Bf109E-7 Trop (Eduard 1/32)
+10
Caverö
Marlin
johan r
Johan C
cas
Jokkocze
Janne.S
Matt_Public
mats64
linusorn
14 posters
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Bf109E-7 Trop (Eduard 1/32)
Våldsamt vackert!
Chippningen ser ju rätt bra ut, men borde det inte vara lite mer skav i framkant på propellern? Det är ju ändå den som träffar sandstormen först.
Chippningen ser ju rätt bra ut, men borde det inte vara lite mer skav i framkant på propellern? Det är ju ändå den som träffar sandstormen först.
cas- Vicesheriff
Kärran ser mumsig ut!
Chippningen på propellern är en smaksak, jag tycker att det funkar.
Kom bara ihåg att chippa den rejält på baksidan också.
Chippningen på propellern är en smaksak, jag tycker att det funkar.
Kom bara ihåg att chippa den rejält på baksidan också.
Matt_Public- Master of DNF
Tjusigt bygge Linus! Ska bli kul att se klart!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack för de berömmande orden! Proppellern är chippad på baksidan också, ska fixa till lite mer chippning på framkanten. Har lite touchup kvar på propellern. Annars tycker jag att saltknepet funger riktigt bra. Ska bara lära mig att kontrollera saltet lite bättre. Ska storma vidare med denna. Up and away!
linusorn
Jaha, här jobbas det på mot mållinjen...
Så här såg hon ut när jag började ikväll, på egna ben och allt:
Efter detta har jag lagt ett filter av starkt förtunnad Gunze H85 Sail colour, för att få ett lite solblekt och dammigt utseende, chippning har gjorts och propp tillkommit. Chippningen är gjord efter tipset i Matts tråd, så jag klippte en bit kökssvamp och använde. Fungerade riktigt bra, tycker jag! Upplevde större kontroll, men ändå ett mer random utseende. Jag har också lagt en mellanbrun vash över dekaler och panellinjer.
Spinnern har jag inte lagt något filter eller chippning på än så där kan ni se skillnaden, även om jag tycker den är lite större i verkligheten.
Så här såg hon ut när jag började ikväll, på egna ben och allt:
Efter detta har jag lagt ett filter av starkt förtunnad Gunze H85 Sail colour, för att få ett lite solblekt och dammigt utseende, chippning har gjorts och propp tillkommit. Chippningen är gjord efter tipset i Matts tråd, så jag klippte en bit kökssvamp och använde. Fungerade riktigt bra, tycker jag! Upplevde större kontroll, men ändå ett mer random utseende. Jag har också lagt en mellanbrun vash över dekaler och panellinjer.
Spinnern har jag inte lagt något filter eller chippning på än så där kan ni se skillnaden, även om jag tycker den är lite större i verkligheten.
Senast ändrad av linusorn den ons nov 02 2011, 23:33, ändrad totalt 1 gång
linusorn
Du, den där chippningen ser riktigt fin ut.
Nu är det bara nerförsbacke.
Det skall bli spännande att se slutresultatet.
/Henrik
Nu är det bara nerförsbacke.
Det skall bli spännande att se slutresultatet.
/Henrik
Henrik Bergman
Tack ska du! Ja bara den externa tanken, övre delen av instrument panelen, pansarplåten i huven, antenn och antennlina, slutvädring och mattlack kvar nu. Så två-tre sittningar kvar sen räknar jag med att den är färdig!
linusorn
Nästan ingenting kvar ju!
Det där chippningstrixet måste provas!
Använder ni den grova delen av svampen eller den gula?
Det där chippningstrixet måste provas!
Använder ni den grova delen av svampen eller den gula?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Den gula, höll i svampen med en liten tång och dutta, annars är tekniken precis som med pensel, torka av mot papper först osv.
linusorn
Dammit! Att jag inte tänkte på det.linusorn skrev:[...] torka av mot papper först, o.s.v.
Ett varv till!
Också: det här blir ju toksnyggt. Raska fötter!
Tack ska du ha Matt, har varit ett roligt bygge, antagligen därför det gått så snabbt. Är nog rekord för mig iaf. Har lärt mig lite nya saker på detta bygge, och det är alltid kul att få lite nya "verktyg" i lådan!
linusorn
Känner igen det där.linusorn skrev: [...] har varit ett roligt bygge, antagligen därför det gått så snabbt.
Ok, då har min smekmånad i söder- och västerled avslutats och ikväll så även bygget av denna. Har varit ett roligt och lärorikt bygge! Här kommer lite bilder!
linusorn
Tack ska du ha! Har svårt att bestämma vad jag ska påbörja för nytt bygge. Hasegawas RF4E Phantom 1:48 i grekiska kläder, Revells 1:32 Heinkel He-111 eller Airfix Sea Wixen FAW2 i 1:48? Eller ska man avsluta lite surdegar på byggbordet först?
linusorn
Tjusigt bygge Linus!
He-111 hade ju varit kul att se!
Håkan
He-111 hade ju varit kul att se!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Görsnyggt bygge!
Den ser riktigt dammig och solblekt ut!
Kanoners!
111:an hade ju varit kul att se, men en smutsig grekisk RF-4 eller den vidunderliga Sea Vixen är ju heller aldrig fel. Gaaah, det går ju inte att välja!
Den ser riktigt dammig och solblekt ut!
Kanoners!
111:an hade ju varit kul att se, men en smutsig grekisk RF-4 eller den vidunderliga Sea Vixen är ju heller aldrig fel. Gaaah, det går ju inte att välja!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Den blev ju direkt vacker.
Vill göra klart min egen nu.
Jag vill, jag vill, jag vill...
Vill göra klart min egen nu.
Jag vill, jag vill, jag vill...
Tack ska ni ha grabbar, funderar på att ställa ut den på 08-open i en eller annan form... Jag har iaf bestämt mig för att det blir Sea Wixen som jag bygger, parallellt med att jag gör färdigt min finska 109 G-6.
linusorn
Mucho snyggt!!! Skön ökenkärra. ja ta gärna med den till 08-Open så man kan få se den live.
/M
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Bf109E-7 Trop (Eduard 1/32)
» Bf109E-7 Trop (Tamiya 1/72)
» Bf109E-7 Trop (Tamiya 1/48)
» Messerschmitt Bf109E-1, Eduard 1/32, FÄRDIG
» Messerschmitt Bf 109 E7 Trop Eduard 1/48
» Bf109E-7 Trop (Tamiya 1/72)
» Bf109E-7 Trop (Tamiya 1/48)