OLIKA FABRIKAT VILKET ÄR BÄST?
+2
johan r
Handduken
6 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
OLIKA FABRIKAT VILKET ÄR BÄST?
Hej är ny på de här med att bygga modeler så ni kommer nog att se att jag kommer att fråga en hel del hoppas att ni kan jälpa mig. Om man börjar från början vilket fabrikat är bäst på marknaden när de gäler nogranhet och kvalitet med andra ord vilket är rolls roycen på marknaden? finns ju hur många som hälst att välja på.
Handduken
Sv: OLIKA FABRIKAT VILKET ÄR BÄST?
Tamiya är det svårt att misslyckas med men det finns många andra fabrikat som har riktigt bra byggsatser.
Om du kan vara mer precis med vad du tänkt dig så är det lättare att komma med tips. Skala, bil,båt flyg osv.
Varmt välkommen till oss och jag ser fram emot dina frågor och hoppas att vi kan hjälpa dig.
mvh
Johan
Om du kan vara mer precis med vad du tänkt dig så är det lättare att komma med tips. Skala, bil,båt flyg osv.
Varmt välkommen till oss och jag ser fram emot dina frågor och hoppas att vi kan hjälpa dig.
mvh
Johan
johan r
Personligen gillar jag Dragon. sedan Tamiya och därefter Hobby Boss och Academy
Det tråkiga med Dragon är att deras priser har rusat i höjden, men ibland går det att komma över billiga byggsatser....
Jo, sedan får jag önska dig hjärtligt välkommen
Mvh Ola
Det tråkiga med Dragon är att deras priser har rusat i höjden, men ibland går det att komma över billiga byggsatser....
Jo, sedan får jag önska dig hjärtligt välkommen
Mvh Ola
Gäst- Gäst
Tack jo jag hade tängt att bygga bismarck gilar historiska kriksfartg ha tittat på trumpeters 1:200 som släps snart är ute efter modeler som är så lika orginalen som möjlikt och har bra detaljer, därför jag frågade om vilket märke som är bäst när de gäler sånt.
Tack för att du svara så fort
Tack för att du svara så fort
Handduken
Vad kul att en fartygsbyggare hittat hit
Fartyg gör sig väldigt bra som modeller!
Jag själv är inte rätt person att råda dig då men vi har andra på forumet som är mer lämpade att hjälpa dig!
Glöm inte att visa oss hur det går med dina fartygsbyggen så att vi andra får njuta!
// Johan
Fartyg gör sig väldigt bra som modeller!
Jag själv är inte rätt person att råda dig då men vi har andra på forumet som är mer lämpade att hjälpa dig!
Glöm inte att visa oss hur det går med dina fartygsbyggen så att vi andra får njuta!
// Johan
johan r
Sen undrar jag om de finns någon bra affär i gbg området som man kan köpa och och titta på modeler?
Mvh peter
Mvh peter
Handduken
Det finns 3 bra plastmonglare i stan: Byggmodellen som ligger mellan redbergsplatsen och olskroken, Alfa hobby, på räntmästaregatan ovanför redbergsplatsen och sedan hobby center på karljohansgatan i majorna.
Janne.S- Moderator
Håller med Janne.....
Personligen gillar jag Byggmodellen och Hobbycenter....
När det gäller skutor så rekommenderar jag iaf
Tamiya och Trumpeter och även Airfix gör idag väl mått tillverkade skutor
//Ola
Personligen gillar jag Byggmodellen och Hobbycenter....
När det gäller skutor så rekommenderar jag iaf
Tamiya och Trumpeter och även Airfix gör idag väl mått tillverkade skutor
//Ola
Gäst- Gäst
Revells Bismark är inte så dum (1/350). Kompletterad med en ecthsats och massa byggande får du en model att vara stolt över.
Tamiyas gamla Bismark med flertalet fartyg är gamla modeller med vad det innebär, tekniken har gått framåt.
Trumpeter gör rätt bra modeller Graf Spee, Hipper m.m
Dragons fartyg är troligen mycket bra, ej byggt men har i lagret. Dock är de inte de lättaste att få ihop då man valt detaljrikedom med hjälp av massa små delar som skall limmas ihop.
Folke
Tamiyas gamla Bismark med flertalet fartyg är gamla modeller med vad det innebär, tekniken har gått framåt.
Trumpeter gör rätt bra modeller Graf Spee, Hipper m.m
Dragons fartyg är troligen mycket bra, ej byggt men har i lagret. Dock är de inte de lättaste att få ihop då man valt detaljrikedom med hjälp av massa små delar som skall limmas ihop.
Folke
fowi
Är rätt dålig på fartyg. Men Ulf som hänger på IPMS Stockholms hemsida är ju en överdådig fåtöljamiral, så han kan säkert ge dig bra tips.
linusorn
Ja, nu när alla talat sig varma för välgjutna modeller, Peter, är det också på sin plats att höja ett varningens finger!
Undvik att köpa Airfix second hand-modeller från 1960- och 1970-talet. Sky även gamla utgåvor av MACH och SMER som pesten.
Att ge sig på sådana fabrikat från dessa epoker före CAD-styrd gjutformstillverkning, är att bege sig rakt ned i modellbyggarnas eget Hades.
Jag instämmer med de andra, välj kvalitet och för övrigt varmt välkommen till vårt forum!
Merlin
Undvik att köpa Airfix second hand-modeller från 1960- och 1970-talet. Sky även gamla utgåvor av MACH och SMER som pesten.
Att ge sig på sådana fabrikat från dessa epoker före CAD-styrd gjutformstillverkning, är att bege sig rakt ned i modellbyggarnas eget Hades.
Jag instämmer med de andra, välj kvalitet och för övrigt varmt välkommen till vårt forum!
Merlin
merlin1953packard
Liknande ämnen
» Vilken F-15 är bäst? (1/48)
» Färg? - Vilka fabrikat är bra för Airbrushing
» Vilken lack är bäst?
» Olika nyanser av alu?
» Eduards olika Editions
» Färg? - Vilka fabrikat är bra för Airbrushing
» Vilken lack är bäst?
» Olika nyanser av alu?
» Eduards olika Editions