Lite halvryskt
+7
Warsawpact
Caverö
bjork_larsson
Gigabyte
Azgaron
Janne.S
T-34
11 posters
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Lite halvryskt
Ser bra ut Magnus! Verkligen kul med en så udda kärra!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Ja det är nog det mest udda jag byggt hittils, en annan är ju van att bygga ryska tanks och där är det inte många småpryttlar på utsidan. Denna modell däremot går ju knappt att ta i utan att bryta av nån jädra backspegel eller handtag. Jag bävar för målningen.
Däremot är jag positivt överraskad över den hyfsade passformen och avsaknaden av alltför mycket gjutskägg mm på denna Miragemodell.
Magnus
Däremot är jag positivt överraskad över den hyfsade passformen och avsaknaden av alltför mycket gjutskägg mm på denna Miragemodell.
Magnus
T-34
Så var det dags för lite fler bilder under arbetet.
Efter grundning blåste jag på en gulaktig fär som den första av tre.
Inte världens enklaste modell att maskera ska gudarna veta.
Ett jämra knåpande med papper, häftmassa och lite folie.
Sen var det dags att dra på den gröna färgen
Såååå...
Det var svårt med maskeringen och det rök in lite färg under masken...
Som synes
Här med..
Men efter lite fixande och trixande med sprutan på "frihand" blev det rätt skapligt. La sen på en halvmatt klarlack för att kunna "washa" modellen senare, det är därför den ser lite blank ut.
Magnus
Efter grundning blåste jag på en gulaktig fär som den första av tre.
Inte världens enklaste modell att maskera ska gudarna veta.
Ett jämra knåpande med papper, häftmassa och lite folie.
Sen var det dags att dra på den gröna färgen
Såååå...
Det var svårt med maskeringen och det rök in lite färg under masken...
Som synes
Här med..
Men efter lite fixande och trixande med sprutan på "frihand" blev det rätt skapligt. La sen på en halvmatt klarlack för att kunna "washa" modellen senare, det är därför den ser lite blank ut.
Magnus
T-34
Se där, nu har den fått lite färg på sig
Det är nog alltid lite marigt att maska med papper, ett tips är att du maskar med häftmassa.....du rullar det i långa korvar och det är väldigt formbart
Det är nog alltid lite marigt att maska med papper, ett tips är att du maskar med häftmassa.....du rullar det i långa korvar och det är väldigt formbart
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Se där, nu har den fått lite färg på sig
Jag hade lite häftmassa under pappret men menar du att man maskar hela ytan med häftmassa? Har läst nån artikel med bilder om detta mae kan inte hitta den, sen var det ju så jädra massa smågrejer på modellen att man var rädd att bryta av nån skit.
Har du nån referenshistoria om hur man utför denna maskering vore jag tacksam för jag har fler vagnar som ska ha 3 camo så småningom.
Magnus
T-34
Jag brukar ha tamyia tejp som jag täcker med, det är flexibelt och minimerar att det blåser under
Jag har ett bygge, en Israelisk F-15I, som jag målande 3-tons kammo på å använde häftmassa på.....men tyvär har jag inga bilder från när jag gjorde det.
Här är lite om hur jag gjorde på min Vigilante, du får scrolla långt ner på sidan så ser du hur jag maskade
Maskande på Vigilante
Jag har ett bygge, en Israelisk F-15I, som jag målande 3-tons kammo på å använde häftmassa på.....men tyvär har jag inga bilder från när jag gjorde det.
Här är lite om hur jag gjorde på min Vigilante, du får scrolla långt ner på sidan så ser du hur jag maskade
Maskande på Vigilante
Janne.S- Moderator
Håller på, kommer kanske lite bilder i helgen. Sätter lite färg på figurerna nu. 122an är klar.
Magnus
Magnus
T-34
Wohoooo!!!!!
Då har jag något att se fram emot när jag jobbar jouren
Då har jag något att se fram emot när jag jobbar jouren
Janne.S- Moderator
Då ska vi se. Tänkte att detskulle bli nåt sånt här när det blir klart:
Kanonen blev jag ganska nöjd med men traktorn var besvärlig att hantera med alla smådetaljer. Det går ju knappt att ta i skiten utan att nåt handtag eller backspegel far iväg.
Det var riktigt besvärligt att maskera rutorna med micromask och det kröp in lite färg under i kanterna men det är väl inget att göra åt det i detta läge kan jag tro.
Magnus
Kanonen blev jag ganska nöjd med men traktorn var besvärlig att hantera med alla smådetaljer. Det går ju knappt att ta i skiten utan att nåt handtag eller backspegel far iväg.
Det var riktigt besvärligt att maskera rutorna med micromask och det kröp in lite färg under i kanterna men det är väl inget att göra åt det i detta läge kan jag tro.
Magnus
T-34
Ur läckert!! Det är sådana härliga färger på traktorn!
Får flytta runt traktorn med en spatel i värsta fall
Om det kommit färg på själva fönstret så kan du försiktigt gnussa med en tandpetare för att få bort det.
Får flytta runt traktorn med en spatel i värsta fall
Om det kommit färg på själva fönstret så kan du försiktigt gnussa med en tandpetare för att få bort det.
Janne.S- Moderator
Ser ut att bli ett snyggt diorama , bra begränsad platta, gör ju att diot inte breder ut sig för mycket , (jag har en tendens att förbygga mig )
Gigabyte
Bra Janne, ska testa med en tandpetare. Retar mej lite när jag lyckades klara rutorna när jag limmade sen "gresade" det med färgen istället.
Tack Giga, ja baserna har en tendens att bli lite stora ibland, man vill ju få plats med allt.
Magnus
Tack Giga, ja baserna har en tendens att bli lite stora ibland, man vill ju få plats med allt.
Magnus
T-34
Kommit igång som fan i kväll, lite mer updateringar
Som bas på min träplatta lite ecoprim frigolit formad efter behag eller ännu bättre efter träplattans form. Ser nästan groteskt ut med figurernas huvuden på tandpetare i bakgrunden.
Lite grovt tillyxat men det blir bättre.
Blanda en cocktail av latexfog, fin sand för att få lite struktur, långt gräs, kort gräs lite vallejo svart och brunt. Blanda väl.
Lite som att bre en leverpastejmacka.
Och slutligen på med lite persilja som sen ska sprutas i lite olika nyanser av grönt.
Det var kvällen projekt, nu vänta ett par kalla öl och lite TV.
Magnus
Som bas på min träplatta lite ecoprim frigolit formad efter behag eller ännu bättre efter träplattans form. Ser nästan groteskt ut med figurernas huvuden på tandpetare i bakgrunden.
Lite grovt tillyxat men det blir bättre.
Blanda en cocktail av latexfog, fin sand för att få lite struktur, långt gräs, kort gräs lite vallejo svart och brunt. Blanda väl.
Lite som att bre en leverpastejmacka.
Och slutligen på med lite persilja som sen ska sprutas i lite olika nyanser av grönt.
Det var kvällen projekt, nu vänta ett par kalla öl och lite TV.
Magnus
T-34
Hehehe..ser mer ut som något som ska i stekpannan än ställas stridsvagnar på
Väldigt fascinerande att följa för mig som aldrig gjort ett dio i hela mitt liv!
Väldigt fascinerande att följa för mig som aldrig gjort ett dio i hela mitt liv!
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Hehehe..ser mer ut som något som ska i stekpannan än ställas stridsvagnar på
Påminner lite om en rejäl stek.
Du får väl testa att göra nån typ av servicestaion eller nåt för nåt av dina plan. Finns säkrt nån sats med figurer med flygmekaniker.
Magnus
T-34
Ja någonstans ska man väl börja......gjorde en platta till min Hawker HUnter.....slänga upp några gubbs på den kanske? hmmmmm...tål att funderas på
Janne.S- Moderator
Hej ,,här är det ingen byggtorka , skönt att se o inspirerande för oss andra ser att Vald pål-spetsaren har fått en värdig arvtagare
Gigabyte
Ha Ha kul att du skall placera vagnen på en vegoschnitsel.
Hej och hå bygg på.
Caverö
Hej och hå bygg på.
Caverö
Caverö
Ser bra ut Magnus!
Jo, det ger lite Vlad Tepes vibbar att se figurernas huvuden sådär!
Håkan
Jo, det ger lite Vlad Tepes vibbar att se figurernas huvuden sådär!
Håkan
Sitter härinne när solen skiner ute, borde nog vara ute egentligen men det är roligare att bygga än att gå söndaspromenader, eller?
Bottenplattan har fått lite kulör. Ska klarlackas sen.
Vegobiffen har också fått sin första omgång med sprutan, lite grönsaker planterade för att ge lite liv åt det hela.
Magnus
Bottenplattan har fått lite kulör. Ska klarlackas sen.
Vegobiffen har också fått sin första omgång med sprutan, lite grönsaker planterade för att ge lite liv åt det hela.
Magnus
T-34
Ser bra ut så långt Magnus! Ska bli kul att se diot klart!
Håkan
Håkan
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
» Lite julstämning och lite experiment............
» Cursed city (warhammer age of sigmar)
» Lite problem.
» Lite förvaringstips
» Lite julstämning och lite experiment............
» Cursed city (warhammer age of sigmar)
» Lite problem.
» Lite förvaringstips
Sida 2 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|