normandie 1944
+9
ErikM
JOooCKE
Warsawpact
Janne.S
Stefan E
Azgaron
johan r
bjork_larsson
Gigabyte
13 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 4 av 4
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: normandie 1944
Mycket snyggt o realisktikst hus, gillar speciellt bilden ovanifrån när man ser vinden. Ska bli spännande med lite soldater där
ErikM
Tack jocke o Erik ,, joooo det var ju det med figurerna ,,,,, det är ju en liten mara för mig ,,,,
Gigabyte
Ser otroligt verkligt ut! Förbannat verkligt......nästan så man kan tro att dioramat är kompatibelt med 3D glasögon
Warsawpact- Starwarsviritous
Skitsnyggt Giga!!!
Verkligen ett realistiskt hus du har fått till, skall bli intressant att se resten.
Verkligen ett realistiskt hus du har fått till, skall bli intressant att se resten.
Caverö
Tack caverö,, kul att du gillar min lada har sett ett "tvätt sätt " från plus-model med tunna o tvätt ho,, skulle bli bra att ställa upp den mot muren och några gubbar som tvättade av sig det värsta dammet
und så här ser den ut
und så här ser den ut
Gigabyte
undra om man kunde scratch bygga en sådan,,, tunnor har man ju liggande o även slang kan man ju ta en lämplig kabel,, det är väl tvätt hon som skulle vara knepig men en smal tub typ treo eller ett vprör som man kvyver kan väl gå ,, och då kranarna jo ,,, vete tusan hur man skulle göra där ,,det blir nog pannkaka av det ,,men ,,, måste spänna bågen för att få en ribba eller hur vad det nu igen ???
Gigabyte
du behöver ju inte ha vattenkranar , det räcker nog med en vatten slang...
Lite enklare att scratcha då
Jocke
Lite enklare att scratcha då
Jocke
JOooCKE
nix kranar får det vara jocke , jag har redan tittat ut ett par gjutstammar som man kan snida till ,,kommer se ut som f,,, men kranar blir det
Gigabyte
Gigabyte skrev:undra om man kunde scratch bygga en sådan,,, tunnor har man ju liggande o även slang kan man ju ta en lämplig kabel,, det är väl tvätt hon som skulle vara knepig men en smal tub typ treo eller ett vprör som man kvyver kan väl gå ,, och då kranarna jo ,,, vete tusan hur man skulle göra där ,,det blir nog pannkaka av det ,,men ,,, måste spänna bågen för att få en ribba eller hur vad det nu igen ???
Jag skulle använda, led foil... en treotub är för hård och skulle se onaturligt "modernt plåtarbete" ut. Ta resterna från en kaviartub eller liknande, kan man buckla till fint sörru. Annars brukar jag spara undan de små bitarna av "plåt" som sitter i pappförpackningen till vissa sorters påsar med ströbröd, kommer inte ihåg märket men det kan man nog klura ut...
/Ma.K.
MiniStuff- Vicesheriff
Mycket snyggt dio Giga... Murgrönan ser fantastisk ut Jag blir inspirerad att prova nåt liknande själv.
/Jesper
/Jesper
Joppo
Tack jesper,, "Murgrönan" är gjord av trälim o något frö som jag fick i poolen i somras ,fröet är åt lönnlövs hållet i formatet funkar ganska bra ,,,,
Gigabyte
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Aoshima 1:700 HIJMS Fuso 1944 & HIJMS Yamashiro 1944
» Diorama 1944
» Centaur CS i Normandie
» Polen hösten 1944
» En eftermiddag i Polen nån gång 1944
» Diorama 1944
» Centaur CS i Normandie
» Polen hösten 1944
» En eftermiddag i Polen nån gång 1944