IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+32
Cacahuate
Patrik K
Particle_Man
Viggen
Henrik Bergman
Obed
Azgaron
Warlord
fowi
ernie87
Warsawpact
Joppo
Hayabusa
SAU
SkelettetS
Caverö
Brage
linusorn
Marlin
Galdrin
Fisken35
Jokkocze
Jörgen.E
johan r
MiniStuff
Janne.S
cas
Matt_Public
Kent
Stefan E
denstore
Gigabyte
36 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 11 av 40 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Galdrin mån nov 21 2011, 15:55

Just ja, en flaska Tamiya extra thin också i present. Tog hobbyn till nya höjder.

Galdrin

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron mån nov 21 2011, 17:13

Trevlig fars dags present Galdrin!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Matt_Public mån nov 21 2011, 20:22

Tjoho!

Brakarbösse-pipan från Ministuff har anlänt.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Barrel

Nu saknas bara Jokkoczes rally-hjul. Sedan ska här byggas en svårt sjuk orkbåge. Hoho!

Är det någon som förstår sig på den här brickan, förresten? Helskum... scratch

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Barrel_washer
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av MiniStuff mån nov 21 2011, 21:20

den skall sitta längst fram på bössan, se bilden nedan:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Semovente-75-18-self-propelled-gun-01

dock kanske inte helt nödvändig för dina ändamål Razz

Inlägg av Matt_Public tis nov 22 2011, 08:13

MiniStuff skrev:Dock kanske inte helt nödvändig för dina ändamål. Razz
Snarast kontraproduktiv. Very Happy

Den får bli boss-bling istället...
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Azgaron tis nov 22 2011, 10:53

Ser ju trevligt ut! Ska bli kul att se den på plats!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Jokkocze tis nov 22 2011, 10:56

Matt_Public skrev:
MiniStuff skrev:Dock kanske inte helt nödvändig för dina ändamål. Razz
Snarast kontraproduktiv. Very Happy

Den får bli boss-bling istället...
Omålad i en kedja runt halsen på en gubbe? Razz
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Matt_Public tis nov 22 2011, 12:15

Jokkocze skrev: Omålad i en kedja runt halsen på en gubbe? Razz
Mer eller mindre. Lite kilskrift kanske. Very Happy

Också: hittade du någonsin igen hjulen?
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Caverö tis nov 22 2011, 15:44

Var skall den sitta och på vad?
Caverö
Caverö

Inlägg av Jokkocze tis nov 22 2011, 16:15

Matt_Public skrev:
Jokkocze skrev: Omålad i en kedja runt halsen på en gubbe? Razz
Mer eller mindre. Lite kilskrift kanske. Very Happy

Också: hittade du någonsin igen hjulen?
Japp! Inte helt hundra på var jag la dem sen, ska dock inte gå att tappa bort. Ska kolla var de tog vägen och se till så att de kommer på lådan.

Edit: De låg i ett kuvert på min lilla bänk innanför ytterdörren, under min mössa. Slänger på lådan imorrn när jag går till lektion.
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Azgaron tis nov 22 2011, 17:58

Idag ramlade in ett litet väntat paket från Ministuff.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Citadel_colors_and_paint_640x480

Tack Markus för leveransen! Smile

Så nu kan jag komma vidare med mina figurer! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av cas tis nov 22 2011, 18:57

Mmm daVinci-penslar och Citadel-färger!
Ser ju riktigt lovande ut för fortsättningen Smile

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Brage tis nov 22 2011, 19:54

Ett litet paket låg och väntade på mig när jag kom hem från Telford.

Först en LITEN modell. Vet inte riktigt varför jag ville ha den.... Men den är riktigt söt. Skalan är 1/700, så stor blir den inte. Parkeras enkelt på en femkrona.....
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 2011-11-22_1

Sedan en annan modell av det ovanligare slaget (om nu den första var vanlig???). Helt ny från Dragon. Skala 1/200. Ser riktigt fin ut.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 2011-11-22_2

Och avslutningsvis ytterligare en modell från Dragon. En helt ny modell Av Sea Vixen i skala 1/72.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 2011-11-22_3

/Lars
Brage
Brage

Inlägg av denstore tis nov 22 2011, 23:28

Sammanträffande! Jag gick också och hämtade ett paket med daVinci-penslar idag. Några storlekar ur 1505-serien jag inte hade. Och ett gäng Vallejo Game Color.
denstore
denstore

Inlägg av johan r tis nov 22 2011, 23:38

Kul grejer Lars. Udda som vanligt Laughing

YB-49 i skala 1:200 är ju lite udda kan jag tycka. Känns ganska pilligt.

Kranen är ju bara för gullig.

// Johan
johan r
johan r

Inlägg av cas ons nov 23 2011, 07:24

Dragons Sea Vixen vill jag gärna ha en lådtitt på, så man kan jämföra den med Xtrakit-varianten som finns i stashen därhemma!
Men Yb-49 är bara så läcker!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Azgaron ons nov 23 2011, 07:48

Kul modeller Lars! Kranen ser pillig ut!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Matt_Public ons nov 23 2011, 08:29

Caverö skrev:Var skall den sitta, och på vad?
Sidomonterad på en orkisk artillerimotorcykel.
Det är Dakka-kanonen till den mytomspunna Bike of the Aporkalypse.

Jokkocze skrev:Slänger på lådan imorrn när jag går till lektion.
Du är rent guld! cheers

Brage skrev:Och avslutningsvis ytterligare en modell från Dragon.
En helt ny modell Av Sea Vixen i skala 1/72.
Det är i sanning en vacker värld! Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av MiniStuff ons nov 23 2011, 08:30

Den kranen där var allt bra gullig! Razz

Inlägg av Stefan E tor nov 24 2011, 11:52

Hejsan!

Äntligen har jag lite tid över att visa er alla de fynd jag gjorde i Telford!

Man sprang runt en hel del bland alla stånd, så jag vet knappast av vem jag handlade, men den här högen modeller släpade jag hem.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_4039

Lite diverse-pryttlar:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_4038

Ett hett eftertraktat och efterlängtat släpp var Alley Cat´s nya Vampire FB.5

Den var helt superb, men tyvärr var det fel variant att bygga Svenskt av. så det blev inget köp.
Men dom lovade att en Svensk Vampire var planerad under 2013, MED Svenska dekaler!
Det blir något att se fram emot!

Men jag hittade den här trevliga konverteringssatsen till Airfix Sea Vixen;

Lådan innehåller en komplett Cockpit, bommar, huv och dekaler för att bygga en FAW.1!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_4040

Hos en annan kortserietillverkare, Heritage Aviation, ”hämtade” jag denna söta lilla sak;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_4041

Bara fem minuter ramlade jag på den här;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_4052

Bara 260:- riktigt rea-pris , perfekt till konverteringssatsen jag just köpt!

Den här ”Ox-Box´en” hade jag på min lista, svag för trainers, som jag är!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_4051

Ven kan motstå ett så här fult och konstigt flygplan?
Inte jag i alla fall!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_4048

Sa jag att jag var svag för trainers?
Den här fanns högt på min önskelista och jag hittade den hos Hannants;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_4049

IBEX, ett helt nytt märke för mig, och modellen har nummer 001, så det år ett färskt företag.
Men det lovar gott, fin modell i typiskt Special-Hobby/AZ-stuk, lite resinbitar, lite ets, vacuum-huvar och dekaler från Cartograf.

Likaså hittade jag den här på samma ställe, det var mitt nummer ett nummer ett på listan;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_4050

Likaså mycket högt på listan var denna;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_4043

C-2A Greyhound, ett ”bruks-flygplan” på varje hangarfartyg!

Det här Japanska Mitsubishin var ett rent impulsköp, men för 150:- var den omöjlig att motstå!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_4042

En intressant nyhet från Eduard;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_4044

Det fanns så mycket pryttlar och bra-att-ha-grejer, det var nästan omöljigt att välja!

Men det här Tiger-schemat är helt fantastiskt!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_4053

Det här arket med ”infångade” Fw190-maskiner var intressant, och maskinerna är färgglada!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_4054

Hos Belcher-Bits hittade jag de här nyttigheterna;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_4056

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_4057

Rotorblad (med rätt bredd o form) och flytsäckar till H-21 Shawnee.
Ni som kan det Svenska Flygvapnet/Marinen vet att den hette HKP-2, mera känd som ”Bananen” här i Sverige!

Dom här tipsasde Brage mig om, Tack Brage!

Konverteringsset till 1/144 flygplan!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_4058

Sen måste man ju ha en Hawkeye att använda setet på också!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_4046

Ett sortiment Alclad-produkter;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_4059

”Rinnande tyngd”, mycket, mycket små metallkulor att använda i små, trånga utrymmen.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_4060

Lite skarvmuffar till min Iwata-Airbrush.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_4061

Slutligen lite färg från mina favoriter, White Ensign;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_4062

Man var helt slut i kroppen, och fötterna värkte, plånboken var ekande tom, men vilken tripp!

Det var sakerna som handlades på mässan, men vi var ju kvar i England nästan en vecka till, och i en affär hittade jag denna;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_4047

Nu hade jag fyllt allt mitt tillgängliga utrymme, detta var mitt ”byte” från denna underbara vecka!

Limma Lugnt!

Stefan

Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Marlin tor nov 24 2011, 12:08

Vilka fina prylar du har köpt Stefan.
Jag tar gärna en lådtitt på Texan II.
Och jag kan upplysa dig att IBEX är den del av Isracast, och Texan II är deras första byggsats. Mer ska komma, men vad vet jag inte.
Troligtvis lär det säkert bli något som har anknytning till Israel iallafall.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Azgaron tor nov 24 2011, 12:37

Attans trevliga inköp Stefan! En försvarlig liten laddning modeller du fått med dig hem.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Jokkocze tor nov 24 2011, 12:40

Har suttit och kikat på en greyhound, men eftersom den är både för stor och för dyr för mig så har jag avstått från den Razz

Håller med Bosse om lådtitten på Texan II'an. Har funderat på att beställa den från Luckymodel (40 dollar inkl frakt är överkomligt för ett ovanligt plan enligt mig) men inte hittat någon direkt info om den och alltså inte beställt den.
Så lådtitt hade uppskattats!
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Matt_Public tor nov 24 2011, 12:47

Oooh, Cobra's Prize! cyclops

Där har vi en glad Würger, alltså. Högsta shopping-betyg. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Galdrin fre nov 25 2011, 16:29

När man var liten och spelade flygsimulator på Amigan så var det mest spelet Tornado som jag lade ned tid på, kunde därför inte låta bli att innhandla följande paket när den sprang mot mig på nätet.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 2114

Senast ändrad av Galdrin den fre nov 25 2011, 16:49, ändrad totalt 1 gång

Galdrin

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 11 av 40 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet