Bf109E-7 Trop (Eduard 1/32)
+10
Caverö
Marlin
johan r
Johan C
cas
Jokkocze
Janne.S
Matt_Public
mats64
linusorn
14 posters
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Bf109E-7 Trop (Eduard 1/32)
Nicers preshading du fått till, toppensnyggt och härligt med den ljusa blå och sandfärgen.
Ser att den är gul på nosen vad har du för bakgrundsinfo om det?
Jag är bara nyfiken om flygplanets historia.
Ser att den är gul på nosen vad har du för bakgrundsinfo om det?
Jag är bara nyfiken om flygplanets historia.
Caverö
Tack ska ni ha!
Planet är Stab I./JG 27 flugen av Herr Oblt. Ludwig Franzisket vid Ain-el-Gazala, juni -41.
Så här står det i Eduards målningsinstruktion som jag stjäl rakt av:
Ludwig Franzisket served as Gruppenadjutant of I./JG 27 by December 5, 1941 when he took over the command of 1st Staffel of JG 27 from the hands of Karl-Wolfgang
Redlich. He led 3rd Staffel in the period from June to August 1941 at the same time. The evidence of pilot´s fuction within the unit is a black chevron and a letter 'A' on the
fuselage. Twenty-three Abschussbalken on the rudder show Franzisket´s score as of September 9, 1941. He shot down 24 enemy aircraft over Africa in addition to
14 victories scored previously. The end of the war found him as commanding officer of JG 27 with 43 kills (incl. 4 four-engined bombers). He was awarded with
Ritterkreuz on July 23, 1942 for 22 victories in 204 missions.
Planet är Stab I./JG 27 flugen av Herr Oblt. Ludwig Franzisket vid Ain-el-Gazala, juni -41.
Så här står det i Eduards målningsinstruktion som jag stjäl rakt av:
Ludwig Franzisket served as Gruppenadjutant of I./JG 27 by December 5, 1941 when he took over the command of 1st Staffel of JG 27 from the hands of Karl-Wolfgang
Redlich. He led 3rd Staffel in the period from June to August 1941 at the same time. The evidence of pilot´s fuction within the unit is a black chevron and a letter 'A' on the
fuselage. Twenty-three Abschussbalken on the rudder show Franzisket´s score as of September 9, 1941. He shot down 24 enemy aircraft over Africa in addition to
14 victories scored previously. The end of the war found him as commanding officer of JG 27 with 43 kills (incl. 4 four-engined bombers). He was awarded with
Ritterkreuz on July 23, 1942 for 22 victories in 204 missions.
linusorn
Här kommer lite nya bilder, hon har blivit spräcklig flickan.
linusorn
Tackar, bara lite små touch-ups på nosen så är det dags för klarlack och dekaler!
linusorn
Rask marscherat, på min ära.
Och så stiligt sen!
Och så stiligt sen!
Matt_Public- Master of DNF
Fläcktyfus!
Jag tycker mig känna igen den här målningen nånstans ifrån
Riktigt dundersnyggt blev det!
Jag tycker mig känna igen den här målningen nånstans ifrån
Riktigt dundersnyggt blev det!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Gröna fläckar är det nya svarta!CAS skrev:Jag tycker mig känna igen den här målningen nånstans ifrån.
Y'all ain't seen nuthin' yet...linusorn skrev:Tackar! Grön fläcktyfus tycks härja fritt på forumet.
Nu har jag påbörjat dekalering. Lär ta några dagar, mest för att jag tycker det är den tråkigaste delen i ett bygge...
linusorn
Inverterad striptease!
På med paltorna bara! *bus-vissling*
På med paltorna bara! *bus-vissling*
Det blir vinst på walk-over.CAS skrev:Och vem skall hinna klart först?
Jag har ju liksom lämnat de stridandes led för en tid.
Hehe, ja en sån här kärra är klart sexigare ju mer kläder den bär!
linusorn
Jaha, takten har slagit av lite, men de stora dekalerna är på. Ska göra lite touchups i målningen eftersom den elaka Micro Sol åt sig igenom både klarlack och täckfärg på ett ställe. Sedan blir det stenciler och de sista småbitarna som jag har börjat måla. Ska satsa på saltmetoden för att få till chippning på propeller och spinner, tänkte prova med att gå ut i köket och klippa ett litet hörn på en kökssvamp också. Verkar bli bättre resultat än med pensel. Och här kommer lite bilder!
linusorn
Inte illa!
Snart klart verkar det som...men vad gör Viggen luftintagen där?
Dvs, varför är dom inte med i en Viggen-byggtråd ?
Snart klart verkar det som...men vad gör Viggen luftintagen där?
Dvs, varför är dom inte med i en Viggen-byggtråd ?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sakta men säkert mot målsnöret . Viggen ingår i ett projekt som jag driver här hemma kallat "bygg klart skiten", projektet syftar till att jag ska bygga klart alla påbörjade modeller, ungefär ett tiotal i skiftande stadier från dekaler till bara precis påbörjad. Men självklart kommer det en viggen tråd snart!
linusorn
Nu är alla dekaler på och jag kan gå vidare till de lack, wash och vädring. Samt montering av småpruttlar. Jag har lite touchups kvar på proppellern, undrar vad ni tycker om chippningen på proppellern? Är den för kraftig? Jag kollade bilder från tyskarnas "flygfält" i nordafrika och jag tror inte ens jag skulle köra min bil där, så jag antar att planen fick en del stryk.
Här kommer lite bilder iaf:
Här kommer lite bilder iaf:
linusorn
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Bf109E-7 Trop (Eduard 1/32)
» Bf109E-7 Trop (Tamiya 1/72)
» Bf109E-7 Trop (Tamiya 1/48)
» Messerschmitt Bf109E-1, Eduard 1/32, FÄRDIG
» Messerschmitt Bf 109 E7 Trop Eduard 1/48
» Bf109E-7 Trop (Tamiya 1/72)
» Bf109E-7 Trop (Tamiya 1/48)