Skala 2013
+8
Brage
Janne.S
Matt_Public
cas
Kent
Stefan E
Tobias
MiniStuff
12 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Skala 2013
Hej alla goa vänner!
Har återvänt (ca 2h sedan) från grannlandet och mitt första besök på Skala, en av Norrmännens tävlingar och den som ligger allra närmast mig av alla tävlingar i norden. Kommer att besöka dem nästa år också men kommer antagligen få med mig butiken den gången.
Denna gång åkte jag helt privat och tog med mig ett gäng modeller/figurer som varit med på alla tävlingar i Sverige redan,mao kan inte ställa upp med dem igen.
Väl där träffade jag Kent och en till från Dalarna IPMS, Peter (?!) jag är hopplös på att komma ihåg namn, dessutom ett gäng från Ipms STHLM, Ulf Lundberg/Björn Bäcklund/Jonas Lindqvist (inte helt säker på efternamnet där)/Olle Lindau och Lars Befring. Fler på plats från Sverige var bla Tony Canfora och Rickard samt ett par till som jag inte kan vid namn än.
Förutom tävling så fanns Norges stora hobbykedja Smallsize Hobbyland där samt en hoper privata säljare och riktigt små garderobsfirmor. Inte riktigt samma utbud av butiker som på tex Modell Gbg/08 Open/C4 men helt ok och man kunde finna en del godbitar bland alla privata stasher som såldes ut
Dessutom bjöds det på finbesök av Tamiya Model Magazines redaktör (sen länge) Marcus Nicolls, mäster-dioramabyggaren Douglas Lee och fartygsmästaren David Griffith. Kul att träffa mästarbyggare in person och få tips, råd och del av deras erfarenhet.
Sverige lyckades ta hem en hel hoper med medaljer, jag tror att nästan alla svenskar som var där och ställde ut fick minst en (!). Själv kom jag hem med två 3:e plats en andra och en första. Rätt nöjd faktiskt
Tänkte lägga upp lite bilder men hinner inte med det just nu så det kommer senare. Om Kent eller annan med bilder och som också var där vill lägga upp bilder eller skriva en rad eller två så gör det gärna i denna tråd
/Markus
Har återvänt (ca 2h sedan) från grannlandet och mitt första besök på Skala, en av Norrmännens tävlingar och den som ligger allra närmast mig av alla tävlingar i norden. Kommer att besöka dem nästa år också men kommer antagligen få med mig butiken den gången.
Denna gång åkte jag helt privat och tog med mig ett gäng modeller/figurer som varit med på alla tävlingar i Sverige redan,mao kan inte ställa upp med dem igen.
Väl där träffade jag Kent och en till från Dalarna IPMS, Peter (?!) jag är hopplös på att komma ihåg namn, dessutom ett gäng från Ipms STHLM, Ulf Lundberg/Björn Bäcklund/Jonas Lindqvist (inte helt säker på efternamnet där)/Olle Lindau och Lars Befring. Fler på plats från Sverige var bla Tony Canfora och Rickard samt ett par till som jag inte kan vid namn än.
Förutom tävling så fanns Norges stora hobbykedja Smallsize Hobbyland där samt en hoper privata säljare och riktigt små garderobsfirmor. Inte riktigt samma utbud av butiker som på tex Modell Gbg/08 Open/C4 men helt ok och man kunde finna en del godbitar bland alla privata stasher som såldes ut
Dessutom bjöds det på finbesök av Tamiya Model Magazines redaktör (sen länge) Marcus Nicolls, mäster-dioramabyggaren Douglas Lee och fartygsmästaren David Griffith. Kul att träffa mästarbyggare in person och få tips, råd och del av deras erfarenhet.
Sverige lyckades ta hem en hel hoper med medaljer, jag tror att nästan alla svenskar som var där och ställde ut fick minst en (!). Själv kom jag hem med två 3:e plats en andra och en första. Rätt nöjd faktiskt
Tänkte lägga upp lite bilder men hinner inte med det just nu så det kommer senare. Om Kent eller annan med bilder och som också var där vill lägga upp bilder eller skriva en rad eller två så gör det gärna i denna tråd
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Sv: Skala 2013
Låter ju hemskt trevligt! Bilder kikar vi (jag?) hemskt gärna på!
Även bilder på våra kära IPMSare! Kul att se hur alla ser ut..
Även bilder på våra kära IPMSare! Kul att se hur alla ser ut..
Tobias
Grattis till priserna, Mackan!
Ser fram emot att få se lite bilder!
Stefan
Ser fram emot att få se lite bilder!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Grattis till dina priser Mackan.
Riktigt kul helg.
Lägger ut några bilder under morgondagen.
Det var riktigt svårt att få fina bilder där inne. Skum belysning.
Men annars var allt toppen.
Knep ett silver med min Drake.
Riktigt kul helg.
Lägger ut några bilder under morgondagen.
Det var riktigt svårt att få fina bilder där inne. Skum belysning.
Men annars var allt toppen.
Knep ett silver med min Drake.
Kent
Grattis till priserna Mackan och Kent!
Väl förtjänat
Men var är resten av bilderna?
Väl förtjänat
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:Grattis till priserna Mackan och Kent!
Väl förtjänat
Lugn bara lugn, måste bara få dem igenom tullen först...
MiniStuff- Vicesheriff
Grattis pojkar!
Låter som en rolig tillställning!
Vart i Norge gick det av stapeln?
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Grattis pojkar!
Tack!
Jopp det var det.
Lettohallen, 2-3 km från Gardemoen på ett hotell där. Bodde i samma hus om man kom långt ifrån, själv hade jag lyxen att kunna åka hem för ovanlighetens skull.
MiniStuff- Vicesheriff
Här kommer att par få bilder, det sämsta med stället var nog ljuset. Antingen var det ljust och skugga föll över saker man skulle fota eller så var det så mörkt att det blev dret av den anledningen så jag tröttna på att föröka få till bra bilder men jag fick några av de godbitar jag fann. Mest pansar, så klart
Misstänker att Kent har lite mer på flyg.
Först ut är från workshopen med Marcus Nicolls, gillade hur de hade riggat detta med storbild och livefilmning så man kunde se vad han höll på med.
min våta dröm, Armorteks vagnar i 1/6, radiostyrda och hela kitet
Toni Canforas fina Simca
Lite svenskar i samspråk runt IPMS-Stockholms bord...
Var ju tvungen att ta ett par bilder på Kents fina messerschmidt!
/Mrks
Misstänker att Kent har lite mer på flyg.
Först ut är från workshopen med Marcus Nicolls, gillade hur de hade riggat detta med storbild och livefilmning så man kunde se vad han höll på med.
min våta dröm, Armorteks vagnar i 1/6, radiostyrda och hela kitet
Toni Canforas fina Simca
Lite svenskar i samspråk runt IPMS-Stockholms bord...
Var ju tvungen att ta ett par bilder på Kents fina messerschmidt!
/Mrks
MiniStuff- Vicesheriff
Mycket trevliga bilder! Tror dock inte den sista är en Messerschmitt - men vafan, tysk som tysk!
Tobias
Ja, det är väl bara Matt som kan exakt härleda W.k.Nr till vilken subtyp av Hs129 det var osv...
Tjusigt fotat Mackan! Lokalen verkade dock vara rätt mörk,ja, men det var inga fel alls på bidragen!
Förresten, var är fotot på dina prisbyggen?
Det där med livebygge på storbild verkar ju vara nåt för plastkollot
Tjusigt fotat Mackan! Lokalen verkade dock vara rätt mörk,ja, men det var inga fel alls på bidragen!
Förresten, var är fotot på dina prisbyggen?
Det där med livebygge på storbild verkar ju vara nåt för plastkollot
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Bilder på prisbyggen kommer så fort jag packat upp dem.
Just det heinkel var det ja.
Just det heinkel var det ja.
MiniStuff- Vicesheriff
Paramedic skrev:Tror dock inte den sista är en Messerschmitt - men vafan, tysk som tysk!
cas skrev:Ja, det är väl bara Matt som kan exakt härleda W.k.Nr till vilken subtyp av Hs129 det var, osv...
Messerschmitts!MiniStuff skrev:Just det! Heinkel var det, ja.
'Einkels!
Messerschmitts!
No they ain't! They're 'Einkels!
Henschel, för höge Farao!
Matt_Public- Master of DNF
Bonuspoäng för Matt som citerar Battle Of Britain!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Nu kommer jag som en sån där "messerscmitter"......
Hs = Henschel & Son
He = Heinkel
http://en.wikipedia.org/wiki/Henschel_%26_Son
http://en.wikipedia.org/wiki/Heinkel
// Lars
Hs = Henschel & Son
He = Heinkel
http://en.wikipedia.org/wiki/Henschel_%26_Son
http://en.wikipedia.org/wiki/Heinkel
// Lars
Brage
Det skrivs lite fel här och var ser jag när man googlar tex. "Henschel He 129"
MiniStuff- Vicesheriff
Nog om besserschmidtar Heinschels....
Bilder på prisbelönta bidrag önskades så här kommer de:
Gruppbild.
Brons till denna Carro Armato M13/40, den jag trodde minst att jag skulle få något för. Pansarklassen var klart störst till mängd och mååånga fina bidrag.
Brons och silver knep jag i fantasy/film-figurklassen med dessa.
Och så vann jag guld i årets Temaklass, film/TV-relaterat. Klart snyggast placket.
Det var alles.
/markus
Bilder på prisbelönta bidrag önskades så här kommer de:
Gruppbild.
Brons till denna Carro Armato M13/40, den jag trodde minst att jag skulle få något för. Pansarklassen var klart störst till mängd och mååånga fina bidrag.
Brons och silver knep jag i fantasy/film-figurklassen med dessa.
Och så vann jag guld i årets Temaklass, film/TV-relaterat. Klart snyggast placket.
Det var alles.
/markus
MiniStuff- Vicesheriff
Grattis till priserna Markus.
Kul att se Slave 1 färdig.
Kommer ihåg att du satt och pulade med den på förra plastkollot.
/Bosse
Kul att se Slave 1 färdig.
Kommer ihåg att du satt och pulade med den på förra plastkollot.
/Bosse
Marlin
Välförtjänta vinster allihop!
Jag gillar Slaven bäst, helt fantastisk!
Grattis än en gång!
Stefan
Jag gillar Slaven bäst, helt fantastisk!
Grattis än en gång!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Grattis Markus!
Det var välförtjänt det
Det var välförtjänt det
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Storslam i Las Vegas?
Toppjobb! Trollet i bambuskogen är en veritabel nationalklenod.
Toppjobb! Trollet i bambuskogen är en veritabel nationalklenod.
Matt_Public- Master of DNF
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Skala 2013 Norge
» Skala 2013 - Rapport av Ulf Lundberg/IPMS Stockholm
» JAS 39 E Skala 1:1
» Mig 15 skala 1:32
» B-25J Mitchell i skala 1:32
» Skala 2013 - Rapport av Ulf Lundberg/IPMS Stockholm
» JAS 39 E Skala 1:1
» Mig 15 skala 1:32
» B-25J Mitchell i skala 1:32