Jagdtpanther Skala 1/25 av Academy
4 posters
Sida 1 av 1
Jagdtpanther Skala 1/25 av Academy
Ber om ursäkt för det dåliga ljuset och korta skärpedjupet. Stativet är utlånat.
/Stefan
/Stefan
Stefan Karlsson
Sv: Jagdtpanther Skala 1/25 av Academy
Det där såg ju ut som en låda full med skoj!
Matt_Public- Master of DNF
Himla tjusigt!
Men vad katten är 1/25 för pansarskala egentligen?
Aldrig sett det innan, men å andra sidan bygger jag bara sånt med vingar på, så vad vet jag?
//Christer
Men vad katten är 1/25 för pansarskala egentligen?
Aldrig sett det innan, men å andra sidan bygger jag bara sånt med vingar på, så vad vet jag?
//Christer
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Inte sett 1/25 innan heller. Härför som jag fastnade för den...
/Stefan
/Stefan
Stefan Karlsson
Pansar i skala 1/25 är något som aldrig slog igenom, men det är inte speciellt nytt. Tvärtom, redan i början på 70-talet (-72?) hade Tamiya en Centurion i skala 1/25, som följdes av en Tiger I i samma skala. Komplett med inredning. Nivån på detaljering står sig, givetvis, inte idag men på den tiden var det imponerande byggsatser.
Möjligen kom de samtidigt, jag minns inte exakt. Tamiya släppte även några fler i skala 1/25, men det känns väl inte som någon större framgång. Fast, de säljer kanske bra i Japan?
Idag har Tasca försökt återuppliva pansar i större skala, men valt 1/24. Ja, se´n finns det ju även en del i skala 1/16.
Möjligen kom de samtidigt, jag minns inte exakt. Tamiya släppte även några fler i skala 1/25, men det känns väl inte som någon större framgång. Fast, de säljer kanske bra i Japan?
Idag har Tasca försökt återuppliva pansar i större skala, men valt 1/24. Ja, se´n finns det ju även en del i skala 1/16.
Hayabusa
Liknande ämnen
» Zvezda Mig-23 skala 1/72
» På vift hemifrån med skala 1/72 - M24 Chaffee by Academy
» Mig 15 skala 1:32
» JAS 39 E Skala 1:1
» Tiger II i skala 1:16
» På vift hemifrån med skala 1/72 - M24 Chaffee by Academy
» Mig 15 skala 1:32
» JAS 39 E Skala 1:1
» Tiger II i skala 1:16
Sida 1 av 1