Mitsubishi A6M2a, HAsegawa 1/48
+7
cas
Jokkocze
Marlin
Hayabusa
MiniStuff
Matt_Public
Janne.S
11 posters
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Mitsubishi A6M2a, HAsegawa 1/48
Snyggt målat Janne! Ser bra ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Då var det Aotake dags!
Först maska så sött...
Sedan på med Lifecolors Aotake och av med masken.
Testa med en liten propellis på
Åsså på med johnson!
Hmmm?! Vadan detta?
Får spåna på vad jag ska göra med kåpan.... i värsta fall får jag väl måla om.
Först maska så sött...
Sedan på med Lifecolors Aotake och av med masken.
Testa med en liten propellis på
Åsså på med johnson!
Hmmm?! Vadan detta?
Får spåna på vad jag ska göra med kåpan.... i värsta fall får jag väl måla om.
Janne.S- Moderator
Fusk! Färdigblandad Aotake!?
(eller rättare sagt, det där skall jag lägga på minnet tills det är dags för en egen Zero)
Himla läckert blir det, men vad i herrans namn hände med motorkåpan? Nåt skumt med kombinationen tamiya, salt och johnson?
(eller rättare sagt, det där skall jag lägga på minnet tills det är dags för en egen Zero)
Himla läckert blir det, men vad i herrans namn hände med motorkåpan? Nåt skumt med kombinationen tamiya, salt och johnson?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jo Janne färgen på din flygmaskin ser lite rolig ut men det är ju detta med ljus och så.
Men om man får se den i lokalen Härlanda kyrka så blir allt likadant med det starkt undermåliga ljuset där.
Skräckkåpan det var inte snyggt.
Men om man får se den i lokalen Härlanda kyrka så blir allt likadant med det starkt undermåliga ljuset där.
Skräckkåpan det var inte snyggt.
Caverö
Tackar Christer
Någe lurt vart det med kåpan när jag lade på johnson...jag lade på Alclas blanklack uppe på och då försvann de vita fläckarna....väldigt mysko.
Någe lurt vart det med kåpan när jag lade på johnson...jag lade på Alclas blanklack uppe på och då försvann de vita fläckarna....väldigt mysko.
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:...
det luktar ngn knepig kemi hemma hos Janne...
MiniStuff- Vicesheriff
Attans skumt med kåpan, men annars blev det snyggt.
Agama har också färdig aotake.
Håkan
Agama har också färdig aotake.
Håkan
NU har det kommit på lite dekaler....eller ja alla dekalerna Det var inte så många.
Kåpan efter lite Alclad klarlack...ser bättre ut i alla fall.
Självklart hade jag sönder en dekal så det blev till att leta i dekal påsen efter något rött och långt:P
Så blev det till sist.
Ja, då var det bara vädring och mattlack kva
Limma lugnt!
Kåpan efter lite Alclad klarlack...ser bättre ut i alla fall.
Självklart hade jag sönder en dekal så det blev till att leta i dekal påsen efter något rött och långt:P
Så blev det till sist.
Ja, då var det bara vädring och mattlack kva
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Då så...smuts!
Jag börjar med att lägga en väldigt tunn wash över panellinjerna, de syns väldigt väl redan efter preshejden så vi tar det lugnt med washandet så det inte blir för grisigt.
Washen fick torka i en timma ungefär innan jag torkade bort det med en tyg trasa gjord av en gammal T-shirt.
Efter panellinje washen var det dags att göra lite streaks, jag duttade oljefärg lite här och där och drog ut den med fingret..... inte överdrivet mycke streaks, höll på att säga streaking men det är vbisst något annat
Sedan torrborstade jag lite sot runt kanonmynningar, utblås och hylsutkast.
Slutligen gjorde jag lite chipping med en pensel i all enkelhet...inte för mycket av det heller
Sedan var det bara att försegla vädringen med ett lager mattlack och i stortsett klart, ska bara ta bort lite maskering från huven och limma på lite bös
Ses i fototråden de närmsta dagarna
Limma lugnt!
Jag börjar med att lägga en väldigt tunn wash över panellinjerna, de syns väldigt väl redan efter preshejden så vi tar det lugnt med washandet så det inte blir för grisigt.
Washen fick torka i en timma ungefär innan jag torkade bort det med en tyg trasa gjord av en gammal T-shirt.
Efter panellinje washen var det dags att göra lite streaks, jag duttade oljefärg lite här och där och drog ut den med fingret..... inte överdrivet mycke streaks, höll på att säga streaking men det är vbisst något annat
Sedan torrborstade jag lite sot runt kanonmynningar, utblås och hylsutkast.
Slutligen gjorde jag lite chipping med en pensel i all enkelhet...inte för mycket av det heller
Sedan var det bara att försegla vädringen med ett lager mattlack och i stortsett klart, ska bara ta bort lite maskering från huven och limma på lite bös
Ses i fototråden de närmsta dagarna
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Najjsssss!!!! ett av dina snabbaste byggen ever! Och med en unge hemma!!! schysst gjort!
och den vill vi se på modell gbg
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev:Najjsssss!!!! ett av dina snabbaste byggen ever! Och med en unge hemma!!! schysst gjort!
Jodå den dyker upp tillsammans med resten av årets produktion
Det gick fort för att dels slapp jag torktider för blanklack för cockpit, sedan var det en alldeles utmärkt passform och inte så många delar....sedan så är vår dotter väldigt snäll och sover mest och låter därför pappa bygga lite varje dag (skönt att vara ledig från jobbet)
Janne.S- Moderator
Helt makalöst vad snabbt du jobbar när du går upp till heltid!
Den blir ju fin-fin dessutom..
Lovverly helt enkelt!
Den blir ju fin-fin dessutom..
Lovverly helt enkelt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Fasen vad gött med köttbullar.
Precis lagom kladdig vädring, skönt att se en Zero med lite färg kvar på vingarna.
Precis lagom kladdig vädring, skönt att se en Zero med lite färg kvar på vingarna.
Matt_Public- Master of DNF
Snyggt vädrat och trevligt pedagogiskt förklarat!
Håkan
Håkan
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Mitsubishi A6M2a type 11, Hasegawa 1/48
» Mitsubishi T-2 (Hasegawa 1:72)
» Mitsubishi F-2A, Hasegawa 1/48
» Mitsubishi F-2A , Hasegawa 1/48
» Hasegawas Mitsubishi F-2A i 1/48
» Mitsubishi T-2 (Hasegawa 1:72)
» Mitsubishi F-2A, Hasegawa 1/48