OKB MiG flyter arbetet på i stilla mak!
Kontoret har fipplats fast i flygkroppen:
Det pyttelille sporrstället höll jag på att glömma flera gånger om, men nu när kroppshalvorna är hoplimmade så är allt inkråm på plats. Puh!
Dags då att ta sig an de där stolen. Den ser så naken ut när det inte sitter några bälten där så jag tog fram min trogna Tamiya-tejp och satte igång.
Försökte få till lite spännen av lödtråd en jag borde nog ha använt något med mindre diameter. Nåja, dom får sitta där dom sitter!
Att bli fortsättad nån annan gång!
//Christer
Kontoret har fipplats fast i flygkroppen:
Det pyttelille sporrstället höll jag på att glömma flera gånger om, men nu när kroppshalvorna är hoplimmade så är allt inkråm på plats. Puh!
Dags då att ta sig an de där stolen. Den ser så naken ut när det inte sitter några bälten där så jag tog fram min trogna Tamiya-tejp och satte igång.
Försökte få till lite spännen av lödtråd en jag borde nog ha använt något med mindre diameter. Nåja, dom får sitta där dom sitter!
Att bli fortsättad nån annan gång!
//Christer
cas- Vicesheriff
MiniStuff- Vicesheriff
Go Mig-3a du har där! Om du vill ha massa lull-lull så skall kempe ha en del ets ark undanstoppade ur den ökända "Christer högen", till en lagom penning förstås.
Lycka till med byggandet.
Lycka till med byggandet.
Warsawpact- Starwarsviritous
Många tack!
Christer-högen hos Kempes? Borde väl kollat den innan jag kom så här långt, nu kör jag vidare som det är. Varje projekt behöver ju inte drabbas av AMS
Christer-högen hos Kempes? Borde väl kollat den innan jag kom så här långt, nu kör jag vidare som det är. Varje projekt behöver ju inte drabbas av AMS
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
OKB MiG stävar vidare.
Dags att montera på huvudvingen för PVO:s stolthet!
Men vad är detta? Produktionen är utsatt för sabotage!
Dessa hål i vingen kommer göra moderlandet försvarslöst då vingen kommer att ramla av.
Det är dags för kamraterna som monterar kroppen att förhöras ingående över deras metoder.
Se!
Infästningen för golvet i flygkroppen sitter för tajt. Uppenbarligen har fascisterna saboterat våra måttstockar.
Ett försiktigt lossande av det högteknologiska fästet så skall vi se om vi med mild kraft kan tvinga ut kroppshalvorna en gnutta.
Nå, det resultatet får anses dugligt.
Då kamraterna på motorverkstaden ännu inte försett oss med rätt motorer får vi prova motorkåpan ändå.
Uppenbarligen har konstruktörerna fått felaktig vodkaleverans och satt cockpit alldeles för långt bak.
Här ser vi att Feodorovitj får ett styvt jobb täta maskinen innan målning. Partiet hyser dock gott hopp om hans förmåga tillsammans med den insmugglade mirakelprodukten "Hagmans"
Nog med drivlet:
Jag tog två jämförande bilder för att kolla hur liten den där kärran egentligen är:
Jäpp, Wyvern är i samma skala...
Limmet torkar nu på huvudvingen och jag kan ju bara konstatera att passformen inte är klockren, men inget allvarligt.
Men nu blir det att titta på Babylon 5 istället !
//Christer
Dags att montera på huvudvingen för PVO:s stolthet!
Men vad är detta? Produktionen är utsatt för sabotage!
Dessa hål i vingen kommer göra moderlandet försvarslöst då vingen kommer att ramla av.
Det är dags för kamraterna som monterar kroppen att förhöras ingående över deras metoder.
Se!
Infästningen för golvet i flygkroppen sitter för tajt. Uppenbarligen har fascisterna saboterat våra måttstockar.
Ett försiktigt lossande av det högteknologiska fästet så skall vi se om vi med mild kraft kan tvinga ut kroppshalvorna en gnutta.
Nå, det resultatet får anses dugligt.
Då kamraterna på motorverkstaden ännu inte försett oss med rätt motorer får vi prova motorkåpan ändå.
Uppenbarligen har konstruktörerna fått felaktig vodkaleverans och satt cockpit alldeles för långt bak.
Här ser vi att Feodorovitj får ett styvt jobb täta maskinen innan målning. Partiet hyser dock gott hopp om hans förmåga tillsammans med den insmugglade mirakelprodukten "Hagmans"
Nog med drivlet:
Jag tog två jämförande bilder för att kolla hur liten den där kärran egentligen är:
Jäpp, Wyvern är i samma skala...
