Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
+32
Cacahuate
Patrik K
Particle_Man
Viggen
Henrik Bergman
Obed
Azgaron
Warlord
fowi
ernie87
Warsawpact
Joppo
Hayabusa
SAU
SkelettetS
Caverö
Brage
linusorn
Marlin
Galdrin
Fisken35
Jokkocze
Jörgen.E
johan r
MiniStuff
Janne.S
cas
Matt_Public
Kent
Stefan E
denstore
Gigabyte
36 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 4 av 40
Sida 4 av 40 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40
Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
Ett lite paket från Rebell tittade in idag:
Lägger upp en tråd i Vad-finns-i-påsen delen så småningom, om nu någon är intresserad av de här skapelsen
Lägger upp en tråd i Vad-finns-i-påsen delen så småningom, om nu någon är intresserad av de här skapelsen
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Samma här fast min kom igår.
Lite av en besvikelse tycker jag. Några oprecisa panellinjer på bakkroppen, verkar vara ritsat lite på frihand. Dekalerna ja, det kan vi ta i din låd(pås)titt .
Spelar egentligen ingen roll hur de ser ut då F10 inte direkt är valet för en atombombare på en attackflottilj.
Jag fyllde på med en ytterligare när det ändå skulle beställas därifrån. Gillar Broplans olika Hansor och denna är betydligt bättre detaljerad än A 36:an.
Lite av en besvikelse tycker jag. Några oprecisa panellinjer på bakkroppen, verkar vara ritsat lite på frihand. Dekalerna ja, det kan vi ta i din låd(pås)titt .
Spelar egentligen ingen roll hur de ser ut då F10 inte direkt är valet för en atombombare på en attackflottilj.
Jag fyllde på med en ytterligare när det ändå skulle beställas därifrån. Gillar Broplans olika Hansor och denna är betydligt bättre detaljerad än A 36:an.
SAU
Någon kan ha ett visst intresse av den, ja.CAS skrev:Lägger upp en tråd i Vad-finns-i-påsen-delen så småningom, om nu någon är intresserad av de här skapelsen.
Också: kul köp laget runt!
Matt_Public- Master of DNF
Pjahapp! Här kommer det stuff:
Tror nog att dessa Musse-hjul knäcker de medföljande gummi-ringarna.
Varmt tack till MiniStuff som råddade hela rasket!
Tror nog att dessa Musse-hjul knäcker de medföljande gummi-ringarna.
Varmt tack till MiniStuff som råddade hela rasket!
Hejsan!
Idag fick jag ett bokpaket fyllt med underbar plast från Alingsås!
Tack för Hjälpen, Markus!
Beställde denna skapelase för länge sedan, och idag damp den ner med en rejäl duns!
Det här är ingen modell, det är ett MONSTER, men ack så skönt!
Stefan
Idag fick jag ett bokpaket fyllt med underbar plast från Alingsås!
Tack för Hjälpen, Markus!
Beställde denna skapelase för länge sedan, och idag damp den ner med en rejäl duns!
Det här är ingen modell, det är ett MONSTER, men ack så skönt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Men visst är den vacker!
du har väl inte glömt att ta en kik in i lådan bara, för där ligger även en annan grej?
du har väl inte glömt att ta en kik in i lådan bara, för där ligger även en annan grej?
MiniStuff- Vicesheriff
Sedärja, Nu snackar vi stor bombare!
Najs!
Men Mtt_public, vilken Me-109 variant hade en K-36DM katapultstol egentligen?
Najs!
Men Mtt_public, vilken Me-109 variant hade en K-36DM katapultstol egentligen?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Inte vet jag, men när jag väl stöter på den så är jag beredd.CAS skrev:Men Matt_Public, vilken Bf109-variant hade en K-36DM katapultstol egentligen?
Edit: hohoo! Det där är vad jag kallar att storhandla! Revell är helt klart vår vän...
Senast ändrad av Matt_Public den tor okt 13 2011, 10:48, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Look at the size of that thing!)
Hämtade dessa två modeller hos Virago Hobby idag. Detta är den första byggsatsen av den ursprungliga Batmobile´n från 1966 i skala 1/25. Riktigt cool, om nå´n frågar mig
Moebius Hornet har varit på gång ett tag, men nu är den här. Ser riktigt fin ut.
Hayabusa
Uj, en Hornet vore kul att ha i hyllan. Hur mycket går en sån på egentligen?
Den gamla batmobilen är jag inte en lika stor fan av, även om färgsättningen är helt perfekt. Tror det är vindrutan som förstör den lite för mig..
Den gamla batmobilen är jag inte en lika stor fan av, även om färgsättningen är helt perfekt. Tror det är vindrutan som förstör den lite för mig..
Jokkocze
Dah-na-na-na-na-na-na-na...
Tokfränt!
Hudson Hornet är bra fin! Blir det även Blixten McQueen?
Tokfränt!
Hudson Hornet är bra fin! Blir det även Blixten McQueen?
Virago Hobby, som kommer till C4, tar 360,- SEK för den.
Batmobile´n är en stor dos nostalgi för mig. Yngre generationer känner kanske inte likadant inför denna 1966 års Batmobile, men den är hyfsat känd...kan man väl nog påstå. Orginalet byggdes av en känd amerikansk custombyggare, George Barris. Lite märkligt att det tagit 45 år att ta fram en byggsats i skala 1/25 av denna bil, kan jag tycka.
Batmobile´n är en stor dos nostalgi för mig. Yngre generationer känner kanske inte likadant inför denna 1966 års Batmobile, men den är hyfsat känd...kan man väl nog påstå. Orginalet byggdes av en känd amerikansk custombyggare, George Barris. Lite märkligt att det tagit 45 år att ta fram en byggsats i skala 1/25 av denna bil, kan jag tycka.
