Vi som väntar på att färgen ska torka (aka jag har tråkigt,aka vad gör du just nu?) tråden
+5
Stefan E
fowi
MiniStuff
Janne.S
ernie87
9 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Vi som väntar på att färgen ska torka (aka jag har tråkigt,aka vad gör du just nu?) tråden
Då har jag just lagt på ett lager med färg på min drake (igen ) och i samband med att jag rengjorde sprutan så blev jag översköljd med en våg av extrem tråkighet
Satt flera minuter och funderade på vad man ska hitta på..och plötsligt kom jag på det!
Jag tar mig ett glas Whiskey, njuter utav att sambon är på hockey,lyssnar på AC/DC som låter totalt j*vla awesome med min nya reciver , samt ser på när färgen torkar på Draken.
Men nyfiken som är så lägger jag ut en tråd, sååå mina plastnarkomanbröder vad gör ni för något just nu?
// Ernst
Satt flera minuter och funderade på vad man ska hitta på..och plötsligt kom jag på det!
Jag tar mig ett glas Whiskey, njuter utav att sambon är på hockey,lyssnar på AC/DC som låter totalt j*vla awesome med min nya reciver , samt ser på när färgen torkar på Draken.
Men nyfiken som är så lägger jag ut en tråd, sååå mina plastnarkomanbröder vad gör ni för något just nu?
// Ernst
ernie87
Sv: Vi som väntar på att färgen ska torka (aka jag har tråkigt,aka vad gör du just nu?) tråden
VAd blev det för gott i glaset??
Är du en Highland eller Islay grabb?
Är du en Highland eller Islay grabb?
Janne.S- Moderator
Sv: Vi som väntar på att färgen ska torka (aka jag har tråkigt,aka vad gör du just nu?) tråden
Ikväll bjuds det på Hankey Bannister, inte mitt förstahands val, men helt ok.
Hmm, svår fråga det är lite olika, oftast så föredrar jag Irländskt
Du då?
Hmm, svår fråga det är lite olika, oftast så föredrar jag Irländskt
Du då?
ernie87
Jag är en sucker för Islay, highland kan gå ner men irländskt har jag inte kommit överens med än.
Favoriterna är Bowmore, Lagavulin och Laphroaig
Favoriterna är Bowmore, Lagavulin och Laphroaig
Janne.S- Moderator
Ah, dom är inte alls tokiga:D
Bland mina favoriter finns tex Chivas Regal, Glenfiddich, Talisker av dom Skottska samt Jameson, Tellamore Dew och flera andra av dom irländska:)
Bland mina favoriter finns tex Chivas Regal, Glenfiddich, Talisker av dom Skottska samt Jameson, Tellamore Dew och flera andra av dom irländska:)
ernie87
Själv sitter jag och njuter av en Wisby Klosteröl (färsköl) och svarar på en massa e-post samt försöker komma ikapp med både det ena och det andra med shopen. Och för den delen så kollar jag på episod 12&13 av Walking Dead under tiden
Om whiskeyval så är jag helt på Jannes linje, ju mer singlemalt och rökigare desto bättre
Om whiskeyval så är jag helt på Jannes linje, ju mer singlemalt och rökigare desto bättre
MiniStuff- Vicesheriff
Tjärstubbe ska det smaka
JAg drog just hem andra säsongen TWD....och 4 sesängen av clone wars
JAg drog just hem andra säsongen TWD....och 4 sesängen av clone wars
Janne.S- Moderator
1. Tjära skall man ha på båten och att impregnera tampar (snören)
2. IS!!! i whiskey, helgerån eller??
Folke
2. IS!!! i whiskey, helgerån eller??
Folke
fowi
Whiskey får man ha hur mycket is och vatten i man vill....whisky däremot
För er som inte är lika nördiga kring whisky så stavas det whiskey när det handlar om amerikanskt rävgift och irländskt medan endast det skottska uisce beatha får kallas whisky!
För er som inte är lika nördiga kring whisky så stavas det whiskey när det handlar om amerikanskt rävgift och irländskt medan endast det skottska uisce beatha får kallas whisky!
Janne.S- Moderator
Mmmm....
Det vattnas i munnen....
Talisker, Bowmore, Islay är ett par av mina favoriter, men det finns så otroligt många fina sorter att det är nästintill omöjligt att välja ut endast en.
Men vilken som helst av de sex "Klassikerna" är säkra val!
Mycket smakrik, rökig o tjärig (alltså från öarna väster om Skottland) single malt vill jag helst ha i glaset.
ABSOLUT ingen is i whisky, möjligen en skvätt vatten i glaset (eller bredvid)!
Det är ett helgerån att ha is i en fin single-malt!
Slainte
Stefan
Det vattnas i munnen....
Talisker, Bowmore, Islay är ett par av mina favoriter, men det finns så otroligt många fina sorter att det är nästintill omöjligt att välja ut endast en.
Men vilken som helst av de sex "Klassikerna" är säkra val!
Mycket smakrik, rökig o tjärig (alltså från öarna väster om Skottland) single malt vill jag helst ha i glaset.
Slainte
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
[quote="Phantom2"
Slainte
Stefan[/quote]
WORD!
Slainte
Stefan[/quote]
WORD!
MiniStuff- Vicesheriff
Slainte!
Janne.S- Moderator
VIK HÄDAN ERA HEDNINGAR!
Den ända RIKTIGA WHISKEYN kommer från Irland!
Det finns ett litet "talesätt" inte helt rumsrent, så om det är allt för opassande så kan en MOD justera bort det isf.
Så här går det iaf:
Vet ni vad likheten är mellan att kyssa sin syrra och dricka skottsk whisky?
Det smakar bra, men det känns fel !
Justerade ordvalet lite bara
/Moderatorn
Den ända RIKTIGA WHISKEYN kommer från Irland!
Det finns ett litet "talesätt" inte helt rumsrent, så om det är allt för opassande så kan en MOD justera bort det isf.
Så här går det iaf:
Vet ni vad likheten är mellan att kyssa sin syrra och dricka skottsk whisky?
Det smakar bra, men det känns fel !
Justerade ordvalet lite bara
/Moderatorn
ernie87
Är det värre ifall syrran är från Skottland?ernie87 skrev:Det smakar bra, men det känns fel!
Matt_Public- Master of DNF
nä, men syrran är den skottska whiskyn
ernie87
LOL Grovt men kul...
Förresten, min syrra bor i skottland......
Förövrigt duger irländskt sprattelvatten på sin höjd till att driva bilar
Invärtes förbrukning undanbedes!
Förresten, min syrra bor i skottland......
Förövrigt duger irländskt sprattelvatten på sin höjd till att driva bilar
Invärtes förbrukning undanbedes!
Janne.S- Moderator
Ånäh, det är även tjänligt som möbelpolish.Janne.S skrev:För övrigt duger irländskt sprattelvatten på sin höjd till att driva bilar.
Matt_Public- Master of DNF
Inte ska man väl dricka tändvätska.
Skottland forever.
/Bosse - Islayman av hävd.
Marlin
Marlin skrev:
Skottland forever.
Tändvätska?
Det är väl Jack Daniels och det Amerikanska rävgift de kallar WhiskEY och Bourbon????
BRRRR.....
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Phantom2 skrev:Marlin skrev:
Skottland forever.
Tändvätska?
Det är väl Jack Daniels och det Amerikanska rävgift de kallar WhiskEY och Bourbon????
BRRRR.....
Stefan
Nä det giftet är nog närmare möbelpolish än tändvätska.
/Bosse
Marlin
Ett av dagens fynd,riktigt bra må jag säga! But I´m not joining the dark side, not full time anyway!;D
ernie87
mmmumma!
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev:mmmumma!
INDEED!!!
ernie87
Rätt OK faktiskt
Janne.S- Moderator
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Har tråkigt
» Förändringar väntar för IPMS Open
» Hockey Tråden!
» Ta bort tråden är ni snälla!
» Playstation3, Xbox360, Nintendo, Wii och PC-spels tråden
» Förändringar väntar för IPMS Open
» Hockey Tråden!
» Ta bort tråden är ni snälla!