Bf-109K-4 (Revegawa 1/32)
+11
Marlin
MiniStuff
Caverö
Stefan E
Kent
cas
Mal
Gigabyte
linusorn
Björn Eriksson
Matt_Public
15 posters
Sida 2 av 7
Sida 2 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sv: Bf-109K-4 (Revegawa 1/32)
Snygg cockpit matt. Det mästarna kallar sjabbla kallar jag mästerverk.
Kent
Mästare kan du vara själv, så det så.Kent skrev:Det mästarna kallar sjabbla kallar jag mästerverk.
Också: tack, Kent!
"Sjabbla" var kanske inte rätt ord, men det blev inte riktigt som det var tänkt.
Jag skyller på min sons hypnotiska tv-spelsfärdigheter, tappade fokus ett par gånger.
Nu gäller det att blicka framåt. Kroppshalveihoplimmardagen nalkas! Åh, yatzy...
Matt_Public- Master of DNF
Din oljewash ger effekt.
Vad för oljefärg kör du? för det blir verkligen djup på engång.
Får inte alls samma effekt som du får , kör med själv med "raw umber" Winsor bara, funderar på om jag ska köpa svart oljefärg med o blanda/mixa dem båda.
Oja snyggt jobbat verkligen, dina jobb inspirerar o ger bra tips verkligen.
Vad för oljefärg kör du? för det blir verkligen djup på engång.
Får inte alls samma effekt som du får , kör med själv med "raw umber" Winsor bara, funderar på om jag ska köpa svart oljefärg med o blanda/mixa dem båda.
Oja snyggt jobbat verkligen, dina jobb inspirerar o ger bra tips verkligen.
Mal
Beckers. I det här fallet elfenbenssvart och bränd terra di Sienna. Utöver det så hade jag i ett par droppar Humbrol 35 för att hålla ihop pigmenten eftersom jag spädde blandningen väldigt tunn och lätt flödande med hjälp av Zippovätska.Mal skrev:Vad för oljefärg kör du? Det blir verkligen djup på en gång.
Det glädjer mig att höra.Mal skrev: [...] dina jobb inspirerar och ger bra tips [...]
Tack detsamma, förresten. Inget går upp mot en fet 109:a för att trigga bygglusten.
så humrol och oljefärg samt zippo, de gifter sig bra ska testa på lite skrotplast (en bf109 plastvrak) jag har
/juha
/juha
Mal
På'n igen, jag tror han andas...
Funderade starkt på att inte mattlacka cockpitten, lyckligtvis segrade arbetsmoralen.
Jag använde mig av Panduros matta Oceanlack utspätt med några droppar batterivatten.
Nu lämnar vi kontoret ett tag.
Revells instruktioner för undersidan är utförliga men inte helt glasklara (eller korrekta).
De här avluftningarna sitter bara på kärror med motorer av typen DB605A eller AS.
Den här ventilationsöppningen för hylsfångaren togs bort i samband med övergången till MK108.
Öppnar man nu utkastaröppningen för den nya kanonen så kan man ju spackla igen ventilationen.
Eftersom jag slipade bort avluftningarna för DB605A så åker jag dit på att fixa nya till DB605D.
Jag använde mig av styrhylsan till en 0,7 mm stiftblyertspenna som jag raskt delade på mitten.
Bitarna hålls på plats med greenstuff för att maximera kontroll vid infästningen. De ska sticka ut lite.
Jag passade också på att öppna upp utkastaröppningarna för MG131:orna lite extra, bara för snyggt.
Nästa åtgärd (som man inte får minsta antydan om) är öppningen för övertrycksventilen.
Mer om detta nästa gång. Tack för att ni tittade förbi.
Funderade starkt på att inte mattlacka cockpitten, lyckligtvis segrade arbetsmoralen.
Jag använde mig av Panduros matta Oceanlack utspätt med några droppar batterivatten.
Nu lämnar vi kontoret ett tag.
Revells instruktioner för undersidan är utförliga men inte helt glasklara (eller korrekta).
De här avluftningarna sitter bara på kärror med motorer av typen DB605A eller AS.
Den här ventilationsöppningen för hylsfångaren togs bort i samband med övergången till MK108.
Öppnar man nu utkastaröppningen för den nya kanonen så kan man ju spackla igen ventilationen.
Eftersom jag slipade bort avluftningarna för DB605A så åker jag dit på att fixa nya till DB605D.
Jag använde mig av styrhylsan till en 0,7 mm stiftblyertspenna som jag raskt delade på mitten.
Bitarna hålls på plats med greenstuff för att maximera kontroll vid infästningen. De ska sticka ut lite.
Jag passade också på att öppna upp utkastaröppningarna för MG131:orna lite extra, bara för snyggt.
Nästa åtgärd (som man inte får minsta antydan om) är öppningen för övertrycksventilen.
Mer om detta nästa gång. Tack för att ni tittade förbi.
Du sitter med konstruktionsritningarna framför dig när du bygger, det är då säkert!
Fast snyggelito blir det =)
Fast snyggelito blir det =)
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar allra mjukost!cas skrev:Fast snyggelito blir det. =)
Ett och annat referensverk har konsulterats.
Giftigt säker mod med styrhylsan ,,och impad över dina kunskaper av flygplans typen !!
Gigabyte
Man tackar! Rätt nöjd med uppslaget själv.Gigabyte skrev:Giftigt säker mod med styrhylsan […]
Ju mer jag tittar runt, desto mer vingel hittar jag.
Får nog snart ta och dämpa abitionen lite, tror jag...
När drar på trissor.
Hahaha du kan ju allt om BF 109, har du ritningar på dem? .
True overkill, me like if say so. , jag har iof lärt mig en hel del själv iom byggen
Gillar det verkligen, damn vad fint med detaljer.....
Hahaha du kan ju allt om BF 109, har du ritningar på dem? .
True overkill, me like if say so. , jag har iof lärt mig en hel del själv iom byggen
Gillar det verkligen, damn vad fint med detaljer.....
Mal
Nejdå, jag är inte ens nära. Lite allmänt intresserad bara.Mal skrev:Hahaha! Du kan ju allt om Bf109 [...]
Tillbaks till pekpinnarna:
Kontrollerna hade förändrats en mindre aning från G till K.
Den här knölen och den motvarade på undersidan ska bort.
Den här fläskläppen finner jag inget stöd för alls. Bort, fördömda fläck, bort!
Nog med gnöl nu. Kroppsihoplimmardags!
Aah, det var bättre. Lite kulspruta på det så blir det gött...
Efter att ha dummat mig rejält få fick jag fästa puffrorna med greenstuff.
Close enough!
Den övre delen av kåpan passar för övrigt riktigt dåligt, ha slipmaterialet redo.
Jag följde i Mals fotspår och la till lite nitar:
Nu närmast ska jag spackla och göra om.
Mmmm, mässingspipor!
Jag vet jag vad skall göra hos ministuff nästa helg, men säg inget, få försöker han säkert pracka på mig nåt.
Känns väldigt tryggt med dina 109 kunskaper Matt!
Skall konsulteras djupt så småningom
Jag vet jag vad skall göra hos ministuff nästa helg, men säg inget, få försöker han säkert pracka på mig nåt.
Känns väldigt tryggt med dina 109 kunskaper Matt!
Skall konsulteras djupt så småningom
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Mina segel är förläppade, som Dupont uttryckte saken.cas skrev:Jag vet jag vad skall göra hos ministuff nästa helg, men säg inget, då försöker han säkert pracka på mig nåt.
Eller var det Dupond?
Kunskap är väl ett tveeggat svärd i detta fall ,,blir ju lite mer jobb då
Men bra blir det ,, och mässings knallpåkar ,, är ju för snyggt
Men bra blir det ,, och mässings knallpåkar ,, är ju för snyggt
Gigabyte
Tveeggat? Bah! Själva hjaltet är ju tammefasen skålslipat.Gigabyte skrev:Kunskap är väl ett tveeggat svärd i detta fall [...]
Också: Tack, Giga! Metall-puffertar är alltid snyggt.
Vad ska göras om såg ju kalas ut, eller var de på fel sida om plåten?
Fina pistoler i mässing, ska nog inhandla sådana, för lär väl inte byggt min sista BF109...
Fina pistoler i mässing, ska nog inhandla sådana, för lär väl inte byggt min sista BF109...
Mal
Jag visade inte de värsta, om man säger så.Mal skrev:Vad ska göras om? Såg ju kalas ut. Eller var de på fel sida om plåten?
Gud förbjude!Mal skrev:Fina pistoler i mässing, ska nog inhandla sådana. För jag lär väl inte byggt min sista BF109...
Nä, lång må din Luftwaffe-period bliva.
Tack du! Det värmer och sporrar.Kent skrev:Snyggt!
Mjahapp, här händer det inte mycket. Vardagen är i vägen. Men ändå:
Den här lilla stången för huvens fångrem brydde sig inte Hasegawa om.
Av övriga åtgärder lämpar sig fåtalet för foto. Här har vi lite spackel på propellerbladens baksida:
Weiter, weiter ins Verderben...
Hupp!
Små söta vingstöttor och en huvfångare?
Stabilt!
Huvfångaren är bara ihop med Erla-haube eller?
Små söta vingstöttor och en huvfångare?
Stabilt!
Huvfångaren är bara ihop med Erla-haube eller?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Nu tror visst folk att jag är ämneskunnig på något vis. Just snyggt...cas skrev:Huvfångaren är bara ihop med Erla-haube, eller?
Också: jag skulle tro det. Tidigare 'schmittar hade en annan infästning av fångremmen.
Om problemen med propellern är ur världen så har problemen med kåpan bara börjat.
Öppningarna för bladen är aningens fel, och hela alltihopat är för kort och knubbigt.
Eagle Parts har visst en tjusig spinner, men den var slut hos Hannants.
Lika bra det, förresten. Hade säkerligen bara lett till en massa små inköp.
Det blir till att ta på sig tänkarhatten istället.
Jag tog upp några hål i hjulhusen medan jag funderade:
Och klädde dem med plasticard på baksidan (iddes inte scratch-bygga runtomkring).
Jag inser nu med bilderna framför mig att jag glömde snygga till öppningarna.
Man får väl ta och rädda vad som räddas kan, eftersom vingarna redan är på. Ta-daa!
Sjung hej och hå!
Öppningarna för bladen är aningens fel, och hela alltihopat är för kort och knubbigt.
Eagle Parts har visst en tjusig spinner, men den var slut hos Hannants.
Lika bra det, förresten. Hade säkerligen bara lett till en massa små inköp.
Det blir till att ta på sig tänkarhatten istället.
Jag tog upp några hål i hjulhusen medan jag funderade:
Och klädde dem med plasticard på baksidan (iddes inte scratch-bygga runtomkring).
Jag inser nu med bilderna framför mig att jag glömde snygga till öppningarna.
Man får väl ta och rädda vad som räddas kan, eftersom vingarna redan är på. Ta-daa!
Sjung hej och hå!
Ohh, vingarna på redan!?
Snitsigt värre!
Snitsigt värre!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack, tack, goa' herrn!cas skrev:Snitsigt värre!
Oooooh, det går undan värre , snyggt blir det med , fast du har ju byggt ett antal 109or nu...
/Juha
/Juha
Mal
Sida 2 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sida 2 av 7
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet