Skojiga Bilder
+2
Janne.S
merlin1953packard
6 posters
Sida 1 av 1
Stora och små helikoptrar...
Ja du, Janne, det var en hiskeligt stor helikopter! Jag förmodar att det fortfarande är 72-skala vi talar om. Så här i juletider an man väl tillåta sig att skämta till det lite om aerodynamikens möjligheter (och föralldel omöjligheter). Tänker då närmast på olika helikoptrars lastförmåga, som till exempel bilden nedan visar, men också en del annat.
Men det finns ju även mer udda maskiner, som skulle kunna vara en whatif-byggares våta dröm. Här är några jag hittat på nätet.
Hangarfartygens möjligheter tycks ju - enligt bilden nedan - vara väldigt flexibla.
Ett annat intressant fenomen inom aerodynamiken är den så kallade markeffekten, vilket torde vara fallet med denna bild.
Inom området duktiga (kanske också dumdristiga) flygare kan denna illustration vara belysande. Det måste nog vara flyghistoriens snävaste finalvarv innan landning, tror jag.
Även olika typer av beväpning är en ofta återkommande fråga bland byggare. Här ett mer udda exempel.
Till sist då, något av det ovanliga för dekalfantasten som vill bygga en udda upplaga av B-2:an.
För övrigt önskar jag Forumets deltagare en god jul med många styrenfyllda paket!/BL
Men det finns ju även mer udda maskiner, som skulle kunna vara en whatif-byggares våta dröm. Här är några jag hittat på nätet.
Hangarfartygens möjligheter tycks ju - enligt bilden nedan - vara väldigt flexibla.
Ett annat intressant fenomen inom aerodynamiken är den så kallade markeffekten, vilket torde vara fallet med denna bild.
Inom området duktiga (kanske också dumdristiga) flygare kan denna illustration vara belysande. Det måste nog vara flyghistoriens snävaste finalvarv innan landning, tror jag.
Även olika typer av beväpning är en ofta återkommande fråga bland byggare. Här ett mer udda exempel.
Till sist då, något av det ovanliga för dekalfantasten som vill bygga en udda upplaga av B-2:an.
För övrigt önskar jag Forumets deltagare en god jul med många styrenfyllda paket!/BL
merlin1953packard
Sv: Skojiga Bilder
Dristighet.....kanske inte det första flygplanet man tänker på som lågsniffar!
[img][/img]
Historien bakom var att 1990 så var B-52 :or med och samövade med hangarfartyg. Efter övningen bad besättningen en B-52 att få göra en låghöjds passage förbi hangarfartyget och de fick de. Hela hangarfartygets ledigabesättning stog beredda med kameror på flygdäcket och väntade på planet.....men det dök inte upp! De anropade bombaren och frågade när de skulle flyga förbi? Besättningen svarade att de hade de minsan redan gjort, men de på däck tittade inte tillräckligt långt ner!!
De blev ombedda att göra en till sväng och då var alla kamerorna med på noterna:P
Här e en bild som besättningen tog...den förra bilden togs av en annan B-52
[img][/img]
[img][/img]
Historien bakom var att 1990 så var B-52 :or med och samövade med hangarfartyg. Efter övningen bad besättningen en B-52 att få göra en låghöjds passage förbi hangarfartyget och de fick de. Hela hangarfartygets ledigabesättning stog beredda med kameror på flygdäcket och väntade på planet.....men det dök inte upp! De anropade bombaren och frågade när de skulle flyga förbi? Besättningen svarade att de hade de minsan redan gjort, men de på däck tittade inte tillräckligt långt ner!!
De blev ombedda att göra en till sväng och då var alla kamerorna med på noterna:P
Här e en bild som besättningen tog...den förra bilden togs av en annan B-52
[img][/img]
Janne.S- Moderator
Lågsniffar och starwars...
Hmm, det här med lågsniffar är ju intressant. B-52:an flyger minst sagt lågt...mycket markeffekt där... Här är en annan pilot som utbyttjar den låga höjden till en känd vattensport.
De som flyger brandbekämpning verkar också kunna sin sak när det gäller lågsniffar.
Till sist då något för starwars-fantasterna. Kanske inspiration för sf-whatif?
Som sagt, det finns många roliga bilder.../BL
De som flyger brandbekämpning verkar också kunna sin sak när det gäller lågsniffar.
Till sist då något för starwars-fantasterna. Kanske inspiration för sf-whatif?
Som sagt, det finns många roliga bilder.../BL
merlin1953packard
Hahahaha...den där sista med Spitten med en R2-D2 var bara fantastisk!
Janne.S- Moderator
Kul bilder! Kul uppslag tiff Whiffare också!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Varför får jag Yukikaze-vibbar av Ryssarnas hangarlandnings fail
(ifrån 05:50 och framöver)
(ifrån 05:50 och framöver)
Warsawpact- Starwarsviritous
Jokkocze skrev:Aaah, Yukikaze <3
Inget är fullt så coolt som Anime Air Force, speciellt Yukikaze.
Warsawpact- Starwarsviritous
Det här stinker grotz lång väg. Snattas skamlöst.
R2-enheten var ju också en hit. Tror att jag fick en extra till X-vingen...
Matt_Public- Master of DNF
Liknande ämnen
» Skojiga bilder på Star Wars-leksaker!
» [Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =)
» Bilder på uppställningsplattor?
» Bilder på RM 5 + RM 8 + STW C3
» Lägga upp bilder!
» [Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =)
» Bilder på uppställningsplattor?
» Bilder på RM 5 + RM 8 + STW C3
» Lägga upp bilder!
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|