Bell UH-1C (Hobbyboss 1:72)
+4
cas
johan r
Matt_Public
Galdrin
8 posters
Sida 1 av 1
Bell UH-1C (Hobbyboss 1:72)
Kände för en helikopter så jag beställde denna:
Eftersom individen som jag skall bygga "heter" Shark #170 (Easy Rider) från 174th AHC och dessutom hade 174th AHC en "officiell" tillåtelse från andra världskrigets Flying Tigers att använda nyttja hajkäften från deras P-40 warhawks på en del av sina helikoptrar som därmed blev uppdelade i Sharks and Dolphins.
En bild på Shark #170 vid re-arming point.
Jag kommer att bygga en lite senare konfigurering då #170 hade omkonfigurerats med 40mm granater i nosen. Dock inte en så sen konfiguration som November 1970 då den gick hårt i backen pga att de tog i ett träd vid låghöjdsflygning i dimma.
Info är saxat från internet så ta det för vad det är, i värsta fall sägner, men det är alltid kul att ha lite bakgrund till det man behöver.
Återkommer så snart lådan har kommit hem till mitt byggbord.
Eftersom individen som jag skall bygga "heter" Shark #170 (Easy Rider) från 174th AHC och dessutom hade 174th AHC en "officiell" tillåtelse från andra världskrigets Flying Tigers att använda nyttja hajkäften från deras P-40 warhawks på en del av sina helikoptrar som därmed blev uppdelade i Sharks and Dolphins.
En bild på Shark #170 vid re-arming point.
Jag kommer att bygga en lite senare konfigurering då #170 hade omkonfigurerats med 40mm granater i nosen. Dock inte en så sen konfiguration som November 1970 då den gick hårt i backen pga att de tog i ett träd vid låghöjdsflygning i dimma.
Info är saxat från internet så ta det för vad det är, i värsta fall sägner, men det är alltid kul att ha lite bakgrund till det man behöver.
Återkommer så snart lådan har kommit hem till mitt byggbord.
Galdrin
Sv: Bell UH-1C (Hobbyboss 1:72)
Skön Helo!
Sällsynt lämplig representant för oral hygien.
Sällsynt lämplig representant för oral hygien.
Matt_Public- Master of DNF
Kul med ett objekt som har lite bilder på förebilden.
Keep em coming
// Johan
Keep em coming
// Johan
johan r
Fläskigt!
Easy rider heter den alltså?
Kul att nån bygger något som är med i bannern för gruppbygget
Kör så det ryker!
Easy rider heter den alltså?
Kul att nån bygger något som är med i bannern för gruppbygget
Kör så det ryker!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Någon som vet var man kan få tag på M60 maskingevär i skala 1:72? Kanske någon som har en eller 2 liggandes från något annat bygge där de inte behövdes?
Galdrin
Hmm. Kanske dags att börja på detta bygget
Fick ihop delar av innanmätet, klart för lite grundfärg + lite småbitar på tandpetare. Det blir inget stort bygge det här
Fick ihop delar av innanmätet, klart för lite grundfärg + lite småbitar på tandpetare. Det blir inget stort bygge det här
Galdrin
Trevlig liten visp! Bra start Galdrin!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Liten start är bättre än ingen start!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Började detaljera lite i cockpit på denna igår kväll. Tänkte att det vore fint att avsluta den innan jag går vidare med nästa. Tyvärr gick modellen till de sälla jaktmarkena idag då jag starkt misstänker att min son åt upp pilotens säte.
Galdrin
Äsch! Det kan du lösa på något sätt. Säkerligen någon som har en överbliven del liggande.Galdrin skrev:Började detaljera lite i cockpit på denna igår kväll. Tänkte att det vore fint att avsluta den innan jag går vidare med nästa. Tyvärr gick modellen till de sälla jaktmarkena idag då jag starkt misstänker att min son åt upp pilotens säte.
Jokkocze
Ja, det borde ju finnas fler nånstans!
I värsta fall går det ju att scratcha fram en. I 1/72 kan man ju komma undan med en del...
I värsta fall går det ju att scratcha fram en. I 1/72 kan man ju komma undan med en del...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Liknande ämnen
» Bell X-1, Eduard 1/48
» Bell X-1, Eduard 1/48
» Bell/Boeing V-22 Osprey, Italeri 1/48
» Bell P-39D Airacobra, Special Hobby 1/32
» Bell AH-1W "Whiskey Cobra", Academy/MRC, 1/35
» Bell X-1, Eduard 1/48
» Bell/Boeing V-22 Osprey, Italeri 1/48
» Bell P-39D Airacobra, Special Hobby 1/32
» Bell AH-1W "Whiskey Cobra", Academy/MRC, 1/35