Lite halvryskt
+7
Warsawpact
Caverö
bjork_larsson
Gigabyte
Azgaron
Janne.S
T-34
11 posters
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Lite halvryskt
Kommer bli ett smockfullt dio
Väntar med spänning på fortsättningen!
Väntar med spänning på fortsättningen!
Janne.S- Moderator
Helläckert bygge! Har aldrig sett just den bandaren i någon butik förut, så det måste nog vara en limited edition, eller...? Är definitivt nyfiken på ditt sprutbord. Kan du berätta något om det? Mått, utsug osv?/BL
merlin1953packard
Tackar alla.
Merlin, jag skrev lite om vilka grejer jag använder i denna tråd: https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/allmant-f1/hur-ser-din-helgedom-ut-t267.htm rätt långt ner på sidan står lite mått mm. Är det nåt annat du undrar över så fråga bara.
Magnus
Merlin, jag skrev lite om vilka grejer jag använder i denna tråd: https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/allmant-f1/hur-ser-din-helgedom-ut-t267.htm rätt långt ner på sidan står lite mått mm. Är det nåt annat du undrar över så fråga bara.
Magnus
T-34
Nu börjar det närma sej, lite uppdatering innan allt ska ihop.
Träplattan klar. "Bordet" som plattan står på är en liten egen uppfinning. Det var ifån början nåt fruktfat eller nåt från IKEA, nersågat till mer lämlig dimension. I mitten under sitter kullager och en fot så det är bara att ställa upp modellen och snurra när man ska till och måla.
Basen i stort sett färdig. Ser att det har blivit lite konstiga färger här, det ser inte riktigt så ut i verkligheten. Det är nog den bövla kameran.
Några av figurerna. Ska bara måla stövlar och lite annat småfix på gubbsen innan dom hamnar på plattan.
Kanonen i close up.
Magnus
Träplattan klar. "Bordet" som plattan står på är en liten egen uppfinning. Det var ifån början nåt fruktfat eller nåt från IKEA, nersågat till mer lämlig dimension. I mitten under sitter kullager och en fot så det är bara att ställa upp modellen och snurra när man ska till och måla.
Basen i stort sett färdig. Ser att det har blivit lite konstiga färger här, det ser inte riktigt så ut i verkligheten. Det är nog den bövla kameran.
Några av figurerna. Ska bara måla stövlar och lite annat småfix på gubbsen innan dom hamnar på plattan.
Kanonen i close up.
Magnus
T-34
Excellent!! grymt bra målning på figurerna och jag gillar den subtila torrborstningen på kanonen!
Ska det washas åxå?
Ska det washas åxå?
Janne.S- Moderator
Tack för kommentarerna, kul att ni gillade figurerna, det har alltid varit min riktigt svaga sida. Det är så jämra pilligt.
@Janne, den är faktiskt washad en gång, syns inte det . Nå får väl fläska på bättre nästa gång.
Magnus
@Janne, den är faktiskt washad en gång, syns inte det . Nå får väl fläska på bättre nästa gång.
Magnus
T-34
T-34 skrev:Tack för kommentarerna, kul att ni gillade figurerna, det har alltid varit min riktigt svaga sida. Det är så jämra pilligt.
Magnus
Hehehe, när jag kollade lite nogrannare så såg jag att det var en subtil wash på kaninen minsan
Smaken är som baken, jag hade haft en tyngre wash...men det är för att jag tycker om att saker e riktigt skitiga
det är absolut inget fel i det du har gjort utan det funkar så åxå !
Janne.S- Moderator
Blev faktiskt färdig i kväll nu och skulle ta lite bilder, då batteriet slut i kameran. Får komma imorgon.
Är tanken att man ska lägga bilderna på "färdiga modeller" på nåt särskilt ställe på forumet?
Magnus
Är tanken att man ska lägga bilderna på "färdiga modeller" på nåt särskilt ställe på forumet?
Magnus
T-34
Då så var det klart, finns på https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/bildrutan-f9/c7p-and-122mm-howitzer-t293.htm#3968
Magnus
Magnus
T-34
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
» Lite julstämning och lite experiment............
» Cursed city (warhammer age of sigmar)
» Lite problem.
» Lite förvaringstips
» Lite julstämning och lite experiment............
» Cursed city (warhammer age of sigmar)
» Lite problem.
» Lite förvaringstips
Sida 3 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|