IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Airfix-bord/utställning vid ModellGöteborg / Art in Miniature 2012!

2 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Airfix-bord/utställning vid ModellGöteborg / Art in Miniature 2012! Empty Airfix-bord/utställning vid ModellGöteborg / Art in Miniature 2012!

Inlägg av Moggy ons 15 aug 2012, 21:56

Som tidigare annonserats här ska det bli ett Airfix-bord/utställning vid ModellGöteborg / Art in Miniature 2012! Very Happy helgen den 15-16 september...

Det kommer att finnas både gamla byggsatser i sina originalboxar från olika perioder och byggen av Airfix-byggsatser både gamla och nya. Alla är välkomna med sina Airfix-byggen... oavsett hur längesedan modellen blev färdig! Det kommer att finnas både old school och modernt teknik-bygge.

Modellbyggare har börjat att höra av sig ang. deltagande. Bäst är det om de som kommer till Göteborg och vill vara med vid Airfixbordet mailar till mig på eduardomitchell_swe@hotmail.com och berättar:

Hur många Airfix-modeller de tar med sig & vilka Airfix-modeller det är (Hjälper mig veta hur mkt utrymme vi behöver!).
Jag ser gärna till att om ni så vill gärna tar med er gamla byggsatser med sina karakteristiska boxar - hur många pojkdrömmar har vi inte haft i hobby- och leksaksbutiker där de vackra bilderna spelade en framträdande roll! Wink Det vore rätt fantastiskt om vi samlade ihop större delen av Airfixs klassiska byggsatser! What a Face Jag kommer själv att ha en del klassiska byggsatser i klassiska kartonger utställda (jag har hittat på ett enkelt markeringssystem för att lätt kunna hålla isär "samlingarna" - och ännu lättare om jag får listor på bidragen).
Mest behövs det klassiska utgåvor på de större byggsatserna (bombarna, flygbåtar osv) eftersom jag i min enfald har sålt bort de flesta jag hade i klassen... Rolling Eyes

Ni är välkomna att kontakta med via telefon också! 031-473032.

Speciellt efterlyses de som har pansar/bilar/tåg osv det som inte är flygplan Wink hade några sådana med sig - både byggsatser och/eller modellbyggen!

Låt oss hylla tillsammans detta vår barndoms klassiska märke - som för många länge förblev synonymt med modellbygge! sunny

Eduardo Mitchell (Airfix-fantast och organisatör av Airfix-bordet) jocolor
Moggy
Moggy


Till överst på sidan Gå ner

Airfix-bord/utställning vid ModellGöteborg / Art in Miniature 2012! Empty Sv: Airfix-bord/utställning vid ModellGöteborg / Art in Miniature 2012!

Inlägg av Caverö tor 16 aug 2012, 17:15

Tjenare caverö här. Jag tar med mig två byggda 1/72 D-9:or, inga lådor dock men hoppas jag får vara med ändå Very Happy
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Airfix-bord/utställning vid ModellGöteborg / Art in Miniature 2012! Empty Sv: Airfix-bord/utställning vid ModellGöteborg / Art in Miniature 2012!

Inlägg av Moggy tor 16 aug 2012, 18:06

Utmärkt!! cheers Lådorna är ingen måste! Cool

Ju fler desto roligare... What a Face
Moggy
Moggy


Till överst på sidan Gå ner

Airfix-bord/utställning vid ModellGöteborg / Art in Miniature 2012! Empty Sv: Airfix-bord/utställning vid ModellGöteborg / Art in Miniature 2012!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet