Tamiya Peugeot 307 WRC 1/24
+3
Warsawpact
Azgaron
JOooCKE
7 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Civilt
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Tamiya Peugeot 307 WRC 1/24
JOooCKE skrev:haha, jo någon bil måste jag prova att bygga
Janne....grabben har redan sett ljuset i livet, mänligen att bygga D1GP
Warsawpact- Starwarsviritous
Japp , Drifting är nog en av de häftigaste motorsporterna som finns, och är man motorsports fanatiker och modellbyggare så måste man bara
prova att bygga minst en bil i modell
prova att bygga minst en bil i modell
JOooCKE
Janne.S skrev:Ännu en förtappad själ.........
förtappad själ ?? nu förstår inte jag vad du menar
JOooCKE
JOooCKE skrev:Janne.S skrev:Ännu en förtappad själ.........
förtappad själ ?? nu förstår inte jag vad du menar
Han pratar om sig själv i pseudo-perspektiv.
Warsawpact- Starwarsviritous
Hejsan !
Kommer ni ihåg det här projektet ?
Idag satt jag och fick ett riktigt sug på att bygga men jag behöver färg till Tornadon så jag ställde mig och glodde rakt in i mitt stash och fick se Peugeoten , så jag tog fram den och öppnade lådan och så fick jag en idé , genom att dekalerna blev lite misslyckade så tänkte jag att jag har kvar rally inredningen men en '' street '' lackad kaross med tonade rutor , och de fälgarna som var med passar ganska bra för dem är inte riktigt helt rally stuk på det är ett par fälgar man skulle kunna se på vilken bil som helst en dag , men i allafall , jag lackerade om hjul hus och botten plattan för den tyckte jag inte att den skulle vara röd , svart och grå som på rally bilen lika så hjulhuset ska vara rött på rally bilden så det fick bli grått det med och så hade jag på svart på karossen och ganska mycket candy grön och 3 lager klar lack
Tre bilder på karossen , dock så ser man inte att den är grön för nu ser det ut som den är svart men i sol ljuset ser man att den är MÖRKT grön men det är ingen sol mot balkongen nu så det får bli inne bilder än så länge
Och så efter att ha monterat bromas mm och lackat om botten plattan så såg det ut så här .
Å så på me dojjorna !
Känns skönt att få en liten paus på Tornado bygget med ett bygge som inte äter något spackel
Så jag ska färdigställa den här och sedan fortsätta med Tornadon
Jocke
Kommer ni ihåg det här projektet ?
Idag satt jag och fick ett riktigt sug på att bygga men jag behöver färg till Tornadon så jag ställde mig och glodde rakt in i mitt stash och fick se Peugeoten , så jag tog fram den och öppnade lådan och så fick jag en idé , genom att dekalerna blev lite misslyckade så tänkte jag att jag har kvar rally inredningen men en '' street '' lackad kaross med tonade rutor , och de fälgarna som var med passar ganska bra för dem är inte riktigt helt rally stuk på det är ett par fälgar man skulle kunna se på vilken bil som helst en dag , men i allafall , jag lackerade om hjul hus och botten plattan för den tyckte jag inte att den skulle vara röd , svart och grå som på rally bilen lika så hjulhuset ska vara rött på rally bilden så det fick bli grått det med och så hade jag på svart på karossen och ganska mycket candy grön och 3 lager klar lack
Tre bilder på karossen , dock så ser man inte att den är grön för nu ser det ut som den är svart men i sol ljuset ser man att den är MÖRKT grön men det är ingen sol mot balkongen nu så det får bli inne bilder än så länge
Och så efter att ha monterat bromas mm och lackat om botten plattan så såg det ut så här .
Å så på me dojjorna !
Känns skönt att få en liten paus på Tornado bygget med ett bygge som inte äter något spackel
Så jag ska färdigställa den här och sedan fortsätta med Tornadon
Jocke
JOooCKE
Ser mycket snyggt ut Jocke! Trevlig lösning på problemet!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hejsan !
Jag ändrade lacken lite , jag tyckte att det såg lite tråkigt ut med att den bara var svart / grön så jag blåste på silver på ca 30 cm avstånd så att det inte täckte och sedan två lager med grön candy igen , då blev det lite mer liv i lacken och ser lite roligare ut
Jocke
Jag ändrade lacken lite , jag tyckte att det såg lite tråkigt ut med att den bara var svart / grön så jag blåste på silver på ca 30 cm avstånd så att det inte täckte och sedan två lager med grön candy igen , då blev det lite mer liv i lacken och ser lite roligare ut
Jocke
JOooCKE
Snyggt som bara den Jocke , kul att få se fortsättingen på ditt bil bygge
Gigabyte
Sida 2 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Tamiya 1/48 Kfz.69 with 3,7 cm PAK
» MiG-15 (Tamiya, 1/48)
» Bf 109 E-3 1/48 Tamiya
» DO 335 1/48 Tamiya
» P-51B, Tamiya, 1/48