IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+32
Cacahuate
Patrik K
Particle_Man
Viggen
Henrik Bergman
Obed
Azgaron
Warlord
fowi
ernie87
Warsawpact
Joppo
Hayabusa
SAU
SkelettetS
Caverö
Brage
linusorn
Marlin
Galdrin
Fisken35
Jokkocze
Jörgen.E
johan r
MiniStuff
Janne.S
cas
Matt_Public
Kent
Stefan E
denstore
Gigabyte
36 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 20 av 40 Föregående  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Joppo ons dec 28 2011, 21:35

@ Viggen. Dust Models har coola robotar tycker jag: http://www.dustgame.com/products.php

Joppo
Joppo

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Particle_Man ons dec 28 2011, 22:27

Tack för tipset Joppo!

Particle_Man

Inlägg av Azgaron tor dec 29 2011, 00:07

Kul modell Particle man!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Matt_Public tor dec 29 2011, 22:35

Julredovisning!

En vilsen själ gav mig en låda full med medeltids-orker:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Orkz

De kommer säkerligen till användning förr eller senare. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Warsawpact tor dec 29 2011, 22:46

WWWAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGGGH!!!!! cheers
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Patrik K tor dec 29 2011, 23:29

Viggen skrev:
Vilken härlig robot Smile
Mer sånt.
Var hittar man såna härliga modeller mån tro ??
Kan säga att jag är också galen i robotar Embarassed

Då kanske jag får bjuda på denna som en liten aptitretare! Very Happy

https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t574-kotobukiya-1-72-armored-core-crest-cr-c75u2-close-combat-version#9491

/Patrik
Patrik K
Patrik K

Inlägg av Viggen fre dec 30 2011, 12:31

Den där var rå Smile
Gärna fler sånna byggen..
Viggen
Viggen

Inlägg av Fisken35 tis jan 03 2012, 06:15

Har varit i Beijing och jönsat runt igen, och det går ju inte att komma hem tomhänt ifrån.

Först ut lite Zimmeritverktyg.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 DSCF1272Large

Sedan en parad med färger och förtunning.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 DSCF1267Large

Sedan utmaningsbygget.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 DSCF1270Large

Sedan en bamsekanon.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 DSCF1268Large

Ett tänkbart Whif bygge.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 DSCF1271Large

Sedan får jag lägga band på mig själv.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 DSCF1269Large

Det nya året börjar bra Smile
Hoppas nu bara byggandet kan börja på allvar igen.

Fredrik

Fisken35
Fisken35

Inlägg av cas tis jan 03 2012, 06:44

Zimmeritverktygen såg minst sagt märkliga ut, men den där 128mm kanonen var ju brutal!

Och du kommer att bli förvånad av hur liten I16 är!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Fisken35 tis jan 03 2012, 06:56

Jo jag märkte det, men då tar den inte upp så mycket plats så det blir perfekt.

Det ska vara någon form av stämpel och roller verktyg, dom funkar nog bättre än att klada med något annat skulle jag tro.
Fisken35
Fisken35

Inlägg av Azgaron tis jan 03 2012, 07:49

Intressanta inköp Fredrik! Kanonen ser ju som sagt brutal ut!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Matt_Public tis jan 03 2012, 09:57

Azgaron skrev:Kanonen ser ju, som sagt, brutal ut!
+1 på den. Fasen vilken brakarbest!

Efter sju sorger och åtta bedrövelser så är jag inte längre kompressorlös:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Sil_Air

Välkommen till vinden! Hoppas så att du ska trivas. Very Happy

Ifall jag svävat i okunnighet om att firman var tysk vid inköpstillfället så är jag nu klart upplyst!
Goldbären sitter fint vid lättare monteringsarbeten (och görs sannolikt av återanvänd kompressor-olja).

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 Extras

Pennan i sin tur var utmärkt att klia öronen med. Alles gut! Razz
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas tis jan 03 2012, 10:20

Den var fin!
Hör vi nyheter om mystiska färgdimmor däruppe i norr så vet vi vad det beror på Wink

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Hayabusa tis jan 03 2012, 10:43

@Mattias - Ett tips: När du fyller på oljan så häll inte i hela flaskans innehåll (500 ml) i kompressorn. Börja med 400 ml. Det tar en stund innan oljan runnit ner och syns i "glasögat" och det är lätt att få intrycket av att: "Shit, vad den slukar oljan - här behövs det ännu mer". Det är bättre att nivån ligger lite under strecket än lite över.
Hayabusa
Hayabusa

Inlägg av Matt_Public tis jan 03 2012, 11:06

Hayabusa skrev: [...] häll inte i hela flaskans innehåll [...]
Aj-aj, kapten! pirat

Det låter som ett mäkta vettigt råd. Stort tack för det!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Hayabusa tis jan 03 2012, 11:25

Ja, visst är det? Wink
När du använder kompressorn så kommer oljenivån i "glasögat" att sjunka rejält vilket kan få en att tro att oljan är slut - men så är det inte. Det tar en bra stund innan oljan runnit tillbaka, så frestas inte med att fylla på mer olja i det läget. Efter varje session, så brukar jag dränera tanken. Fyll upp tanken med luft, stäng av kompressorn. Öppna sedan dräneringen (mässingsskruven nere till vänster) fullt. Håll lite hushållspapper över hålet eftersom luften blåser ut överskottsolja + eventuellt kondensvatten. Att det kommer ut olja är helt normalt, inget att oroa sig för. Inte heller behöver du oroa dig för att "sprutluften" ska bli "oljig" - det händer inte. Luftfiltert tar hand om oönskad partiklar i "sprutluften". Vill du dränera luftfiltret - gör på samma sätt, fyll tanken med luft och stäng av kompressorn. Öppna förskruvningen på undersidan av det genomskinliga plaströret och låt luften blåsa ut.
Hayabusa
Hayabusa

Inlägg av MiniStuff tis jan 03 2012, 11:28

@fisken: många fina lådor! Ryssplanet är så där underbart fulsnygg Razz

@ Mattias: vilken lycka! Ser exakt ut som min kompressor förutom ytterhöljet som är lite mer fyrkantigt och gult. Börjar misstänka att jag sitter på en "sil-air" fast under annat märke. Tyst är den iaf, enda som kan skrämma livet ur en själv, och katterna, är när den puffar till efter att fyllt tanken på nytt. Själva upptankningen hörs ju knappt, spinner lite som en katt... cat

Inlägg av Matt_Public tis jan 03 2012, 11:29

Du är ju rena distanskursen i kompressorvård. Uppskattas kraftigt!

Jag kommer att åkalla din visdom när det blir dags att byta oljan. Very Happy

MiniStuff skrev: Vilken lycka!
Ja, du anar inte. Jag fick banne mig psykiska problem av att inte kunna sprutmåla. Razz

Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av MiniStuff tis jan 03 2012, 11:37

Hayabusa skrev:Ja, visst är det? Wink
När du använder kompressorn så kommer oljenivån i "glasögat" att sjunka rejält vilket kan få en att tro att oljan är slut - men så är det inte. Det tar en bra stund innan oljan runnit tillbaka, så frestas inte med att fylla på mer olja i det läget. Efter varje session, så brukar jag dränera tanken. Fyll upp tanken med luft, stäng av kompressorn. Öppna sedan dräneringen (mässingsskruven nere till vänster) fullt. Håll lite hushållspapper över hålet eftersom luften blåser ut överskottsolja + eventuellt kondensvatten. Att det kommer ut olja är helt normalt, inget att oroa sig för. Inte heller behöver du oroa dig för att "sprutluften" ska bli "oljig" - det händer inte. Luftfiltert tar hand om oönskad partiklar i "sprutluften". Vill du dränera luftfiltret - gör på samma sätt, fyll tanken med luft och stäng av kompressorn. Öppna förskruvningen på undersidan av det genomskinliga plaströret och låt luften blåsa ut.

Det var ett par goda råd, har inte ens tänk på att man kan/skall göra så.... Embarassed

Jag har bara fyllt på olja en enda gång, innan den startades för första gången, och jag har inte sett att nivån har gått ned nämnvärt men det kanske är läge att göra si så där en 10 år efter inköp?!?

Och en annan sak som du eller kanske någon annan kan svara på: har ett litet (inte stort) problem med att det pyser ut lite lite lite lite luft under tiden den är på, verkar nästan som att den inte håller tätt någon stans men har inte kunnat lokalisera eller åtgärda. Någon som har en aning om vad som kan fela???

Inlägg av Hayabusa tis jan 03 2012, 11:37

@MiniStuff - Är det en Faller du har? Alla dessa Sil-Air tillverkas i Italien av Werther men säljs även under andra namn som t ex Faller eller Hansa (H&S). I grund och botten samma produkt. Det är aldrig fel att byta olja då och då...efter 10 år så är det nog aningen över tiden Wink Se till att använd rätt olja, även om den är dyr som f-n så lönar det sig inte att snåla eller chansa. Visst - det finns nog oljor som är lika bra men billigare - men varför chansa?
Det finns flera källor till läckage. Med lite "såpvatten" går det kanske att lokalisera pyset? Kanske bara är en förskruvningen som behöver dras? Använd gängtejp.

@Mattias - Ingen orsak Wink
Hayabusa
Hayabusa

Inlägg av Matt_Public tis jan 03 2012, 16:06

Stimulerad av min nya kompressor som jag är så impulshandlade jag lite.

Vete fasen det egentligen är, men det kvittar stenhårt. Skåden:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 UE

Ytterligare en Lucky Luke-artad leverans från Byggmodellen-Roger. Tack för det! Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Marlin tis jan 03 2012, 16:21

Matt_Public skrev:Stimulerad av min nya kompressor som jag är så impulshandlade jag lite.

Vete fasen det egentligen är, men det kvittar stenhårt. Skåden:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 20 UE

Ytterligare en Lucky Luke-artad leverans från Byggmodellen-Roger. Tack för det! Very Happy

Kul pryl, en sån där skulle man ha till nästa campingsemester Razz
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av MiniStuff tis jan 03 2012, 16:41

Ja den där är söt. Tror även att den användes av kineserna... i en eldkastarvariant om jag inte minns helt fel Razz

Inlägg av Azgaron tis jan 03 2012, 17:41

Grattis till kompressorn Mattias! En tyst kompressor är ju inte fel.

Kul liten kärra du skaffat!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av cas tis jan 03 2012, 18:00

ELDKASTAR-variant?
Jo ja tackar jag!
Matt, gör en sån!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 20 av 40 Föregående  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet