Black Orc Big Boss (GameZone) 28mm skala - kommissionsprojekt
+5
Azgaron
SkelettetS
Janne.S
Matt_Public
MiniStuff
9 posters
Sida 1 av 1
Black Orc Big Boss (GameZone) 28mm skala - kommissionsprojekt
Här kommer mitt allra första kommissionsprojekt. Jag gör den åt en av min sons allra bästa vänner som efter att fått cancer (som tog död på hans mor för ett par år sedan) har blivit av med båda sina ben och som nu ägnar sin tid åt bla samlande av figurer. Mitt största problem är vad jag skall ta betalt...
Figuren är en metallfigur från spanska GameZone, riktigt fint gjuten figur med härligt biffig och tuff karaktär, mycket coolare än Games Workshops dito.
Ägnade en kväll åt att komma dit jag är nu. Sitter och funderar på att fixa lite mer kontrast till huden, dock får det inte te sig för ljust då det är just en black orc som har mörkare skin än en "vanlig" orc.
Är riktigt nöjd med hans läder-cape. Håller även på med en plint för honom att stå på.
/Markus
Figuren är en metallfigur från spanska GameZone, riktigt fint gjuten figur med härligt biffig och tuff karaktär, mycket coolare än Games Workshops dito.
Ägnade en kväll åt att komma dit jag är nu. Sitter och funderar på att fixa lite mer kontrast till huden, dock får det inte te sig för ljust då det är just en black orc som har mörkare skin än en "vanlig" orc.
Är riktigt nöjd med hans läder-cape. Håller även på med en plint för honom att stå på.
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Sv: Black Orc Big Boss (GameZone) 28mm skala - kommissionsprojekt
P.R.Y.D.L.I.G.T.
Taggig och jevvlig är han också. Gillar't!
Taggig och jevvlig är han också. Gillar't!
Matt_Public- Master of DNF
Mycket läckert!
Låt han hjälpa dig med något i butiken som betalning
Låt han hjälpa dig med något i butiken som betalning
Janne.S- Moderator
Grym modell, ser somsagt ut som en biffig typ.
har målat en hel del orker (höh hum, relativt, för att vara mig...) och något som jag kan tipsa om är att använda mycket rött och lila i skuggning, det ger en fin speciell kontrast till det gröna.
planer för ögon, blir det klassiskt röda eller mer "normala" ögon?
känner själv att det är väldigt svårt att ta betalt för det man målar, även om man får endel så är det för min egen del ändå sugig timm-ersättning, därför jag för tillfället lagt ned allt vad commissionmålning heter.
ännu värre i ditt fall. vilket öde...
har målat en hel del orker (höh hum, relativt, för att vara mig...) och något som jag kan tipsa om är att använda mycket rött och lila i skuggning, det ger en fin speciell kontrast till det gröna.
känner själv att det är väldigt svårt att ta betalt för det man målar, även om man får endel så är det för min egen del ändå sugig timm-ersättning, därför jag för tillfället lagt ned allt vad commissionmålning heter.
SkelettetS
Håå? Det ska jag tipsa lillgrabben om, han gillar att måla orker. Danke!SkelettetS skrev: [...] och något som jag kan tipsa om är att använda mycket rött och lila i skuggning, det ger en fin speciell kontrast till det gröna.
SkelettetS skrev:Grym modell, ser somsagt ut som en biffig typ.
Tackar! ska testa det. ögonen vet jag inte riktigt med än, jag gillar ibland att lämna de spökigt vita fast det blir nog klassiskt rött.
Ja timpenning av vettiga mått är ju inte att tala om men han ville ge mig betalt så det får väl bli en symbolisk summa.
MiniStuff- Vicesheriff
Cool orch! Ser snyygt ut! Ska bli kul att se mer!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
en kort uppdatering...
har målat ytterst lite till på själva figuren och har påbörjat vädringen/pyntandet av basen
/Markus
har målat ytterst lite till på själva figuren och har påbörjat vädringen/pyntandet av basen
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Mycket tjusigt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Riktigt häftigt. Snygg bas.
Magnus
Magnus
T-34
Förbaskat stiligt!
Vad är det han har trampat på?
Vad är det han har trampat på?
Otroligt snygg figur du har fått till
Viggen
Han kanske har trampat i Orc-blod?
Görsnyggt är det i vilket fall som helst!
Görsnyggt är det i vilket fall som helst!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Liknande ämnen
» P-61B Black Widow, 1/48, Hobby Boss
» P-61B Black Widow, 1/48, Hobby Boss - Klar
» Ogre Mage, Raeper Miniatures - 28mm
» Hobby Boss F-16B
» Yak-38 (Hobby Boss 1/48)
» P-61B Black Widow, 1/48, Hobby Boss - Klar
» Ogre Mage, Raeper Miniatures - 28mm
» Hobby Boss F-16B
» Yak-38 (Hobby Boss 1/48)