FW190D-9 För omväxlings skull
+5
Janne.S
linusorn
Caverö
Matt_Public
Mal
9 posters
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: FW190D-9 För omväxlings skull
Matt_Public skrev:Alltid kul när det går bra för folk.
Haha, delade på en nia o det gick sådär ömtåligt det där, haha, så fick kanibalisera ihop en nia, den hamnar på den sida där det är rlm 81 kommer inte synas så mkt om man inte påpekar det
Skippade dela på de andra
Mal
Japp vädrat samt avmaskat....
Är som sagt i lärofasen än, tappat stinget lite (frustration)
Jag vet inte, jaja man lär sig, sista gången jag kör m vallejo mattlack helt klart, fanskabet gav maskinen en solblekt utseende, tillbaka till Humbrol mattlack, ska skaffa en mkt bättre lampa helt klart, (bygger på nätter) så färger synns bättre, såg att postshaden vart lika tung som mina rödviner jag gillar (Amarone), chippingen jag vet inte, den ska bli klar o statueras som läroex hur inte göra........
Kommer ta med mig alla erfarenheter för nästa kärra...
Ush har hög ambitions nivå på mig själv.....
Jaja,
Vad tycker ni hur det ser ut, var kritiska för vill lära mig.
kommer inte vädra mer, den ska in i finalfasen m montering i veckan.....
Är som sagt i lärofasen än, tappat stinget lite (frustration)
Jag vet inte, jaja man lär sig, sista gången jag kör m vallejo mattlack helt klart, fanskabet gav maskinen en solblekt utseende, tillbaka till Humbrol mattlack, ska skaffa en mkt bättre lampa helt klart, (bygger på nätter) så färger synns bättre, såg att postshaden vart lika tung som mina rödviner jag gillar (Amarone), chippingen jag vet inte, den ska bli klar o statueras som läroex hur inte göra........
Kommer ta med mig alla erfarenheter för nästa kärra...
Ush har hög ambitions nivå på mig själv.....
Jaja,
Vad tycker ni hur det ser ut, var kritiska för vill lära mig.
kommer inte vädra mer, den ska in i finalfasen m montering i veckan.....
Mal
Dra mig baklänges vad grann den blir!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tycker du.....
Tycket det borde blivit bättre, iom mattlacken (pajja), samt postshaden blev tung (ser inte på natten, har en klotbordslampa) m riktat ljus, funderar på en bordlampa m lysrör ( varmt ljus) så jag ser fårger mm bättre, även när man postshadar.....
Jag tänker slutföra bygget hur som helst o inte låta den bli ett plastskrot 10år projekt i skåpet.....
Juha
Tycket det borde blivit bättre, iom mattlacken (pajja), samt postshaden blev tung (ser inte på natten, har en klotbordslampa) m riktat ljus, funderar på en bordlampa m lysrör ( varmt ljus) så jag ser fårger mm bättre, även när man postshadar.....
Jag tänker slutföra bygget hur som helst o inte låta den bli ett plastskrot 10år projekt i skåpet.....
Juha
Mal
Solblekt är en skön look för en Dora.
Trist att du inte verkar helnöjd, men snyggt blev det.
Trist att du inte verkar helnöjd, men snyggt blev det.
Matt_Public- Master of DNF
Kanske geggat för mkt i skallen m lim (lol) missar helheten........
Hmmm ser kanske ok ut ändå.....
iom missar det ni ser :/ (helheten)
/Juha
Hmmm ser kanske ok ut ändå.....
iom missar det ni ser :/ (helheten)
/Juha
Mal
Ni har rätt, de fel som jag kände jag gjort har nog blivit rätt, du Matt du har rätt, solblekt det ser fan riktigt bra ut, jag ser inte helheten på mina byggen ibland (dålig på det) o låser mig på ett moment.......
Tog lite bilder.... inne i slutfasen,positionsljus e kvar, tanken skulle varit klar om inte olyckan slagit till m ett silverfingeravtryck mitt på tanken, tur att det inte var modellen, antennen på undersidan är av gitarrsträng likaså pitot röret (alla mina kärror har det), mindre ömtåligt.....
Tog lite bilder.... inne i slutfasen,positionsljus e kvar, tanken skulle varit klar om inte olyckan slagit till m ett silverfingeravtryck mitt på tanken, tur att det inte var modellen, antennen på undersidan är av gitarrsträng likaså pitot röret (alla mina kärror har det), mindre ömtåligt.....
Mal
Satan i norra ishavet vad effektivt du har vädrat hjulhusen.
Tack Matt det värmer.....
Den cocktailen består av
Tamiya german grey två groppar och redbrown en droppe, ibland två av varje, sen utspätt utav fan m isopropyl, sen massor m omgångar så man gör lagom lätt, samt kontroll var det hamnar, det började m bf 109f2 an om du kommer ihåg den byggloggen då du gav mig
orden: vad du än gör rör ingenting.....
Den cocktailen består av
Tamiya german grey två groppar och redbrown en droppe, ibland två av varje, sen utspätt utav fan m isopropyl, sen massor m omgångar så man gör lagom lätt, samt kontroll var det hamnar, det började m bf 109f2 an om du kommer ihåg den byggloggen då du gav mig
orden: vad du än gör rör ingenting.....
Mal
Kollade på mina bilder, råkat vända antenn/pinne åt fel håll Eller?, den vid hjulhuset, ska rättas till, btw vet du vad det är Matt?
Hmmm ritningen såger en sak, inga foton , andras byggen åt ahdra hållet ,,,,,,
Hmmm ritningen såger en sak, inga foton , andras byggen åt ahdra hållet ,,,,,,
Mal
Jo, den minns jag mer än väl.Mal skrev:[...] Det började med Bf 109F-2:an, om du kommer ihåg den byggloggen?
Då du gav mig orden: vad du än gör, rör ingenting.
Du har verkligen perfektat mixen och appliceringen.
Visst gör jag det. Det är FuG 16ZY-antennen (Morane-antenn).Mal skrev:Kollade på mina bilder, råkat vända antenn/pinne åt fel håll, eller?
Den vid hjulhuset. Ska rättas till, BTW. Vet du vad det är, Matt?
Och jo, den brukar peka bakåt. Nu när du säger det.
Toppentack
Antennen den vänder jag ikväll,
samt fälltabken, blir nog klar ikväll.....
/Juha
Antennen den vänder jag ikväll,
samt fälltabken, blir nog klar ikväll.....
/Juha
Mal
Halloj.
Ska bara annonsera att kärran är faktiskt klar och varit kul samtidigt frustrerat bygge, felen som vart var snarare till sin fördel vilket jag tagit lärdom av. hon blev rätt snygg den där Dora.
/Juha
Ska bara annonsera att kärran är faktiskt klar och varit kul samtidigt frustrerat bygge, felen som vart var snarare till sin fördel vilket jag tagit lärdom av. hon blev rätt snygg den där Dora.
/Juha
Mal
Bildbevis i bildrutan, tack, så vi får nuta av din skapelse!!!!Mal skrev:Halloj.
/Juha
Janne.S- Moderator
Hittade den precisMal skrev:Ja den finns i bildrutan......
/Juha
Janne.S- Moderator
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sida 3 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet