Operation Charnwood
+8
T-34
Janne.S
bjork_larsson
Gigabyte
Azgaron
Caverö
JOooCKE
ErikM
12 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Operation Charnwood
Hade missat den här bilden! Helsnyggt målat! Ända påpekandet jag skulle vilja göra, eller "tips från coachen" som man åxå kan säga: händerna, de skulle behöva en liten wash/nersmutsning. Tror knappast att de hade Dove och varmt vatten till hands innan de gav sig iväg för att slåss
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Tips är alltid bra. Jo händerna ser lite väl rena ut, det har jag inte tänkt på. Tack för tipset.
Ska se om jag hinner spruta imorgon, ikväll var det ju fotboll på tv
Ska se om jag hinner spruta imorgon, ikväll var det ju fotboll på tv
ErikM
Nu var det ett tag sedan det kom en uppdatering. Så här kommer lite bilder:
Börjar med två som visar vad som kunde ha blivit en mindre katastrof. Jag har två hyllor ovanför mitt byggbord åsså ville jag ha en liten hylla till där jag kunde sätta upp några små tavlor med Hälge motiv. Så jag spännnde fast en bräda mellan konsollerna.... men på morgonen efter hade brädan släppt.
After the battle, grejer ligger utspritt över bordet, notera vart huset står.
Ja så nära var det
Börjar med två som visar vad som kunde ha blivit en mindre katastrof. Jag har två hyllor ovanför mitt byggbord åsså ville jag ha en liten hylla till där jag kunde sätta upp några små tavlor med Hälge motiv. Så jag spännnde fast en bräda mellan konsollerna.... men på morgonen efter hade brädan släppt.
After the battle, grejer ligger utspritt över bordet, notera vart huset står.
Ja så nära var det
ErikM
Så nu över till byggfronten. Jag beställde ju micro set, sol produkter till dekalerna, blev nöjd med resultatet. Så ifarten av det sprutade jag på lagom mycket brunfärg som ska lika vägdamm sedan har jag även torrborstat den lite.
Jag har även hunnit få dit besättningsmän
Inte de skarpaste bilderna kankse
Jag har även hunnit få dit besättningsmän
Inte de skarpaste bilderna kankse
ErikM
Så snyggt !
Det här diot kommer bli grymt bra när det är klar
Tur att det inte träffade huset.
Jocke
Det här diot kommer bli grymt bra när det är klar
Tur att det inte träffade huset.
Jocke
JOooCKE
Tur som en tokig
Det verkar som om det här med olyckor vid byggbordet är ganska vanligt bland modellbyggare.
Gillar hur bygget går framåt för dig och som Janne säger så börjar man bli ganska nyfiken på själva kompositionen.
Bygg på
// Johan
Det verkar som om det här med olyckor vid byggbordet är ganska vanligt bland modellbyggare.
Gillar hur bygget går framåt för dig och som Janne säger så börjar man bli ganska nyfiken på själva kompositionen.
Bygg på
// Johan
johan r
Ja tur ska man ha ibland, igår tex tappade jag en figur i golvet. Det enda som hände var att pipan på Bren gunnen böjdes å huvudet lossnade. Pipan gick att böja tillbaka och huvudet hittade jag efter lite letandes å limmade tillbaka det. Nånting så här ska det vara:
ErikM
Ser bra ut Erik. Tegelväggen plus stupröret, det är såna små detaljer som gör hela diot. Snyggt.
Magnus
Magnus
T-34
Ser mycket bra ut så långt Erik!
Attans tur i oturen, får man väl säga!
Diot ser lovande ut!
Håkan
Attans tur i oturen, får man väl säga!
Diot ser lovande ut!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Ser mycket bra ut , snubben i tornet ser härligt brittiskt ut,,, och har en väldigt fin karaktär o närvaro ,, snyggt jobbat Erik,
Gigabyte
Ser mycket lovande ut detta! Schyssta gubbar i tanksen har du fått till åxå! Timmar upp...
/Ma.K.
/Ma.K.
MiniStuff- Vicesheriff
Ser strålande ut Erik!!!
Let´s carry on destroying the pockets of german recistanse so we can hawe us a well deserved cup of tea.
Härliga engelsmän Blody marvelous old chapp
Let´s carry on destroying the pockets of german recistanse so we can hawe us a well deserved cup of tea.
Härliga engelsmän Blody marvelous old chapp
Caverö
Det var väldigt realistiska figurer du målat till, Erik! Fina detaljer i ansikte och uniform.
merlin1953packard
Tackar tackar för de fina kommentarerna. Nu har jag smetat ut en blanding med tapetklister och rivet tidningspapper över marken på dio plattan. Det kan ta nå dag innan det är torr. Men sedan är det inte mycket kvar innan man kan färdigställa diot
ErikM
Uj uj uj..det är mycket Villers-bocage över det där (inte så långt från Caen ) Man riktigt ser hur oroliga de är för att Micke Wittman lurar runt hörnet!
Janne.S- Moderator
Det var tänkt innan att vagnen skulle vara sergenat Gordons, en av dem som påstod sig att ha slagit ut Wittmans Tiger. Men jag gjorde en annan vagn istället
ErikM
Såg ett fint programm på tv:n om just Wittmans demice.
Dom konstaterade att det var canadicker som slog ut Wittman, med 75:or på ca 150 m avstånd rätt i sidan.
Dom konstaterade att det var canadicker som slog ut Wittman, med 75:or på ca 150 m avstånd rätt i sidan.
Caverö
Pansar pjäser eller PV kanon?
Blandar lätt ihop vad som var vad...i Vllers-Bokage blev ju hans vagn utslagen av en PV pjäs i sidan, men det överlevde dom och kutade hem och hämtade ut en ny vagn och återkom.....men då var det tomt.
De bärgade vagnen och den reparerades...
Blandar lätt ihop vad som var vad...i Vllers-Bokage blev ju hans vagn utslagen av en PV pjäs i sidan, men det överlevde dom och kutade hem och hämtade ut en ny vagn och återkom.....men då var det tomt.
De bärgade vagnen och den reparerades...
Janne.S- Moderator
Ja det var nån dag innan som det hände. Å nån dag innan det eller om det var nån dag efter så hade Wittmans vagn slagit ut en brittisk pansar kolonn på ca10 vagnar tro jag det var.
ErikM
Härligt att se!! snyggt med lite britter, jag vet inte varför men just britter ligger mig varmt om hjärtat.
Caverö
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Operation Charnwood diorama
» Operation "utsug"
» Operation Crossbow- Svt-dokumentär
» Jeep WC-52 Operation Dirt
» Operation Corporate - Part 1 - Harrier Gr3
» Operation "utsug"
» Operation Crossbow- Svt-dokumentär
» Jeep WC-52 Operation Dirt
» Operation Corporate - Part 1 - Harrier Gr3