J26 från ICMs P-51-D 1/48
+7
cas
Janne.S
Marlin
Azgaron
Caverö
MiniStuff
Ingmar
11 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
J26 från ICMs P-51-D 1/48
Hej allihop,
detta är mitt första inlägg på detta forum, jag ber om överseende med alla missar jag kommer att göra.
Efter ca 35 års bortavaro från modellbyggandet, började jag för tre år sedan med Revells Apollofarkost (kommando/servicemodul + landaren) i 1:96. Den står på fönsterbrädan på jobbet som en påminnelse att det finns tekniska lösningar på alla problem, bara man satsar tillräckligt med resurser (jag är ingenjör). Jag blev nyss färdig med Italeris Gripen i 1/48 och nu har jag gett mig i kast med en J26:a.
11 åriga dottern fick den i julklapp, men den visade sig vara alldeles för svårbyggd, med mycket hjälp fick hon ihop cockpitmodulen. Hon och lillasyster fick varsin FW190 i Eggplane-utförande istället, det gick galant (väldigt fantasifulla målningar).
Pappa tog som sagt över. Efter att ha strippat cockpitmodulen från all gul, rosa, oranga och blå färg, blåste jag på Vallejoprimer. Sedan på med interior green:
Nu skall det bli fruktansvärt spännande att se om jag lyckats få in bilderna!
/Ingmar
detta är mitt första inlägg på detta forum, jag ber om överseende med alla missar jag kommer att göra.
Efter ca 35 års bortavaro från modellbyggandet, började jag för tre år sedan med Revells Apollofarkost (kommando/servicemodul + landaren) i 1:96. Den står på fönsterbrädan på jobbet som en påminnelse att det finns tekniska lösningar på alla problem, bara man satsar tillräckligt med resurser (jag är ingenjör). Jag blev nyss färdig med Italeris Gripen i 1/48 och nu har jag gett mig i kast med en J26:a.
11 åriga dottern fick den i julklapp, men den visade sig vara alldeles för svårbyggd, med mycket hjälp fick hon ihop cockpitmodulen. Hon och lillasyster fick varsin FW190 i Eggplane-utförande istället, det gick galant (väldigt fantasifulla målningar).