Hayabusa
Haha, om det även släpps en Blixten McQueen, det vet jag inte
Däremot har jag sett att Moebius ska släppa en NASCAR-version av denna byggsats.
Funderar på att bygga den i ett lätt väderbitet originalskick, med matt & lätt sliten lack. Oskruvat originalskick
Däremot har jag sett att Moebius ska släppa en NASCAR-version av denna byggsats.
Funderar på att bygga den i ett lätt väderbitet originalskick, med matt & lätt sliten lack. Oskruvat originalskick
Hayabusa
Du är ju för underbar! Slängpussar och hurrarop!Hayabusa skrev: Funderar på att bygga den i ett lätt väderbitet originalskick, med matt & lätt sliten lack. Oskruvat originalskick.
Blixten McQueen i plast...det lär ju skapa en hel drös med potentiella plastbyggare i framtiden!
Varför tar inte någon plastmakare sitt ansvar?
Bägge bilarna är ju riktigt ståtliga! För min del får du starta dom imorgon, om du lovar att fota varje litet ynka steg på vägen
Varför tar inte någon plastmakare sitt ansvar?
Bägge bilarna är ju riktigt ståtliga! För min del får du starta dom imorgon, om du lovar att fota varje litet ynka steg på vägen
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
@CAS - Polar Light har även gett ut Batmobile´n som en "Snap" med färdiglackerad kaross. Den var först ut, sedan kom denna (limma-ihop-byggsats) och det lär vara en "De Luxe"-variant på gång också. Har inte sett till någon Blixten McQueen, men "Snap" Batmobile´n borde passa de yngre förmågorna.
Vi får väl se när de åker upp på byggbordet...man vet aldrig
Vi får väl se när de åker upp på byggbordet...man vet aldrig
Hayabusa
Happiness!
En liten pilotfigur till min sunk-ponny!
Då kan jag med gott samvete ha klaffarna uppe, stänga hjulhus-luckorna och dölja lite av kontoret.
Tamiya är verkligen the business: brillorna är i klarplast.
MiniStuff fixar skivan igen!
En liten pilotfigur till min sunk-ponny!
Då kan jag med gott samvete ha klaffarna uppe, stänga hjulhus-luckorna och dölja lite av kontoret.
Tamiya är verkligen the business: brillorna är i klarplast.
MiniStuff fixar skivan igen!
Hayabusa skrev:Virago Hobby, som kommer till C4, tar 360,- SEK för den.
Ungdomarna av idag begriper ingenting......
Detta är ju den ENDA RIKTIGA batmobilen!
Det var den jag växte upp med, men så har man ju några år på nacken!
Ett klart "måste-ha" objekt.
Har för mig att man utgick från en "konceptbil" (långt innan uttrycket myntades) som hette Lincoln Futura.
http://www.moviecars.it/lincoln_batmobile.php
Stefan
Senast ändrad av Phantom2 den lör okt 15 2011, 12:38, ändrad totalt 1 gång
Stefan E- Linkebodamannen
apropå Batmobil....
jag hade ett "jag mötte lassie"-moment för 2 år sen i samband med IPMS-Open (som det hette då) i Sthlm, jag bodde hos min bror som har lägenhet på söder och när jag skulle åka till mässan på söndagsmorgonen och är på väg att svänga ut från parkeringen och ut på vägen så vad kommer uppkörandes och korsar min väg, jo denna bil:
kan ju lugnt säga att jag bara satt och gapade en stund innan jag kom iväg
jag hade ett "jag mötte lassie"-moment för 2 år sen i samband med IPMS-Open (som det hette då) i Sthlm, jag bodde hos min bror som har lägenhet på söder och när jag skulle åka till mässan på söndagsmorgonen och är på väg att svänga ut från parkeringen och ut på vägen så vad kommer uppkörandes och korsar min väg, jo denna bil:
kan ju lugnt säga att jag bara satt och gapade en stund innan jag kom iväg
MiniStuff- Vicesheriff
Säker på att det var två år sen? Vill minnas att han som byggde en replika av bilen sålde den 2008 till någon samlare någonstans i världen.
Jokkocze
@Phantom 2 - Visst är originalet från´66 den enda riktiga! Du har helt rätt i att man utgick från en Futura:
http://www.barris.com/gallery_cars/TV_MovieCars/gallery_batmobile.html
Här är en annan länk på detta tema... http://www.pimpmybatmobile.com/
Tydligen har det varit en hel del bråk om vem som är den rättmätiga ägaren till Batmobile´n.
http://www.barris.com/gallery_cars/TV_MovieCars/gallery_batmobile.html
Här är en annan länk på detta tema... http://www.pimpmybatmobile.com/
Tydligen har det varit en hel del bråk om vem som är den rättmätiga ägaren till Batmobile´n.
Hayabusa
Jokkocze skrev:Säker på att det var två år sen? Vill minnas att han som byggde en replika av bilen sålde den 2008 till någon samlare någonstans i världen.
Säker på att det var 2 1/2 år sedan ja, för det var det året jag sov hos min bror under den helgen.
MiniStuff- Vicesheriff
Kanske var först 2009 den blev såld (Såg annonsen 2008), eller så köpte någon i närområdet den..MiniStuff skrev:Jokkocze skrev:Säker på att det var två år sen? Vill minnas att han som byggde en replika av bilen sålde den 2008 till någon samlare någonstans i världen.
Säker på att det var 2 1/2 år sedan ja, för det var det året jag sov hos min bror under den helgen.
Jokkocze
Hallå allihopa.....
Detta trilla ner i postlådan i veckan från Eduard....
Lite hjul
Och en Cockpit åxå
Trevligt med paket
Jörgen
Jörgen.E
Sida 4 av 40 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40
Liknande ämnen
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 4 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet