YGBSM, eller vesslor på hjärnan
3 posters
Sida 1 av 1
YGBSM, eller vesslor på hjärnan
Vesslor på hjärnan blev det och efter en snabb titt i plånboken så är det nu spikat.
Det skall knypplas ihop en F-105G, en F-4G och en F-16CJ i skala 1/48 under resten av året (och kanske början på nästa). F-100 kanska jag kastar in mot slutet men det planets karriär som vessla var väll inte så lyckad? Jag har visserligen filmen Flight of the Intruder men har A-6 verkligen använts som en vild-vessla?
Det skall knypplas ihop en F-105G, en F-4G och en F-16CJ i skala 1/48 under resten av året (och kanske början på nästa). F-100 kanska jag kastar in mot slutet men det planets karriär som vessla var väll inte så lyckad? Jag har visserligen filmen Flight of the Intruder men har A-6 verkligen använts som en vild-vessla?
Galdrin
Sv: YGBSM, eller vesslor på hjärnan
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
F-100 var ju vad dom stackarna hade som började! Inte så lätt när man varken har vapen eller taktik.
Det verkar som A-6B flög SEAD uppdrag i SEA (heh!) men flottan kan ju inte kalla det för Wild Weasel när flygarpojkarna kallar det så, så därför heter det Iron Hand på deras språk. Samma sak dock =)
Du kan ju alltid lägga till en Tornado eller två dock!
F-100 var ju vad dom stackarna hade som började! Inte så lätt när man varken har vapen eller taktik.
Det verkar som A-6B flög SEAD uppdrag i SEA (heh!) men flottan kan ju inte kalla det för Wild Weasel när flygarpojkarna kallar det så, så därför heter det Iron Hand på deras språk. Samma sak dock =)
Du kan ju alltid lägga till en Tornado eller två dock!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Hmm ... Iron Hand, det måste kollas upp, och helt plötsligt hamnade gamla Iron Eagle på kvällens att göra lista
Senast ändrad av Galdrin den ons sep 19 2012, 18:48, ändrad totalt 1 gång
Galdrin
Christer har så rätt.
Jag höll på att skriva ett inlägg om ungefär samma sak, och sen gick strömmen.
Jag byggde en Fujimi A-6B i 72-skalan för många år sedan.
Jag hängde fyra stycken AGM-78 under vingarna på den.
Skulle vara kul att göra om den i 48-skalan.
/Bosse
Jag höll på att skriva ett inlägg om ungefär samma sak, och sen gick strömmen.
Jag byggde en Fujimi A-6B i 72-skalan för många år sedan.
Jag hängde fyra stycken AGM-78 under vingarna på den.
Skulle vara kul att göra om den i 48-skalan.
/Bosse
Marlin
Liknande ämnen
» Paketpris eller kompispris eller nästintill gratispris (frakten står mottagaren för)
» Eftersom jag fått den på hjärnan....
» YGBSM, F-100F Wild Weasel I
» Lookalike eller.........
» Bär eller Boremski?
» Eftersom jag fått den på hjärnan....
» YGBSM, F-100F Wild Weasel I
» Lookalike eller.........
» Bär eller Boremski?
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet