F-18F Super Hornet, Hasegawa 1/48
+11
MiniStuff
Kent
JOooCKE
Azgaron
Matt_Public
Stefan E
cas
Jokkocze
Caverö
Marlin
Janne.S
15 posters
Sida 8 av 9
Sida 8 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sv: F-18F Super Hornet, Hasegawa 1/48
Hått dämn vad den blir vacker!
Är det inte 300 smådekaler på den?
Är det inte 300 smådekaler på den?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack Christer
Nä, konstigt nog inte....ska jag vara helt ärlig så tror jag inte att gawa har märkt ut alla stencilerna, fick en hel hög med dekaler över men eftersom jag inte vet var de ska sitta så får de vara
Nä, konstigt nog inte....ska jag vara helt ärlig så tror jag inte att gawa har märkt ut alla stencilerna, fick en hel hög med dekaler över men eftersom jag inte vet var de ska sitta så får de vara
Janne.S- Moderator
Tjusigt med dekaler på! Snyggt jobbat Janne!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tjusligt!
Det finns liksom inte fränare dödskallar än de som pryder det där gängets kärror. Enormt fräsigt.
Det finns liksom inte fränare dödskallar än de som pryder det där gängets kärror. Enormt fräsigt.
Matt_Public- Master of DNF
Usch..hann precis lägga på en wash på vapenbaklarna innan det bar av till förlossningen, nu har den legat på sedan tisdagkväll och sitter som skam! Blir till att gnussa.....
Janne.S- Moderator
Det är väl mysigt att gnussa......
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Göteborg? vi använde det i Sandviken...men jag tror inte det är sandvikiska heller....
Gnussa= gnugga med något mjukt eller gnugga varsamt
Fick en stund över och plaskade på lite wash på resten åxå....nu behöver vi inte åka iväg heller.
Börjar se målsnöret på den häringa.....ja förutom vapenlasten dock, ska beställa gawa settet så jag får dubbel lavetter för amraam....när jag får råd.
Gnussa= gnugga med något mjukt eller gnugga varsamt
Fick en stund över och plaskade på lite wash på resten åxå....nu behöver vi inte åka iväg heller.
Börjar se målsnöret på den häringa.....ja förutom vapenlasten dock, ska beställa gawa settet så jag får dubbel lavetter för amraam....när jag får råd.
Janne.S- Moderator
Se där! Skönt att se att lillan inte stoppar byggandet helt!
Ser fram emot att se washen bort-torkad!
Ser fram emot att se washen bort-torkad!
Jokkocze
Den där var riktigt grisskitig!
Ser helt smaskens ut!
Är det med det här du spenderar dina 10 pappadagar
Ser helt smaskens ut!
Är det med det här du spenderar dina 10 pappadagar
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
LOL nja inte bara....... men någon minut då och då lyckas jag stjäla mig.
Janne.S- Moderator
Sjutton vad det ser fint ut med en skitslitig F-18.
Är det mysigt där hemma med den lilla? det är i den åldern det går att bygga innan dom får pillefingrar.
Är det mysigt där hemma med den lilla? det är i den åldern det går att bygga innan dom får pillefingrar.
Caverö
Caverö skrev:Sjutton vad det ser fint ut med en skitslitig F-18.
TAck CAverö
JO det är skönt att vara hemma.... man fick inte mycket för 200 kr natten på BB :/
Den lilla donnan har visat sig vara en nattuggla....hon sover hela dagen sedan kvicknar hon till runt midnatt och gör livet intressant för pappa.
Janne.S- Moderator
Hejsan!
Ser kanonbra ut, men jag tycker nog att vädringen är Liiite "over the top" på en såpass ny kärra.
Super Hornet har väl inte varit i tjänst ett år ens?
(Men jag brukar ju gilla rena flygplan, jag VET att jag är lite konstig ibland! )
Jag tror att CAG´en (Commander, Air Group = Divisionschefen) skulle vägra att flyga ett plan i det skicket, alternativt hudflänga underhålls-personalen!
HANS flygplan brukar vara det renaste, snyggaste och mest omhändertagna planet på hela båten.
Men du har verkligen lyckats med vädringen, görsnyggt!
Blir kul att se den färdig, jag är enormt sugen att börja på min egen "Diamondbacks" tvåsitsiga Super Hornet nu.
Limma Lungt!
Stefan
Ser kanonbra ut, men jag tycker nog att vädringen är Liiite "over the top" på en såpass ny kärra.
Super Hornet har väl inte varit i tjänst ett år ens?
(Men jag brukar ju gilla rena flygplan, jag VET att jag är lite konstig ibland! )
Jag tror att CAG´en (Commander, Air Group = Divisionschefen) skulle vägra att flyga ett plan i det skicket, alternativt hudflänga underhålls-personalen!
HANS flygplan brukar vara det renaste, snyggaste och mest omhändertagna planet på hela båten.
Men du har verkligen lyckats med vädringen, görsnyggt!
Blir kul att se den färdig, jag är enormt sugen att börja på min egen "Diamondbacks" tvåsitsiga Super Hornet nu.
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Måste hålla med Stefan angående vädringen. Visst är den lika snyggt gjord som alltid, men jag har aldrig sett en Super Hornet med den där mängden smuts på. (Och då har jag letat, faktiskt)
Men som sagt, lika snyggt vädrat som alltid! Skulle vara kul att se hur du gör det live någon gång, för jag verkar inte lyckas riktigt lika bra när jag ger mig på samma teknik
Men som sagt, lika snyggt vädrat som alltid! Skulle vara kul att se hur du gör det live någon gång, för jag verkar inte lyckas riktigt lika bra när jag ger mig på samma teknik
Jokkocze
Jag vet att SuperHornettarna är himla rena för tillfället men bara för att de är rena nu innebär inte att de inte blir skitiga sen Vänta ni bara så ser Super Hornettarna ut som legacy hornettarna
Edit: Snart ser de ut så här de med
Den här är på god väg
Övervädring är min grej
Det är inte svårt.. du såg hur jag hade plaskat på med washen, sedan tog jag bara en bit gammal t-shirt doppade den i terpentin och drog i vindriktningen tills jag blev nöjd
Edit: Snart ser de ut så här de med
Den här är på god väg
Övervädring är min grej
Det är inte svårt.. du såg hur jag hade plaskat på med washen, sedan tog jag bara en bit gammal t-shirt doppade den i terpentin och drog i vindriktningen tills jag blev nöjd
Janne.S- Moderator
Sida 8 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Liknande ämnen
» F/A-18F Super Hornet, Hasegawa 1/48
» F-18A Hornet - Revell 1/32
» Svensk F/A-18E Super Hornet
» Trumpeter 1/32 F/A-18F Super Hornet
» Trippelbygge! Hasegawa 1/72 F/A-18C Hornet - Chippy Ho History (Tills vidare iaf, kanske hittar några nice dekaler)
» F-18A Hornet - Revell 1/32
» Svensk F/A-18E Super Hornet
» Trumpeter 1/32 F/A-18F Super Hornet
» Trippelbygge! Hasegawa 1/72 F/A-18C Hornet - Chippy Ho History (Tills vidare iaf, kanske hittar några nice dekaler)
Sida 8 av 9
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet