Mycket skall man se innan ögonen trillar ut :D
4 posters
Sida 1 av 1
Mycket skall man se innan ögonen trillar ut :D
Satt å kolla lite på kultrullen Iron Eagle idag och fick till min förvåning se denna tingest i handen på "soldaten"
Den första frågan som kom upp i huvudet var: Vad gör en 45 Bertil i Israel (har för mig att dom spelade in filmen där)??
Efter en del efterforskning så hittar jag denna textrad på IMDB: Some of the "Libyan" soldiers at the airbase where Doug's father are rescued from, are using the Swedish 9mm SMG m/45. Originally developed during WWII. Still in use - but in very small numbers nowadays - within the Swedish Armed Forces. It has also served in US Special Forces as a very simple, easy handled and very reliable SMG. Some period also manufactured on license in Egypt. That's why the "Libyan" soldiers are using it.
Är inte Internet ett underbart medium, svaret på det mest finns där ute
/Patrik
Den första frågan som kom upp i huvudet var: Vad gör en 45 Bertil i Israel (har för mig att dom spelade in filmen där)??
Efter en del efterforskning så hittar jag denna textrad på IMDB: Some of the "Libyan" soldiers at the airbase where Doug's father are rescued from, are using the Swedish 9mm SMG m/45. Originally developed during WWII. Still in use - but in very small numbers nowadays - within the Swedish Armed Forces. It has also served in US Special Forces as a very simple, easy handled and very reliable SMG. Some period also manufactured on license in Egypt. That's why the "Libyan" soldiers are using it.
Är inte Internet ett underbart medium, svaret på det mest finns där ute
/Patrik
Patrik K
Sv: Mycket skall man se innan ögonen trillar ut :D
Jupp, en oändlig källa till bortkastad tid.
Pufferten kallades vist Port Said om jag minns rätt. Tydligen bra att ha när man inte ville röja sin härkomst genom att bruka inhemsk materiel.
Pufferten kallades vist Port Said om jag minns rätt. Tydligen bra att ha när man inte ville röja sin härkomst genom att bruka inhemsk materiel.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Mycket skall man se innan ögonen trillar ut :D
Tänk vad man kan lära sig av IMDB!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Liknande ämnen
» Hur mycket bygger ni innan målning?
» Att det skall vara så svårt...
» Någon som är intresserade av de här sakerna innan de hamnar på tradera?
» Vad skall jag göra nu????
» Hur skall man måla, egentligen?
» Att det skall vara så svårt...
» Någon som är intresserade av de här sakerna innan de hamnar på tradera?
» Vad skall jag göra nu????
» Hur skall man måla, egentligen?
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet