IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Airfix-bord vid ModellGöteborg/Art in Miniature 2012

4 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Airfix-bord vid ModellGöteborg/Art in Miniature 2012 Empty Airfix-bord vid ModellGöteborg/Art in Miniature 2012

Inlägg av Moggy tor maj 17, 2012 11:18 am

Hej!

Finns det redan en etablerad Airfix SIG? I så fall skulle jag vilja komma i kontakt med dess koordinator och för att sätta ihop en Airfix SIG-bord vid vår tävling ModellGöteborg/Art in Miniature 2012 den 15-16 September?

Om det är så jag organizerar det gärna! Jag har själv en del byggda Airfix-modeller samt en bunt kits i sina originalkartonger från 60- och 70-talet! Vem som var barn på 50-, 60- & 70-talet har aldrig byggt Airfixbyggsatser? Very Happy

Alla som är intresserade hör av er till mig på min mejl eduardomitchell_swe@hotmail.com
Ju fler modeller och "kits-i-kartong" desto roligare! Gamla kataloger och annat memorabilia är hemskt välkommen också!


IPMS Göteborgs tävling ModellGöteborg/Art in Miniature 2012 får i år en STOR makeover: nya lokaler (större, ljusare, mer plats för både deltagare och säljare) och en del överraskningar... Om fyra veckor kommer den nya siten för "Art in Miniature 2012" igång! För de som inte vill vänta - kontakta Jan Försgren för spännande nyheter!!

Vi ses i Göteborg - på Art in Miniature 2012!!

Eduardo Mitchell
Moggy
Moggy


Till överst på sidan Gå ner

Airfix-bord vid ModellGöteborg/Art in Miniature 2012 Empty Sv: Airfix-bord vid ModellGöteborg/Art in Miniature 2012

Inlägg av Azgaron tor maj 17, 2012 11:26 am

Låter både kul och spännande!

Nåt Airfix har jag nog som jag skulle kunna delta med.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Airfix-bord vid ModellGöteborg/Art in Miniature 2012 Empty Sv: Airfix-bord vid ModellGöteborg/Art in Miniature 2012

Inlägg av Moggy tor maj 17, 2012 11:35 am

Azgaron skrev:Låter både kul och spännande!

Nåt Airfix har jag nog som jag skulle kunna delta med.

Håkan

Välkommen till Airfix-gänget! Har du obyggda modeller (typ en viss "Stirling" Wink ) så kan du också ta dom med som utställningsobjekt... Vi sätter etiketter på backsidan för att sas. "märka boskapen" (plus en lista av medhavda dyrgripar).
Lajv Airfix-bygge ska vi ha What a Face - både nya och gamla byggsatser. Frivilliga hör av er!

MVH EM
Moggy
Moggy


Till överst på sidan Gå ner

Airfix-bord vid ModellGöteborg/Art in Miniature 2012 Empty Sv: Airfix-bord vid ModellGöteborg/Art in Miniature 2012

Inlägg av Azgaron tor maj 17, 2012 12:23 pm

Tack! Smile

Jo, sterlingen lär jag nog få med samt säkert nåt mer, både byggt och obyggt! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Airfix-bord vid ModellGöteborg/Art in Miniature 2012 Empty Sv: Airfix-bord vid ModellGöteborg/Art in Miniature 2012

Inlägg av Moggy tor maj 17, 2012 12:41 pm

Azgaron skrev:Tack! Smile

Jo, sterlingen lär jag nog få med samt säkert nåt mer, både byggt och obyggt! Smile

Håkan


EXCELLENT! cheers

Jag håller på med en Airfix B-29 (Airfix MultiEngine Group Build på Hyperscales Airfix Group Build Forum); jag ska ta och posta bilderna här med. jocolor

MVH EM
Moggy
Moggy


Till överst på sidan Gå ner

Airfix-bord vid ModellGöteborg/Art in Miniature 2012 Empty Sv: Airfix-bord vid ModellGöteborg/Art in Miniature 2012

Inlägg av SAU tor maj 17, 2012 1:07 pm

Om det gäller kits-in-box är jag ganska bra på det Smile

Kom igen Az, sätt igång med min gamla Stirling.
Här är ett bra tips på vad som behöver detaljeras Razz
SAU
SAU


Till överst på sidan Gå ner

Airfix-bord vid ModellGöteborg/Art in Miniature 2012 Empty Sv: Airfix-bord vid ModellGöteborg/Art in Miniature 2012

Inlägg av Azgaron tor maj 17, 2012 2:12 pm

@Eduardo, ser fram emot bilder på bygget!

@Sau, hehe, jag kan tänka mig att du har en del! Smile

Ser ju intressant ut, och en hel del att göra, men min italienska inte så bra.

Körde lite Google! "Den "idé om en stor fyrmotoriga bomber fascinerat mig en längre tid, så när en kväll på klubben försökte torka ihop satsen i Stirling, var gnistan nästan omedelbar." Smile

Så det är din gamla häck jag har skaffat? Smile

Kul med gamla nitmonster! Wink

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Airfix-bord vid ModellGöteborg/Art in Miniature 2012 Empty Sv: Airfix-bord vid ModellGöteborg/Art in Miniature 2012

Inlägg av cas tor maj 17, 2012 2:16 pm

Stor Airfix-kramare är man ju, men måste det vara gamla modeller?
Har mest byggt deras nyare på senare tid Wink

Sau: En Superfortress ser vi gärna bilder på!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Airfix-bord vid ModellGöteborg/Art in Miniature 2012 Empty Sv: Airfix-bord vid ModellGöteborg/Art in Miniature 2012

Inlägg av Moggy tor maj 17, 2012 3:01 pm

cas skrev:Stor Airfix-kramare är man ju, men måste det vara gamla modeller?
Har mest byggt deras nyare på senare tid Wink

Sau: En Superfortress ser vi gärna bilder på!

Naturligtvis inte! ALLA Airfix-modeller & byggsatser är välkomna!

Gamla har extra nostalgivärde for oss som har passerat 40 bast-sträcket What a Face

Ju fler modeller och byggsatser desto roligare! Jag kommer själv att ta med mig några ålderstigna ungdomssynder Very Happy

MVH EM
Moggy
Moggy


Till överst på sidan Gå ner

Airfix-bord vid ModellGöteborg/Art in Miniature 2012 Empty Sv: Airfix-bord vid ModellGöteborg/Art in Miniature 2012

Inlägg av SAU tor maj 17, 2012 3:16 pm

cas skrev:
Sau: En Superfortress ser vi gärna bilder på!

hombre equivocado! Wink Hmm, jag ska fråga Eduardo om han har någon...

Färdigbyggt (nja egentligen inte) Då får du hålla tillgodo med en Hercules
Airfix-bord vid ModellGöteborg/Art in Miniature 2012 Tp84-LockheedC-130EHercules

Men gäller det mer fyrmotorigt så finns det HP O/400, Stirling, Lancaster, Hercules och Vulcan att titta på... i kartong. Smile
SAU
SAU


Till överst på sidan Gå ner

Airfix-bord vid ModellGöteborg/Art in Miniature 2012 Empty Sv: Airfix-bord vid ModellGöteborg/Art in Miniature 2012

Inlägg av cas fre maj 18, 2012 7:04 am

SAU skrev:
cas skrev:
Sau: En Superfortress ser vi gärna bilder på!

hombre equivocado! Wink Hmm, jag ska fråga Eduardo om han har någon...


Men gäller det mer fyrmotorigt så finns det HP O/400, Stirling, Lancaster, Hercules och Vulcan att titta på... i kartong. Smile

Jag tänkte ju på ditt pågående B-29 bygge Very Happy
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Airfix-bord vid ModellGöteborg/Art in Miniature 2012 Empty Sv: Airfix-bord vid ModellGöteborg/Art in Miniature 2012

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet