IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Airfix-bord/utställning vid ModellGöteborg / Art in Miniature 2012!

3 posters

Gå ner

Airfix-bord/utställning vid ModellGöteborg / Art in Miniature 2012! Empty Airfix-bord/utställning vid ModellGöteborg / Art in Miniature 2012!

Inlägg av Moggy ons aug 15 2012, 21:54

Som tidigare annonserats här ska det bli ett Airfix-bord/utställning vid ModellGöteborg / Art in Miniature 2012! Very Happy helgen den 15-16 september...

Det kommer att finnas både gamla byggsatser i sina originalboxar från olika perioder och byggen av Airfix-byggsatser både gamla och nya. Alla är välkomna med sina Airfix-byggen... oavsett hur längesedan modellen blev färdig! Det kommer att finnas både old school och modernt teknik-bygge.

Modellbyggare har börjat att höra av sig ang. deltagande. Bäst är det om de som kommer till Göteborg och vill vara med vid Airfixbordet mailar till mig på eduardomitchell_swe@hotmail.com och berättar:

Hur många Airfix-modeller de tar med sig & vilka Airfix-modeller det är (Hjälper mig veta hur mkt utrymme vi behöver!).
Jag ser gärna till att om ni så vill gärna tar med er gamla byggsatser med sina karakteristiska boxar - hur många pojkdrömmar har vi inte haft i hobby- och leksaksbutiker där de vackra bilderna spelade en framträdande roll! Wink Det vore rätt fantastiskt om vi samlade ihop större delen av Airfixs klassiska byggsatser! What a Face Jag kommer själv att ha en del klassiska byggsatser i klassiska kartonger utställda (jag har hittat på ett enkelt markeringssystem för att lätt kunna hålla isär "samlingarna" - och ännu lättare om jag får listor på bidragen)
Mest behövs det klassiska utgåvor på de större byggsatserna (bombarna, flygbåtar osv) eftersom jag i min enfald har sålt bort de flesta jag hade i klassen... Rolling Eyes

Ni är välkomna att kontakta med via telefon också! 031-473032.

Speciellt efterlyses de som har pansar/bilar/tåg osv det som inte är flygplan Wink hade några sådana med sig - både byggsatser och/eller modellbyggen!

Låt oss hylla tillsammans detta vår barndoms klassiska märke - som för många länge förblev synonymt med modellbygge! sunny

Eduardo Mitchell (Airfix-fantast och organisatör av Airfix-bordet) jocolor
Moggy
Moggy


Till överst på sidan Gå ner

Airfix-bord/utställning vid ModellGöteborg / Art in Miniature 2012! Empty Sv: Airfix-bord/utställning vid ModellGöteborg / Art in Miniature 2012!

Inlägg av Matt_Public tor aug 16 2012, 07:11

Moggy skrev: [...] som för många länge förblev synonymt med modellbygge! sunny
Det är det väl fortfarande? scratch
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Airfix-bord/utställning vid ModellGöteborg / Art in Miniature 2012! Empty Sv: Airfix-bord/utställning vid ModellGöteborg / Art in Miniature 2012!

Inlägg av cas tor aug 16 2012, 07:51

Ok, nu fick jag en pinne i baken att göra klart min lilla Sommarschmitt!
Mail med info kommer!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Airfix-bord/utställning vid ModellGöteborg / Art in Miniature 2012! Empty Sv: Airfix-bord/utställning vid ModellGöteborg / Art in Miniature 2012!

Inlägg av cas mån sep 10 2012, 18:13

När man letar i gömmorna...hittade en gammal Airfix 190D-9 och en j30 Mosquito.
Dom är alla bygga på 2000-talet, så det får väl räknas som efter min återstart det. Kanske inte finast, en dom var roliga att bygga!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Airfix-bord/utställning vid ModellGöteborg / Art in Miniature 2012! Empty Sv: Airfix-bord/utställning vid ModellGöteborg / Art in Miniature 2012!

Inlägg av Moggy mån sep 10 2012, 21:05

cas skrev:När man letar i gömmorna...hittade en gammal Airfix 190D-9 och en j30 Mosquito.
Dom är alla bygga på 2000-talet, så det får väl räknas som efter min återstart det. Kanske inte finast, en dom var roliga att bygga!

Naturligtvis välkomna till Airfix-bordet!!! santa

MVH EM (AIRFIX SIG honcho) farao
Moggy
Moggy


Till överst på sidan Gå ner

Airfix-bord/utställning vid ModellGöteborg / Art in Miniature 2012! Empty Sv: Airfix-bord/utställning vid ModellGöteborg / Art in Miniature 2012!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet