BF109G-4 to BF109G-6 early frågor.
2 posters
Sida 1 av 1
BF109G-4 to BF109G-6 early frågor.
Halloj alla BF109 kunniga på forumet.
Har lite frågor kring detta som i topic frågar.
har kommit över en billig Hasegawa BF109G-4 oöppnad begagnad, (2006) för några hundra lappar .
Nu är det så att dekalerna var en sorlig historia, som sagt pissgula (inte dekalfilmen) .
Nu till följande.
Har tidigare byggt en Hasegawa BF109G-10, har sparat delar såklart, man vet alldrig .
Har båda bulorna, för en G-6a, har den runda antennen (pejling?), ska fixa hjulhusen, men undrar om ska jag spackla igen hålet (på vingen), har rätt hjul.
Något jag missat som gör att det blir mer ingrepp o jobb? annars blir det en G-4a.
Ska som sagt lägga en beställning på dekaler då .
/Juha
Har lite frågor kring detta som i topic frågar.
har kommit över en billig Hasegawa BF109G-4 oöppnad begagnad, (2006) för några hundra lappar .
Nu är det så att dekalerna var en sorlig historia, som sagt pissgula (inte dekalfilmen) .
Nu till följande.
Har tidigare byggt en Hasegawa BF109G-10, har sparat delar såklart, man vet alldrig .
Har båda bulorna, för en G-6a, har den runda antennen (pejling?), ska fixa hjulhusen, men undrar om ska jag spackla igen hålet (på vingen), har rätt hjul.
Något jag missat som gör att det blir mer ingrepp o jobb? annars blir det en G-4a.
Ska som sagt lägga en beställning på dekaler då .
/Juha
Mal
Sv: BF109G-4 to BF109G-6 early frågor.
Hej-hej!
Täcklocket för kulsprutorna (G-6:an hade MG131 istället för G-4:ans MG17) är väl det stora kruxet. Får man med fler varianter i lådan?
Täcklocket för kulsprutorna (G-6:an hade MG131 istället för G-4:ans MG17) är väl det stora kruxet. Får man med fler varianter i lådan?
Matt_Public- Master of DNF
Den enda varianten är G-4 i nuvarande låda. har resin hjul med i lådan, men de andra hjulen finns där för 6an, samt en bula.
Hade restdelar från en G14:a (sa fel tidigare sa G-10 ) hasegawa jag byggt , bla bulorna på huven, samt andra hjul.
Bulorna är de rätt? för en early.
Pistolerna ok, hmmmm funderar nu
Lutar åt en G-4 då . slippa meka.
Sugen vart jag
tackar
/Juha
Hade restdelar från en G14:a (sa fel tidigare sa G-10 ) hasegawa jag byggt , bla bulorna på huven, samt andra hjul.
Bulorna är de rätt? för en early.
Pistolerna ok, hmmmm funderar nu
Lutar åt en G-4 då . slippa meka.
Sugen vart jag
tackar
/Juha
Mal
Eller en G-2 kanske? Många snygga dekalalternativ.
Fast då behöver du väl ett annat sporrhjul?
Äh, G-4 är också kul.
Fast då behöver du väl ett annat sporrhjul?
Äh, G-4 är också kul.
Matt_Public- Master of DNF
Liknande ämnen
» Bf109G-6 "Pik As" JG53 - Airfix 1/72
» Messerschmitt Bf109G-2, Messerschmitt Bf109G-2, Oblt. Franz Scheiss, 8. JG53 "Pik Ass", Revell 1/32
» Airfix Bf109G
» Bf109G-6 Mersu
» BF109G-6 eller vad det nu blir.
» Messerschmitt Bf109G-2, Messerschmitt Bf109G-2, Oblt. Franz Scheiss, 8. JG53 "Pik Ass", Revell 1/32
» Airfix Bf109G
» Bf109G-6 Mersu
» BF109G-6 eller vad det nu blir.
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|