Limmet torkar nu på huvudvingen och jag kan ju bara konstatera att passformen inte är klockren, men inget allvarligt.
Men nu blir det att titta på Babylon 5 istället !
//Christer
cas- Vicesheriff
Jiwes!
hur stooor är inte wyvern eg!
Snyggt jobbat kamrat, ja vodka och ingengörsarbete skall nog icke förenas det enda som skall förenas är folket! pravda! basta! olé!
hur stooor är inte wyvern eg!
Snyggt jobbat kamrat, ja vodka och ingengörsarbete skall nog icke förenas det enda som skall förenas är folket! pravda! basta! olé!
MiniStuff- Vicesheriff
Hur liten är inte MiG-3:an:D
Den är så söt! Bra byggande Christer.... torrpassa e bra!
Den är så söt! Bra byggande Christer.... torrpassa e bra!
Janne.S- Moderator
Dags att försöka sig på att få den där motorhuven på plats.
I med lite gjutstammar:
Tadaa:
Den tar vi!
Synd bara att jag inte gjorde så på undersidan också...
Nåja, kylaren är på plats den med:
Sen var det dags för klaffar och skevroder:
Dags att se över skarvarna innan det bär iväg till färgdoppet!
Underbart med regniga semesterdagar
I med lite gjutstammar:
Tadaa:
Den tar vi!
Synd bara att jag inte gjorde så på undersidan också...
Nåja, kylaren är på plats den med:
Sen var det dags för klaffar och skevroder:
Dags att se över skarvarna innan det bär iväg till färgdoppet!
Underbart med regniga semesterdagar
cas- Vicesheriff
Trevligt
Inga alarmerande fallgropar att rapportera? Har samma modell på lut....
Janne.S- Moderator
Det är väl mest vid nosen med både övre och undre kåpor som man får vara varsam och vid luftintagen i vingens framkant.Janne.S skrev:Trevligt
Vingrötterna är ju så självklara att det behöver man ju inte ens nämna...
Annars är det en lätt modell.
cas- Vicesheriff
Nu har ett lager Tamiya primer åkt på:
Naturligtvis såg frugan den i sitt vita skicka och frågade varför jag aldrig göra nåt vit kärra.
Det var nästan så att hon kände på sig de vita och röd-målade MiG-3:orna är våldsamt snygga...
En sån här kanske:
Men jag måste ta reda på om de röda vingarna har funnits på riktigt.
Helvit med röda pilar är visserligen snyggt, men inte så våldsamt vackert:
Arrggh, beslutsångest!
Naturligtvis såg frugan den i sitt vita skicka och frågade varför jag aldrig göra nåt vit kärra.
Det var nästan så att hon kände på sig de vita och röd-målade MiG-3:orna är våldsamt snygga...
En sån här kanske:
Men jag måste ta reda på om de röda vingarna har funnits på riktigt.
Helvit med röda pilar är visserligen snyggt, men inte så våldsamt vackert:
Arrggh, beslutsångest!
cas- Vicesheriff
som den i mitten vore ju vrålsnyggt alltså!!!! Heja frugan!
MiniStuff- Vicesheriff
Den är hur snygg som helst.
Tyvärr verkar det som att det röda skall vara grönt istället:
http://mig3.sovietwarplanes.com/mig3/red02.html
För att ytterligare spä på eländet, så är den kärran dessutom en "sen" MiG-3...
Nåja, trumpeter har ju trots allt en boxning till av MiG-3, och där kan man ge sig på att måla Svart 7 istället:
http://mig3.sovietwarplanes.com/mig3/black7.html
Som har funnits på riktigt...visserligen får man scratcha UBk-kapslarna men nåt roligt skall man väl ha
Det får nog bli Vit 17 ändå.
Tyvärr verkar det som att det röda skall vara grönt istället:
http://mig3.sovietwarplanes.com/mig3/red02.html
För att ytterligare spä på eländet, så är den kärran dessutom en "sen" MiG-3...
Nåja, trumpeter har ju trots allt en boxning till av MiG-3, och där kan man ge sig på att måla Svart 7 istället:
http://mig3.sovietwarplanes.com/mig3/black7.html
Som har funnits på riktigt...visserligen får man scratcha UBk-kapslarna men nåt roligt skall man väl ha
Det får nog bli Vit 17 ändå.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Trumpeter 1/72 LAV-25
» Trumpeter T55 1/35
» FC-1/JF-17 (Trumpeter, 1/48)
» NKL-26 (Trumpeter 1/35)
» Me 262 A-1a (Trumpeter, 1/32)
» Trumpeter T55 1/35
» FC-1/JF-17 (Trumpeter, 1/48)