normandie 1944
+9
ErikM
JOooCKE
Warsawpact
Janne.S
Stefan E
Azgaron
johan r
bjork_larsson
Gigabyte
13 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 3 av 4
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: normandie 1944
Jag tänkte nog inte ens skalmässigt....den ser så levande ut så ögat tycker den är korrekt i alla fall
Janne.S- Moderator
Ja, jag håller med Janne, det gör nog inte så mycket! Det passar i vilket fall som helst kanon med wellpappen!
Terje
Terje
bjork_larsson
skall försöka mig på att slutföra detta projekt , en pak 40 från tamiya och lite mera sten murar skall väl bli bra ,, jag skulle använda figurerna som följde med i satsen,,, men dom var mycket dåliga,, visserligen är jag en sopa på figurer,, men dom behöver ju inte vara fula från starten ,
Senast ändrad av Gigabyte den tis aug 11 2009, 19:00, ändrad totalt 1 gång
Gigabyte
kul att du fortsätter med det är Giga !
Tamiyas figurer är väll inte direkt kända för att vara bra ?
Jocke
Tamiyas figurer är väll inte direkt kända för att vara bra ?
Jocke
JOooCKE
Tja, iaf inte de lite äldre figurerna! De nya är väl rätt Ok tycker jag!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Det här var ju en tråd man hade missat!
Ser gött bra ut du! Limma på.
/Markus
Ser gött bra ut du! Limma på.
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Snyggt Giga, har inte tittat in på den här tråden på länge, kul att det händer grejor.
Snygg takplåt riktigt bra.
Snygg takplåt riktigt bra.
Caverö
Roligt att se dig tillbaka i modellbyggartagen, Giga! Lite pansardio sätter säkert fart på bygglusten!
merlin1953packard
tack för alla positiva kommentarer ,,Pak 40 jo Erik det vette tusan hur ja skall klämma in den i diot,,, min planering är inte den bästa ,, men inne i ruinen är väl ett gott val,,, och så sätta figurerna utan för vid gavlen ,,och dom vilar ,,eller har något hyss försig ,, skämtar med en kamrat ..,
har fixat en mur och en grov stenlaggd yta .
har fixat en mur och en grov stenlaggd yta .
Gigabyte
Tack för alla glada tillrop , skall vara ogräs mellan stenen och lite små vegetation som har fått grepp när ladan stått övergiven i fyra år -man kan ju tänka sig att den blev eldhärjad vid invasionen av frankrike 1940, må hända av en ,,, engelsk soldat som slängde en cigarett vårdslöst i halmen ,,vad vet jag ,,
Gigabyte
en mur är färdig målad ,,, och har slipat ner gårds stenen o målat o skitnat ner ,, nu skall jag försöka att få till en murgröna som klättrar både på ladväggen o muren,,, tänkte köra med stålull som man puffar upp lite sen något grönt på elendet ,,,, Tips mottages med största tacksamhet
Gigabyte
Jag har ett jättebra tips ang murgröna... Skägglav!
ser ut som murgröna utan att behöva göra något, dock går den alldeles utmärkt att måla lägga till lite löv/blommor på. Hittas lättast på björk, och har man inte tillgång till det, vilket kan vara svårt i städer då den inte brukar trivas i den miljön (väldigt känslig för föroreningar i luften) så kan man hitta det hos ministuff men säg till isf då jag inte har lagt upp den i butiken än.
/Markus
ser ut som murgröna utan att behöva göra något, dock går den alldeles utmärkt att måla lägga till lite löv/blommor på. Hittas lättast på björk, och har man inte tillgång till det, vilket kan vara svårt i städer då den inte brukar trivas i den miljön (väldigt känslig för föroreningar i luften) så kan man hitta det hos ministuff men säg till isf då jag inte har lagt upp den i butiken än.
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Nu tittar petiga Erik fram igen.
Rätta mig om jag har fel, när tyskarna invaderade Frankrike så gick aldrig striderna så långt bort som till Normandie, tro de slutade kring Paris trakterna.
Rätta mig om jag har fel, när tyskarna invaderade Frankrike så gick aldrig striderna så långt bort som till Normandie, tro de slutade kring Paris trakterna.
ErikM
så har fått på lite grönska iform av en klängväxt har passat in en knallpåk en pak 40 denna är gammal så en ny skall pulas ihop ,,ja och en del mer , så här långt är jag kommen nu
Här skall jag lägga på lite mera grönska och en skyddsmur för knallpåken
ett bränt trägolv skall in ,,sen vet jag ej ,,,men det kommer väl ,,,,,
Tack för titten ..giga
Här skall jag lägga på lite mera grönska och en skyddsmur för knallpåken
ett bränt trägolv skall in ,,sen vet jag ej ,,,men det kommer väl ,,,,,
Tack för titten ..giga
Gigabyte
Mycket tjusigt!
Har du funderat mer kompasitionen?Blir det någon eller flera småscener som utspelas?
Vore kul att se hur du tänker
Har du funderat mer kompasitionen?Blir det någon eller flera småscener som utspelas?
Vore kul att se hur du tänker
Janne.S- Moderator
Tack Håkan o janne jo en tvätt ho av en delad tunna och en brunn på gårdsplanen skulle man kunna få dit ,,,
Gigabyte
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Aoshima 1:700 HIJMS Fuso 1944 & HIJMS Yamashiro 1944
» Diorama 1944
» Centaur CS i Normandie
» Polen hösten 1944
» En eftermiddag i Polen nån gång 1944
» Diorama 1944
» Centaur CS i Normandie
» Polen hösten 1944
» En eftermiddag i Polen nån gång 1944