normandie 1944
+9
ErikM
JOooCKE
Warsawpact
Janne.S
Stefan E
Azgaron
johan r
bjork_larsson
Gigabyte
13 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 1 av 4
Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
normandie 1944
hej är på gång med ett nytt dio , frankrike1944 D- dagen , en stenlada ,lite tyskar som lurar inne i den ,,, få se var det landar någonstans , en gavel under uppbyggnad
Gigabyte
Sv: normandie 1944
Jag följer med stort intresse! Skall bli roligt att se vart det landar!
Terje
Terje
bjork_larsson
Jag är imponerad Giga.
Inte bara är det väldigt spännande byggen du ger dig på utan du håller ett högt tempo också.
Jag ser fram emot att följa det här projektet.
Vore kul om du kunde berätta lite mer om hur du går tillväga.
Det ser nästan ut som om du först gjutit en stor gipsplatta som du brutit upp i bitar för att efterlikna stenar.
Jag är nyfiken och ser fram emot en fortsättning.
Johan
Inte bara är det väldigt spännande byggen du ger dig på utan du håller ett högt tempo också.
Jag ser fram emot att följa det här projektet.
Vore kul om du kunde berätta lite mer om hur du går tillväga.
Det ser nästan ut som om du först gjutit en stor gipsplatta som du brutit upp i bitar för att efterlikna stenar.
Jag är nyfiken och ser fram emot en fortsättning.
Johan
johan r
Ja, det ser bra ut! Och som sagt berätta gärna om tillvägagångssättet!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
kul att ni gillar mina försök att göra en sten vägg , hur jag gör , jag tar ett lock med en ca 3-5 mm höga kanter, sen på med gipset ,innan det har stelnat helt dra med ett rakblad ränder( men inte helt igenom ),i raka linjer låt stelna, sen får man knäcka dom i lämpliga längder så gott det går , sen vanligt trälim som fäst medel o mellan skiften, är det lite stora glipor så är sandspackel en lösning ,ungefär så ,,,
Gigabyte
Hejsan Giga!
Det är alltid kul att se dina dioramor växa fram!
Ungefär samma metod som du använde till huset har jag använt till att göra berg på min MJ!
Enkelt och effektivt!
Det skall bli spännande att följa hur ditt diorama växer fram.
Limma Lungt!
stefan E
Det är alltid kul att se dina dioramor växa fram!
Ungefär samma metod som du använde till huset har jag använt till att göra berg på min MJ!
Enkelt och effektivt!
Det skall bli spännande att följa hur ditt diorama växer fram.
Limma Lungt!
stefan E
Stefan E- Linkebodamannen
så nu har jag fått den sista gavlen färdig ,två långa väggar skall göras innan det blir stomresning. skall målas o vädras sen ,mycket arbete kvar ,,,.
Gigabyte
Nu så, härligt! Det ser riktigt bra ut Giga. Jag gillar verkligen hur då får till gipset så att det ser ut som knäcksten! Ser fram emot fortsättningen!
Terje
Terje
bjork_larsson
Börjar onekligen se spännande ut! Känns som ett spökhus.........
OT/
Oj vad det blåser förresten.....huset jag bor i gungar!!
OT/
Oj vad det blåser förresten.....huset jag bor i gungar!!
Janne.S- Moderator
Trevligt med lite bilder på arbetet. Ser bra ut!
Jo det börjar blåsa rejält här med!
Jo det börjar blåsa rejält här med!
Warsawpact- Starwarsviritous
Är nu färdig med väggarna ,jag har tre olika stilar på väggarna, gillar att experimentera lite , så nu skall jag äntligen få upp väggarna och börja med takstolar och hö loftet där mina gubbar skall ligga och lura ....
Gigabyte
Läckert! Kul att se att det går bra för någon idag! För min del har det rasat totalt...
Terje
Terje
bjork_larsson
Rasat totalt? Du vet väll att söndags supen och modelbygge inte går hand i handbjork_larsson skrev:Läckert! Kul att se att det går bra för någon idag! För min del har det rasat totalt...
Terje
Giga, grymt sköna väggar! Kommer att följa bygget ditt med stort intresse.
har fått väggarna ihop limmade, hören skall fogas o skulpteras ,mm liknar ett litet häx hus fattas bara hans o Greta ,men det blir bättre när man får till tak o innandöme , men vad har du Terje för problem att brottas med ?
Gigabyte
Det ser bra ut! Ditt bygge alltså, mitt ser mindre bra ut! Fägerna jag har bytt till fungerar inte riktigt som jag hade tänkt mig i min airbrush så det blev riktigt skit idag! Jag tror, om jag inte missbedömmer min svåra situation, att min airbrush snart är obrukbar! Färgen torkar (!) alldeles för fort och gör att det bara blir en soppa i sprutan. Sedan spottar och fräser den på något konstigt´vis... men det är la förmodligen skit bakom spakarna. Jag skall nog köpa en ny likadan penna som jag har (gillar den trots allt) sedan skall jag gå över till tamiya färger. Pratade med en Ulf (just det, samma kille som jag köpte modellerna av) och en kille på hobbycenter och dom sa att tamiya är bra. Så nu testar jag det! SÅ DET SÅ!
Tänkte ta mitt pick och pack och dra mig upp till Gbg i morgon, (igen) men jag får nog skjuta på det tills på tisdag, tror jag!
Terje
Tänkte ta mitt pick och pack och dra mig upp till Gbg i morgon, (igen) men jag får nog skjuta på det tills på tisdag, tror jag!
Terje
bjork_larsson
Ser bra ut Giga! Ska bli spännande att se den målad!
Håkan
Håkan
tack alla Terje det är väl inte valjero ( med mega res för staving ) du har kört med ? för den färgen kan få den mest inbite målare att ta till repet !!!
Gigabyte
Nej, denna heter (nu kommer det, och till alla som skrattar, gör inte det för detta är sant) Marabu Dekor! Hur som helst en fungerar mycket bra till penselmålning har jag märkt, den blir ganska tunn och är lätt att få jämn och fin. Jag har dock bara målat lite med den... MEN DEN ARTAR SIG TYDLIGEN INTE FÖR AIRBRUSH! Iaf. inte för mig!
Terje
Terje
bjork_larsson
så har fått på lite takstolar o ett golv som mina där tyskar skall ligga , halva taket golvet och gavlen spetsen skall vara nästan helt förstöda av eld ,strö läckt till teglet skall göras, men först skall allt målas,,vädras ,,, sandsäckar till en eldställning o figurer med tillhörande knölpåkar så som en MG34 osv,,,,,,,,,,,,,,,,
Gigabyte
Tjusigt Giga! Spännande att följa ditt bygge!
Håkan
Håkan
Azgaron skrev:Mycket snyggt Giga!
Håkan
Instämmer till fullo!
Redigt snyggt!
Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Aoshima 1:700 HIJMS Fuso 1944 & HIJMS Yamashiro 1944