IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Diorama 1944

+6
Gigabyte
Janne.S
JOooCKE
Warsawpact
ErikM
Linus
10 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

Diorama 1944 - Sida 2 Empty Sv: Diorama 1944

Inlägg av Warsawpact mån dec 22 2008, 17:42

Linus skrev:Jag har ännu inte fått tag på dem, men jag oroar inte mig med tanke på att det är ju trots allt julhelg. Men om de mot förmodan inte säljer reservdelar så kanske mor min som slarvade bort bitarna från första början kasta fram pengar till en ny modell, men det är inget jag gärna pressar henne till. Man ska ju inte vara girig Wink

Dragon brukar vara redigt het på gröten när det gäller att skicka ut diverde bitar till kunder. Men du får nog räkna med upp till 2 veckor innan det dimper ner något i brevlådan. Bara du håller koll på din "Open Ticket" vid Dragon Care Service så kommer det med högst troligt att lösa sig det här.

Kämpa på.

/
Chrille
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Linus ons dec 24 2008, 02:22

Nu har allt slutligen löst sig! Har idag 18:46 fått svar ifrån Dragon USA och jag har skickat model kit numret till dem så de kan ta reda på vilken modell de ska skicka delar från! Håller tummarna för att jag får dem före årskiftet! Smile

Uppdatering angående haubits-bygget så har jag kört fast i ett moment rörande dämpningen och hjulen till denne. Jag kommer dock att försöka lösa detta under morgondagen och samtidigt fortgå med mina kulsprutesoldater.
Linus
Linus

Inlägg av Janne.S ons dec 24 2008, 22:57

Se där, skönt att det löser sig Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Linus tor dec 25 2008, 01:29

Packat och klart! Reservdelar beställda och uppdateringar om bygget får ni imorgon eftermiddag!
Linus
Linus

Inlägg av Gigabyte tor dec 25 2008, 22:17

kul att det löste sig linus , ser fram mot nya bilder
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av Linus tor dec 25 2008, 23:51

Har tyvärr inte kunnat ta några bilder idag då jag gått ner i en förkylning och dessutom har jag ingen kamera. Jag hoppas dock att kunna köpa en under mellandagsrean på expert som tydligen ska ha brutala prissänkningar.

Jag har dessutom hittat två modeller hos en polsk återförsäljare. Två modeller som på min vanliga återförsäljare varit slut och ej längre tillgängliga. Mycket som kommer på plats nu! cheers
Linus
Linus

Inlägg av Janne.S fre dec 26 2008, 13:11

Attan...jag var vrålförkyld tidigare i veckan, det e inte skoj Sad

Krya på dig och använd tiden väl till byggandet!!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Linus fre jan 02 2009, 23:49

KATASTROF!!!!!!

Diorama 1944 - Sida 2 P1000032

Vad ni skådar är möjligtvis ett sabotage som ägde rum natten mellan 31 december - 1 januari. Värt att nämna är att det hölls en nyårsfest i vårt hus Evil or Very Mad

Bara för att ingen vågat erkänna detta våldsdåd så måste jag själv stå för reservdelarna, utöver de jag redan beställt! Mad
Linus
Linus

Inlägg av T-34 fre jan 02 2009, 23:53

Påminner om när katten kom upp på mitt byggbord och sopade ner en nästan klar T-34. Just då hade jag kunnat mörda kattfan.
Magnus
T-34
T-34

Inlägg av Janne.S lör jan 03 2009, 00:05

Aj aj aj, ett särdeles olycksdrabbat bygge det där!

Men det går väl att reparera om det bara gått sönder? Det är väl värre när delar är borta.....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Linus lör jan 03 2009, 04:02

Kan även berätta att min kusin för ett par år sedan var hemma hos oss på kalas. Han fick syn på 2 av mina modellflyg (Det var endast de två som stod "parkerade" för taket var mer eller mindre fullt) och tyckte att en luftstrid på trädgården var på sin plats. När jag får syn på han protesterar jag å det grövsta men tystas ner av både min mor och moster. 30 sekunder senare hör jag hur plast krossas och en kusin som gråter. Han sörjer dock inte mina krossade modeller utan att han ramlade och en modell mot magen. Jag blev förkrossad eftersom en av dem var speciell då det var min första modell som jag byggde tillsammans med min far när jag fyllde 6, vi satt uppe hela natten Very Happy

Mycket dystert, men jag har lärt min läxa. Och det är att INGEN ska röra mina modeller om de inte fått skriftligt och muntligt tillåtelse. Nåja, jag har inte enbart tråkiga nyheter. Jag har nämligen köpt mig en ny spruta och kompressor samt en ny kamera, en Panasonic DMC-FS3 med 8.1 megapixel, 3x optisk zoom, 4,8 digital zoom med LEICA-teknik i linsen som tydligen ska bjuda på finfina närbilder. (sa försäljaren iallaf)

Diorama 1944 - Sida 2 P1000034

Diorama 1944 - Sida 2 P1000033
Linus
Linus

Inlägg av Linus lör jan 03 2009, 04:05

Janne.S skrev:Aj aj aj, ett särdeles olycksdrabbat bygge det där!

Men det går väl att reparera om det bara gått sönder? Det är väl värre när delar är borta.....

Jag försökte få ihop det med super attak men när jag skulle montera eldröret på det för att se hur det gick med belastning så brast den. Och då limmade jag ändå ihop den igår.
Linus
Linus

Inlägg av Gigabyte lör jan 03 2009, 11:46

Aj aj mycket tråkigt Mad , här åxå haft samma efarenheter då med RCflyg , hur som helst så är inte smockan lång borta ,,, men man får lägga band på sig och inte göra saken värre Evil or Very Mad
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av Warsawpact lör jan 03 2009, 12:23

Ojsan, låter som om bygger är tämmligen oturs-utsatt!.

Fina bilder du fått på din kompressor och spruta!
Känner mig grymt sugen på att lägga vantarna på en sådan kompressor och en fin Badgerspruta så att jag kan ta och pentionera mina penslar.

Lycka till med bygget! Smile
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Janne.S lör jan 03 2009, 13:09

Penslar använder man fortfarande.......allt kan man inte blåsa:P
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av bjork_larsson lör jan 03 2009, 15:29

Tråkigt att höra om sabbotaget! Du får montera upp en spionrigg i rummet så du kan ha koll nästa gång det bär te! Haha... Gott med ny kompressor och blåsa, vad är det för spruta?

Jag känner det där med folk som leker med flygmodeller... mina två yngre bröder plockade ner mina första byggen (även dom med pappa), en F14 och en Jas,båda i 1/32. Dom tog helt enkelt ner dom från taket (hur vet jag ej, detta va många år sedan) men sedan så ville dom få in legogubbar i cockpit och bröt då upp glaset. Tydligen måste man ju ha någon som kör med vet ni... När jag kom hem låg flygen, och legogubbarna ute på garageuppfarten och gubbarna va tydligen döda! Inget super attack i världen kan rädda två jettar som varit med om någon form av frontalkrock...

Kommer aldrig över detta kan meddelas... än mera stör det mig att inte veta hur dom fick ner dom från taket. Bröderna va ju inte mera än tre äpplen höga...

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson

Inlägg av Linus mån jan 05 2009, 16:26

Fick precis hem 2 modeller som jag beställt från model-making.eu.

Diorama 1944 - Sida 2 P1000056

Dessa hade jag tänkt placera i en nergrävd bunker som man bara kan se lite av toppen på, ska fungera som en sorts stridsledning som tar emot koordinater från atlantvallen till haubitsarna
Diorama 1944 - Sida 2 P1000057
Smile

Diorama 1944 - Sida 2 P1000055
Linus
Linus

Inlägg av Warsawpact mån jan 05 2009, 16:38

Linus skrev:Fick precis hem 2 modeller som jag beställt från model-making.eu.

Diorama 1944 - Sida 2 P1000056

Dessa hade jag tänkt placera i en nergrävd bunker som man bara kan se lite av toppen på, ska fungera som en sorts stridsledning som tar emot koordinater från atlantvallen till haubitsarna
Diorama 1944 - Sida 2 P1000057
Smile

Diorama 1944 - Sida 2 P1000055

Häftigt, jag visste inte om att Dragon gjorde ett tyskt sambandsenhets kit. Skall bli roligt och höra vad du tycker om Tamiyas gubbs. Själv gillar jag tamiyas figurprodukter inte för fem öre. Men det kan nog säkert bli något bra av dem Very Happy

/
Chrille
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Linus mån jan 05 2009, 16:41

Jag har en annan figur från Tamiya och det är Erwin Rommel i 1/16, fungerade alldeles utmärkt. Men detta är 1/35 så vi får se. Återkommer med resultat!
Linus
Linus

Inlägg av Azgaron mån jan 05 2009, 16:42

Ser ut som ett lovande dio, Linus!

Fattar inte hur jag lyckats missa fem sidor på det här viset!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Linus mån jan 05 2009, 18:01

Sådär ja! Nu är modellerna monterade, fast inte målade. Jag har bara "grovmonterat" det dvs bara satt ihop kroppen. Detaljerna såsom magasinfickor, bajonetter, hjälmar osv vill jag måla först.

Diorama 1944 - Sida 2 P1000059

Obs. att soldaten som står till höger ska hålla i en snuskburk.
Linus
Linus

Inlägg av T-34 mån jan 05 2009, 18:18

Snabba ryck Linus, att du redan fått ihop "gubbsen". Ska bli kul att följa detta bygge.
Magnus
T-34
T-34

Inlägg av Linus mån jan 05 2009, 19:08

Ja det var väl ingen större svårighet. På de som står var det bara armarna som skulle på och de som ligger skulle man sätta på benen.
Linus
Linus

Inlägg av Azgaron mån jan 05 2009, 19:18

Ser bra ut Linus! Skönt när det är enkelt att få ihop det!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Linus mån jan 05 2009, 20:43

Någon annan som använder Tamiyas färger kan väl svara på detta: Färgen XF-65 står det på burken att det ska vara Field Grey. Men jag tycker att den är mer grönaktig.
Linus
Linus

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum: