IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+33
Phantasm
Gigabyte
Perth701
Viggen
Warsawpact
Hayabusa
Timo P
Jörgen.E
Martin Bo
Pyret
Fisken35
flarpen
Janne.S
Jokkocze
ernie87
Marlin
Warlord
SAU
Björn Eriksson
panzerkampf
Brage
Mal
Galdrin
linusorn
Henrik Bergman
denstore
MiniStuff
Caverö
Stefan E
Matt_Public
Kent
cas
Tobias
37 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 33 av 40 Föregående  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Gäst fre jan 17 2014, 17:35

Matt_Public skrev:Full rulle!

Och varför fick jag denna association  när du nämnde rulle   Very Happy 

Trollet Rulle ur nöjesmassakern

–Hej alla, jag heter Rulle! Jag är full – full Rulle! Hej då!

//Ola

Gäst
Gäst

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre jan 17 2014, 18:10

Ola skrev:
Matt_Public skrev:Full rulle!

Och varför fick jag denna association  när du nämnde rulle   Very Happy 

Trollet Rulle ur nöjesmassakern

–Hej alla, jag heter Rulle! Jag är full – full Rulle! Hej då!

//Ola
https://www.youtube.com/watch?v=UXMpckNW2KQ

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Gäst fre jan 17 2014, 19:07

Yep Very Happy

Ola Smile

Gäst
Gäst

Inlägg av Stefan E sön jan 19 2014, 17:23

Inte direkt modeller, men nödigt för byggena!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 IMG_7072_zps883fbc0b

Särskilt den stora boken "Modern Airlaunched Weapons" listar en mängd lastalternativ, alla helt autentiska, för olika uppgifter!
Många gånger har man frågat sig, "Vad är en typisk last för närunderstöd på en A-10:a"?

Bara att slå upp i denna bok, perfekt för flygbyggaren!

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Matt_Public sön jan 19 2014, 17:36

Oh, gamle gode Damien Lewis! Bra där!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Janne.S mån jan 20 2014, 20:51

Rasslade till i lådan och mer Gripen grejer landade...

Ett styck utblås...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 IMG_0828_zps5dbfa00f

Och ett par IRIS-T...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 IMG_0829_zps83fd389b

..I samma ögonblick jag skrev "IRIS-T" insåg jag att jag hade Skunkmodels Modern Weapon set...innehållandes 4 IRIS-T och att jag hade Revells Typhoon innehållandes både Meteor och IRIS-T!!! Grrrrrr!

Jaja...köpa 2 missiler för 125 riksdaler är väl inte hela världen.....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av cas tis jan 21 2014, 20:26

Nä, då kan du ju bygga några Luftwaffe-tyfoner!

Inget stealth-bygge av Gripen nu, om man får önska...

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Janne.S tis jan 21 2014, 20:55

Nejdå, det blir en vanlig byggtråd som det brukar vara Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Marlin fre feb 21 2014, 14:15

Titta vad brevbäraren kom med idag.
[img]Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 WP_20140221_13_49_01_Pro_zpse178c841[/img]

Denna har jag väntat på i ett år.
Jag fick Max på Rebellen att ta hem en till mig.
Snabbt och smidigt gick det också.
Men frågan är ju, hann jag före Brage Razz
Lådtitt/byggtråd kommer så snabbt det bara går.

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Brage lör feb 22 2014, 12:18

Sorry Bosse....men min kom i onsdags Wink. Precis som du, har jag sett fram mot den här länge.

/Lars
Brage
Brage

Inlägg av Marlin lör feb 22 2014, 14:45

Attans, slagen med två dagar.
Nåja, kan inte vinna allt.

magman2 på Britmodeller länkade till denna bra sida med en bra walkaround.
Håll tillgodo.
http://scalemania.ru/forum/viewtopic.php?f=26&t=252&sid=5041f3e1764a3048c66eb44816ef111d&view=print

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av cas mån mar 03 2014, 12:33

Postorder...vad vore livet utan det?
Här kommer en liten nödvändig skörd med hjälp av Byggmodellen som glatt körde lite rea (man måste ju ha en F-4 eller två i stashen) Ministuff leverarade lite smågodis från Hannants, (om nån är intresserad av dekalarket och dess individer så hojta så lägger jag upp en tråd) och sen lite uppbygglig litteratur från SMB och Adlibris
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 P1030129_zps969bc755

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 P1030132_zps02590412

Jag kan nog behöva nån Me262 modell förr eller senare...
Har jag sagt att F-4-lådan är sprängfylld?
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Marlin mån mar 03 2014, 14:27

Schyssta inköp. cheers
Me 262-boken är alldeles lysande.
Jag har hunnit halvvägs i den.
Och nog känner jag suget efter en Schwalbe redan nu. Very Happy

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Matt_Public mån mar 03 2014, 20:52

SEA-spöktvåa? Stilfullt spenderat! king
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal mån mar 03 2014, 21:18

Äntligen kom den Very Happy

Sprättade förpackningen bums.....

köppte den stora What a Face 
hlvtte fin kvalitet, japp skön tyngd i den då den är i metal helt Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 30ijiqc
Mal
Mal

Inlägg av cas tis mar 04 2014, 05:55

Det där var då en gedigen pjäs!

Nej matt, det blir inga SEA-Double Uglys för mig! Här skall göras Euro-1 ANG-kärror i halvskabbigt utförande!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Stefan E tis mar 04 2014, 16:29

Hej!

Först ett fin-fint spöke som står högt på min inköpslista.
Men för mig kommer NAVY alltid att vara numero uno, SEAC kommer dock på god andra plats!

Boken om 262an har jag med (men inte börjat läsa än), spännande.

Mal, en sådan där "ets-vikgrej" köpte jag i somras, inte billig, men måste säga att det var en mycket bra investering.
Allt ets-vikande blir så mycket lättare!
Hade inte klarat Änkans ets utan den!

Stefan  Very Happy

Senast ändrad av Stefan E den tis mar 04 2014, 17:19, ändrad totalt 1 gång
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Mal tis mar 04 2014, 17:09

Stefan....

Hey hoo....

Jo den ör galet fin kvalitet, allt i metall o rätt skön tyngd....
Mal
Mal

Inlägg av Stefan E tis mar 04 2014, 17:19

Mal skrev:Stefan....

Hey hoo....

Jo den ör galet fin kvalitet, allt i metall o rätt skön tyngd....

Oooopsie......   Embarassed 

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av cas mån mar 17 2014, 13:18

Det är rentav farligt att gå på IPMS Göteborgs månadsmöten...
Inte nog med att folk säljer av läckerbitar
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 P1030137_zpseb8a381d
(eduard-mask ingick!!!)
Man kan dessutom råka ut för att bli invald i diverse skumraskheter...numera är jag alltså ledamot i styrelsen!?
Men kravet verkar vara att man bygger i högst glacial takt, om ens det och där kvalar jag ju in!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public mån mar 17 2014, 13:32

En Sören-Tonka?

Ja, varför inte? Very Happy

Också: först vicesheriff och nu även plast-politruk?
CAS karriär tar sig då de mest spännande vändningar.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas mån mar 17 2014, 16:18

Nu skall jag inte Sören-måla den, snarare SEAD!

Undrar om min plastkarriär kommer att ta mig till Telford?

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Fisken35 ons mar 19 2014, 23:12

Ett packet från Byggmodellen med pågående och till framtida byggen landade i byggrummet idag, Tack för den snabba leveransen.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 DSCN0358Medium_zpsb4514e5b

Fredrik
Fisken35
Fisken35

Inlägg av ernie87 ons apr 09 2014, 04:16

Lite nytt har trillat in hos mig också:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 N3d3

Har varit sugen på corsairen ett bra tag nu och snart är det dags! 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Lw19
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 F098

Men det bästa av allt är att jag kan göra såhär:
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Vbfw

Eftersom jag har köpt mig nya grejer:
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Djbq

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 O8l1

Det är så fruktansvärt skönt att ha kvalitets prylar, har suttit med en Jula spruta ett bra tag nu då min Paasche gick sönder. Kompressorn jag hade låg på 90Db så natt jobb var ju inte att tänka på! 
Denna ligger på 45-47Db.

Sedan har det trillat in färger,washer och massa andra förbruknings prylar.

// Ernie
ernie87
ernie87

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 33 av 40 Föregående  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet