IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Tysk camoflage.

4 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Tysk camoflage. Empty Tysk camoflage.

Inlägg av Fisken35 tor sep 13 2012, 10:19

Har ni några tips på något bra mönster till min E-100, den är ju lite större en dom jag normalt bygger och eftersom det är en vagn som kom in ganska sent i matchen på papper så hade dom väll förmodligen inte nått förbestämt mönster till den, så ska man hitta på ett själv eller följa den tränd som dom hade?

Fredrik
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Tysk camoflage. Empty Sv: Tysk camoflage.

Inlägg av Matt_Public tor sep 13 2012, 10:41

Jag är rätt svag för den översta bilden på den här sidan: LÄNK!

Den nedersta är också rätt så rå. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Tysk camoflage. Empty Sv: Tysk camoflage.

Inlägg av Gäst tor sep 13 2012, 18:22

Fisken35 skrev:Har ni några tips på något bra mönster till min E-100, den är ju lite större en dom jag normalt bygger och eftersom det är en vagn som kom in ganska sent i matchen på papper så hade dom väll förmodligen inte nått förbestämt mönster till den, så ska man hitta på ett själv eller följa den tränd som dom hade?

Fredrik


Tjena Fredrik...

Prova och googla på tank E-100 där poppar det upp en del målningar på hur den kan se ut Smile

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Tysk camoflage. Empty Sv: Tysk camoflage.

Inlägg av Fisken35 fre sep 14 2012, 09:53

Får kicka på det och grubbla på det, det finns ju mängder av alternativ och det behöver ju inte alltid vara enligt bökerna.
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Tysk camoflage. Empty Sv: Tysk camoflage.

Inlägg av Hauptmann tor feb 21 2013, 11:50

Prova det klassiska "Ambush"-kamouflaget - ett jäkla bök att få till men mycket fint att titta på när man väl får till det rätt.
Mvh
Hauptmann
Hauptmann


Till överst på sidan Gå ner

Tysk camoflage. Empty Sv: Tysk camoflage.

Inlägg av KentaNilsson lör feb 23 2013, 18:54

E-100 antar jag att du uppnår "bäst resultat" med att låta den bruna nyansen vara primer röd...ingen som vet hur de "skall vara" eftersom de kom aldrig ut i verkligheten...har sett varianter med Luftwaffe tri-kammo som jag ansåg mycket fräckt.

KentaNilsson


Till överst på sidan Gå ner

Tysk camoflage. Empty Sv: Tysk camoflage.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet