Tamiya Peugeot 307 WRC 1/24
+3
Warsawpact
Azgaron
JOooCKE
7 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Civilt
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Tamiya Peugeot 307 WRC 1/24
Hej
Bara för att Peterbilten blev skrot så ger jag mig inte , när jag hade städat byggbordet och plockat upp alla delar som låg på golvet så började jag direkt med ett nytt bygge
Den här gången en Peugeot 307 WRC
Jag har inte hunnit göra så mycket men det är i allafall något
Jag har målat lite på fjädringen och även fixat bromsarna ...
Bromsarna är inte riktigt klar än , jag ska borra SMÅ hål i broms skivorna och så ska det sitta en Brembo dekal på bromsoken
Jocke
Bara för att Peterbilten blev skrot så ger jag mig inte , när jag hade städat byggbordet och plockat upp alla delar som låg på golvet så började jag direkt med ett nytt bygge
Den här gången en Peugeot 307 WRC
Jag har inte hunnit göra så mycket men det är i allafall något
Jag har målat lite på fjädringen och även fixat bromsarna ...
Bromsarna är inte riktigt klar än , jag ska borra SMÅ hål i broms skivorna och så ska det sitta en Brembo dekal på bromsoken
Jocke
JOooCKE
Sv: Tamiya Peugeot 307 WRC 1/24
Ser ju bra ut så långt Jocke!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Jocke.....härligt att ha en kumpan på bil-sidan av forumet !
Har du möjligtvis någon bild på boxen, skulle va roligt och få se ?!
Själv har jag aldrig fastnat för rally men gillar WRC bilarnas "look" och sköna färger!
Antar att det är en av Tamiyas kits du fått tag på och i så fall borde du ha fått med en sådan där mysig botten platta?
Skall bli roligt att glutta in på forumet och se lite WRC i modelformat som tar form nu när jag sitter och är nästan klar emd min D1GP Hiper Silvia och Super GT bilen Open Interface.
Keep on building!
/
Chrille
Har du möjligtvis någon bild på boxen, skulle va roligt och få se ?!
Själv har jag aldrig fastnat för rally men gillar WRC bilarnas "look" och sköna färger!
Antar att det är en av Tamiyas kits du fått tag på och i så fall borde du ha fått med en sådan där mysig botten platta?
Skall bli roligt att glutta in på forumet och se lite WRC i modelformat som tar form nu när jag sitter och är nästan klar emd min D1GP Hiper Silvia och Super GT bilen Open Interface.
Keep on building!
/
Chrille
Warsawpact- Starwarsviritous
Japp visst har jag en bild på kartongen och så fick jag med en botten platta
Men men är du snart klar med S15' en ?? men du har ju inte visat några bilder på inredning eller chassie eller något sånt
Men men är du snart klar med S15' en ?? men du har ju inte visat några bilder på inredning eller chassie eller något sånt
JOooCKE
Håller med övriga...det bästa man kan göra är att starta ett nytt bygge!
Bra gjort, det blir ännu ett spännande civit projekt
Bra gjort, det blir ännu ett spännande civit projekt
Janne.S- Moderator
Den röda HKS S-15'en är inte långt från klar. Spoilern + ett lager med clear polish så är den klar!JOooCKE skrev:Japp visst har jag en bild på kartongen och så fick jag med en botten platta
Har tagit massa foton men det är själva uppladndingen till en fotosida som är jobbig. Har väldigt hög kvalitet på korten när jag tar dem med min Systemkamera så att det tar ett tag att ladda upp dem och ibland så "fryser" processen´, samtidigt som jag håller på med 4 byggen samtidigt varav 2 är i stort sätt färdiga.
Men foton på S-15'en kommer inom veckan...sedan blir det tilla tt börja med Mr Amemiyas "Greddy" RX-7's ( fina grejer det där )
Lycka till med Peugeoten Jocke!
Hej o Hå !
Nu har jag fått ganska mycket gjort på Peugeoten , jag har fått på färg på karossen ( klar för dekaler ) och gjort klart inredningen till 95%
Det som fattas i inredningen är att jag ska få in stolarna och få på sidorna...
Det här är ett snabb bygge , jag bygger den här bara för att se hur tamiyas WRC kit är , så jag har inte lagt ner någon tid på att göra nya bälten eller något foto-ets, så jag bygger den OOB och det värkar som om tamiyas WRC kit är riktigt lätt byggda och RIKTIGT bra passform på sakerna , iallafall den här var det
Men nu är det slut snackat så här är lite bilder på det som har hänt.
Och över till inredningen
Jocke
Nu har jag fått ganska mycket gjort på Peugeoten , jag har fått på färg på karossen ( klar för dekaler ) och gjort klart inredningen till 95%
Det som fattas i inredningen är att jag ska få in stolarna och få på sidorna...
Det här är ett snabb bygge , jag bygger den här bara för att se hur tamiyas WRC kit är , så jag har inte lagt ner någon tid på att göra nya bälten eller något foto-ets, så jag bygger den OOB och det värkar som om tamiyas WRC kit är riktigt lätt byggda och RIKTIGT bra passform på sakerna , iallafall den här var det
Men nu är det slut snackat så här är lite bilder på det som har hänt.
Och över till inredningen
Jocke
JOooCKE
Elegant....himla massa störtbågar överallt
Nästan synd å sätta dekaler på en så fin målning Snyggt!
Nästan synd å sätta dekaler på en så fin målning Snyggt!
Janne.S- Moderator
Tack Magnus och Giga , kul att ni gillar lacken , men jag tror att jag ska göra en civil bil istället för en rally bil för efter att misslyckat försök med den vita randen runt om ( dekalerna var verkligen dåliga ) så då funderar jag på att göra den två tonad så att den är gul upptill och tonad till röd nertill... vad tror ni om det ?
Jocke
Jocke
JOooCKE
Men varför inte måla den maska upp dekor randen o spruta den vit o fortsätta med dekalerna ?
Gigabyte
hehe , nu är jag dum ! det har jag ens inte tänkt på !
Då kan jag ju göra en wrc bil ändå
Då kan jag ju göra en wrc bil ändå
JOooCKE
Hej!
Det blev inget snabbbygge som jag hade tänkt mig , för jag tar och lägger ihopp den här för just nu så går ingenting om jag vill att det ska gå så jag blir bara mer och mer irriterad... Så nu ska jag inte bygga på ett tag och köpa någon ny modell ( ingen civil på ett tag nu ! ) med lite resin mm så får jag se när jag är igång igen...
Men jag kommer ändå att vara på forumet och kanske kan få tillbaka bygglusten när jag ser era byggen
Jocke
Det blev inget snabbbygge som jag hade tänkt mig , för jag tar och lägger ihopp den här för just nu så går ingenting om jag vill att det ska gå så jag blir bara mer och mer irriterad... Så nu ska jag inte bygga på ett tag och köpa någon ny modell ( ingen civil på ett tag nu ! ) med lite resin mm så får jag se när jag är igång igen...
Men jag kommer ändå att vara på forumet och kanske kan få tillbaka bygglusten när jag ser era byggen
Jocke
JOooCKE
Bidde det tok?
Ja, det kan vara bra å stiga tillbaka ett steg å vänta på att lusten kommer tillbaka
Ja, det kan vara bra å stiga tillbaka ett steg å vänta på att lusten kommer tillbaka
Janne.S- Moderator
Nej , det var inget som gick tok men det är små saker som jag känner att jag inte blir nöjd med och det värkar som om att jag ska ta och göra något annat ett tag och sen bygga något militärt...
JOooCKE
aj då har du också hamnat i en byggsvacka ,,,ja då är det inte kul att bråka med byggena .
Gigabyte
nej det är ju inte kul då , och då är det lika bra att göra något annat...
JOooCKE
Vad f@n ....verkar som om anti-bygglusten sprider sig som en löpeld.
Synd med Peugeoten, hade velat se den färdig med dekaler och allt.
Men men, den kommer väll tillslut?
Jocke, kan uppriktigt säga att om du någon gång framöver ger dig i kast med ett D1GP kit så kommer bygglusten tillbaka med besked, D1GP bilarna är ytterst gemytliga att bygga och dekalera.
Hoppas bygginspirationen infinner sig snart igen för dig!
Jocke, kan uppriktigt säga att om du någon gång framöver ger dig i kast med ett D1GP kit så kommer bygglusten tillbaka med besked, D1GP bilarna är ytterst gemytliga att bygga och dekalera.
Hej !
Jag tror nog att bygg lusten kommer tillbaka snart när jag inte har byggt på ett tag , kanske en till två veckor sen tror jag att jag är igång igen !
Och jag lovar , jag ska bygga någon / några D1GP bilar !
Jocke
Jag tror nog att bygg lusten kommer tillbaka snart när jag inte har byggt på ett tag , kanske en till två veckor sen tror jag att jag är igång igen !
Och jag lovar , jag ska bygga någon / några D1GP bilar !
Jocke
JOooCKE
Warsawpact skrev:Vad f@n ....verkar som om anti-bygglusten sprider sig som en löpeld.
Lura inte grabben å bygga drifting bilar nu Chrille!
Janne.S- Moderator
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Tamiya 1/48 Kfz.69 with 3,7 cm PAK
» MiG-15 (Tamiya, 1/48)
» Bf 109 E-3 1/48 Tamiya
» DO 335 1/48 Tamiya
» P-51B, Tamiya, 1/48
» MiG-15 (Tamiya, 1/48)
» Bf 109 E-3 1/48 Tamiya
» DO 335 1/48 Tamiya
» P-51B, Tamiya, 1/48