IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Verktyg från Hobbyking.com

3 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Verktyg från Hobbyking.com Empty Verktyg från Hobbyking.com

Inlägg av Jokkocze tis jul 10 2012, 20:11

Har pillat lite med radiostyrt de senaste månaderna och i samband med det beställt en del saker från hobbyking.

När jag kikade runt märkte jag också att de har diverse verktyg som fungerar till modellbygge också, så jag tänkte passa på att tipsa er andra om ni kanske är intresserade. (Och behöver lite billiga verktyg)

Jag själv tog och köpte lite diverse saker, såsom de här suveräna pincetterna. Kan utan tvekan mäta sig med vad man köper för en hundralapp styck i en valfri hobbybutik här, så behöver ni pincetter tycker jag att ni ska ta en titt på dem.

Utöver pincetter tog jag och investerade i deras finfina filar, som tack vare sina kompakta handtag kommer åt där mina gamla classe-filar inte har en chans.
Sen har de klämmor av olika slag också. De har de vanliga små, större låsbara och små tvingar. Är väl inget som inte går att få tag på här, men de känns gedigna och fina, även om tvingarna hade hade varit något trevligare om de haft något mjukare kläm-ytor.

Sist men inte minst har de billiga skärunderlag också. Riktigt rejäla kapmattor för under femtiolappen är svårt att säga nej till. Kvaliteten verkar vara ungefär densamma som på alla andra jag sett.


Sen har de en del annat, men det här är de saker jag köpte och blev nöjd med iaf. (Minus några sorters klämmor, köpte en hel del sånt sånt)

(Oroa er inte, det är inte några länkar som jag tjänar något på, utan jag vill bara tipsa lite.)
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Verktyg från Hobbyking.com Empty Sv: Verktyg från Hobbyking.com

Inlägg av Matt_Public tis jul 10 2012, 20:16

Serru, vad smutt!

Tack för tipset. king
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Verktyg från Hobbyking.com Empty Sv: Verktyg från Hobbyking.com

Inlägg av Bigmek tis jul 10 2012, 23:03

Man tackar för tipset! Vad passande när jag behöver just nya pincetter och en skärmatta! Very Happy

Hur lång tid tog det att få grejerna skickade till dig?

Bigmek


Till överst på sidan Gå ner

Verktyg från Hobbyking.com Empty Sv: Verktyg från Hobbyking.com

Inlägg av Jokkocze ons jul 11 2012, 01:12

Bigmek skrev:Man tackar för tipset! Vad passande när jag behöver just nya pincetter och en skärmatta! Very Happy

Hur lång tid tog det att få grejerna skickade till dig?
Samtliga saker jag beställde fanns i lager när jag la min order och de skickades dagen efter.

Tyvärr tog det ett par veckor för sakerna att komma fram, men då beställde jag även lite större saker, så det kanske går snabbare om det bara är småplock.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Verktyg från Hobbyking.com Empty Sv: Verktyg från Hobbyking.com

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet