IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+33
Phantasm
Gigabyte
Perth701
Viggen
Warsawpact
Hayabusa
Timo P
Jörgen.E
Martin Bo
Pyret
Fisken35
flarpen
Janne.S
Jokkocze
ernie87
Marlin
Warlord
SAU
Björn Eriksson
panzerkampf
Brage
Mal
Galdrin
linusorn
Henrik Bergman
denstore
MiniStuff
Caverö
Stefan E
Matt_Public
Kent
cas
Tobias
37 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 34 av 40 Föregående  1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av ernie87 ons 9 apr 2014 - 4:19

Köpte även ett väggfäste och passade på att uppgradera hobbyrummet.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 U7t9

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 S7f8
ernie87
ernie87

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons 9 apr 2014 - 6:53

Slagborrmaskin? Ska du bygga något från Fonderie Miniature? Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas ons 9 apr 2014 - 8:09

Nu jädrar väntar vi på stordåd från Ernie!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Jörgen.E ons 9 apr 2014 - 8:30

Trevlig laddning med godis  Very Happy 

Jörgen
Jörgen.E
Jörgen.E

Inlägg av Azgaron ons 9 apr 2014 - 12:23

Det var ju en trevlig laddning modeller och prylar! Ny spruta och kompressor är ju inte fel, och en tystare gör ju inte saken sämre.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av ernie87 ons 9 apr 2014 - 15:51

Matt_Public skrev:Slagborrmaskin? Ska du bygga något från Fonderie Miniature? Laughing

Heheheh! 

Kan för övrigt meddela att just den där "slagborren" är det absolut sämsta köp jag någonsin gjort! 
Ville inte lägga några pengar på den eftersom jag "bara" skulle borra 4 hål, men den kom in ca 10mm in i väggen och thats it! den orkade inte mer!
Ja jo! och innan dess så gick handgreppet sönder  Evil or Very Mad 

Visserligen kan man inte förvänta sig mirakel för 180kr, men kom igen! den borde kunna borra 4 hål bounce 
Så den åkte tillbaka till Biltema och jag for å köpte mig en överdrivet dyr och överdrivet överdimesionerad slagborr på ett annat ställe! 
Men nå F*N vart de hål i väggen alltid!  Twisted Evil
ernie87
ernie87

Inlägg av Azgaron ons 9 apr 2014 - 16:14

Lät inte som nåt vidare inköp den borrmaskinen om den inte pallade mer!

Håller sånär på att glömma redovisa några modeller som ramlade in i förra veckan från Matt!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Gannet_trumpeter_72nd_box

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 A-4b_skyhawk_airfix_72nd_box

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Wirbelwind_tamiya_48th_box

Tack Matt för den snabba leveransen och välgjorda paketeringen! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Henrik Bergman ons 9 apr 2014 - 20:08

Ja, här har det också blivit påfyllning.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Fw-190-A7_zps8dc09990

En Fw 190 är inte helt fel.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Spitfire-DB-605_zpsaf1e47ea

Mer tyskt. Den här gången en DB 605 konvertering till Spitfire, från Fusion (1/48). Tyvärr inga dekaler med, men det är alltid lösbart.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Me-109-G-6-prop_zps934a474a

Det här är jag nog mest stolt över.
Jag köpte två propellrar till Me 109 G-6 och G-14 (1/32).

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Me-109-G-6-prop-detail_zps60eaa6f3

Mer detaljer får man nog leta efter.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Spitfire-decal_zps052ede47

Mer än 40 dekalalternativ till Spitfire (1/48). Det här räcker länge.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Ju-88-decal_zps99cbfab0

Hittade finska dekaler till min Ju 88 (1/32)

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Ju-88-decal-detail_zps426c4f76

Är det någon som har koll på, om swastikan skall vara så här mörk mot den gråblå bakgrunden?

Sist men inte minst...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Captured-Fw-190-decal_zpsd8e72a72

Mer dekaler (1/48)

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Captured-decal-detail_zps01a8ca7d

Fast jag måste erkänna att jag blev lite besviken på dem.
Färgerna är inte rätt. Dessutom är inte trycket bra.

/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman

Inlägg av Stefan E sön 13 apr 2014 - 15:55

Hejsan!

Jag har försökt att inte köpa på mig så värst mycket modeller, försöker tunna ner stashen, men en del har ändå hittat hem till mig under de senaste månaderna.

Först var det ”Den Store” som sålde lite Classic Airframes till ett oemotståndligt pris.
Jag högg på en DeHavilland Hornet F.20/21 (Nattjaktsversionen), även om jag hade den sedan tidigare, så jag kan bygga bägge versionerna.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 IMG_7224_zps9c3675fd

Den andra modellen var en jag aldrig sett förut, en Hawk fighter, den kommer att bli som boxarten, Kubansk.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 IMG_7225_zps40f859ef

En A-36A Apache (en mycket tidig Mustang) från Accurate Miniatures har jag varit på jakt efter länge, Italeri hörde min bön.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 IMG_7234_zps8d493aec

Eduards omboxning av Academys F-4 med massor av resingodis, ets o masker ville jag definitivt ha, men den var slut överallt, till och med  på Eduards hemsida!

Men jag hittade den på 08-Open!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 IMG_7267_zps19aaedb0

Lite i dyraste laget men jag bara SKULLE ha den!
Den är gjuten HELT i ljusgrått (och klart, naturligtvis)!

Den här godingen är också en helt slutsåld modell, och börjar bli riktigt svår att få tag i, dessutom brukar den kosta alltför mycket, men 300:- tyckte jag var rimligt.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 IMG_7268_zps68a53b7f

Den här låg hos en begagnat-säljare, Special Hobbys Ju87A, en annan modell som brukar kosta en hel del, ett riktigt fynd för en hundring!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 IMG_7269_zps84ab0114

Det är en av SH tidiga alster, med Vacuumformad huv och nummer SH48007, alltså deras SJUNDE modell!
En limited run i ordets rätta betydelse, men kan bli en fin modell med ”lite” jobb.
Dessutom följde det med dekaler från Spanska Inbördeskriget, exakt den jag ville bygga!

Passade på att ladda upp med Alclad.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 IMG_7272_zps29436841

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av linusorn sön 13 apr 2014 - 18:40

Härliga inköp!
@Henrik, korsen ser lite mörka ut. På mitt techmod ark är de ljusare, ska försöka ta en bild ikväll. Är nog lättare att måla dem, den ljusblå bakgrunden är i princip RLM 67. Korsen ska ha samma nyans som korset i finska flaggan om inte jag missminner mig.

linusorn

Inlägg av Matt_Public sön 13 apr 2014 - 20:41

Ooh! En Anton med disco-brallor. Toppköp! king
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas mån 14 apr 2014 - 5:35

Lite på att Stefan gör bra fynd!
Den där A-36:an har lockat mig med av nån konstig anledning...

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av ernie87 mån 14 apr 2014 - 5:44

Vilka härliga inköp! F-4an är jag riktigt sugen på !
ernie87
ernie87

Inlägg av Janne.S tor 17 apr 2014 - 19:31

Jag ligger efter lite i inköpsredovisningarna...

Senast från Japan så ramlade det in:

Darre Varres TIE Advanced... På tiden de gör en TIE bomber tycker jag är ju samma kylare/solfångare som på TIE advanced.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 IMG_0905_zpsccfc6f1d

Och en fet X-vinge i 1/48....finemolds alltihop givetvis!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 IMG_0906_zps74d644e6

SÅ hade jag ett mindre shopping spree på Alfa hobby idag...släpade med mig båda töserna dessutom Razz
Jag fick med mig:
Trumpeters Talon....lagom få delar i den tyckte jag Very Happy
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 IMG_0907_zps6a113af0

Så lite propeller åxå...min favvo P-40!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 IMG_0909_zps40de9c5e

Slutligen kunbde jag inte motstå en Javelin!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 IMG_0910_zps64dd87f5
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Mal tor 17 apr 2014 - 19:46

Henrik Bergman skrev:
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Ju-88-decal_zps99cbfab0

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Ju-88-decal-detail_zps426c4f76

Är det någon som har koll på, om swastikan skall vara så här mörk mot den gråblå bakgrunden?
/Henrik

De ser verkligen mörka ut, men med tanke på att bakrunden ser mör ut, är dekalerna "gulnade"

För swatsikan är blå  mot vit bakgrund.

Ta bara de viktiga dekalerna siffror mm för indeviden Wink

En tips....

Ska du köra 1:32 dessa maskar du easy peasy, negativ maskning o resultatet kommer bli far better än med dekaler......inga outlines mm osv. men men Mal bara rekomenderar Wink
Mal
Mal

Inlägg av Azgaron tor 17 apr 2014 - 20:20

Trevliga inköp Janne! Framtida SW byggen ser jag fram emot!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av linusorn tor 17 apr 2014 - 22:47

Mal skrev:
Henrik Bergman skrev:

/Henrik

De ser verkligen mörka ut, men med tanke på att bakrunden ser mör ut, är dekalerna "gulnade"

För swatsikan är blå  mot vit bakgrund.

Ta bara de viktiga dekalerna siffror mm för indeviden Wink

En tips....

Ska du köra 1:32 dessa maskar du easy peasy, negativ maskning o resultatet kommer bli far better än med dekaler......inga outlines mm osv. men men Mal bara rekomenderar Wink

Nja, du har både rätt och fel Juha, bakgrunden på svastikan är vit under perioden fram till 1944 ca. Därefter är den ljusblå fram till krigsslutet. Efter kriget gick ju finnarna över till rundlar.

linusorn

Inlägg av Mal tor 17 apr 2014 - 23:08

Achsoo

Grymmt Very Happy hade jag inte en susning om swastikan....
Vit (extremt ljusblå) med blå swastika är det jag kände till, men inte så mörk m ljusblåttbdom dekalerna ovan. Blådvsrt swatika m blå rundel var nytt..

Rundlar hade jag lite kläm på Wink
Mal
Mal

Inlägg av Gäst fre 18 apr 2014 - 12:35

Lite post ramla ner från Byggmodellen....

1 låda med Japanska stridsvagnssoldater till min Ha-Go
och 1 platt paket för min framtida cv-90 för ökenbruk  Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Modell+001

Gäst
Gäst

Inlägg av cas lör 19 apr 2014 - 9:31

Gah! JAg har fullt sjå att avgöra om jag vill att Janne skall bygga P-40, Star Wars eller Javelin! Fast det har ju inte kommit så himla mycket resingodis till den sistnämnda ännu, så det kan ju vänta lite till...

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Gigabyte ons 23 apr 2014 - 18:43

Hämtade min Air -B på hemvägen Very Happy 

Snabbt lev från Puma Hobby 

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 IMGP0344_zps07f36eb6
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av cas ons 23 apr 2014 - 20:20

Finsprutorna duggar allt tätare, och det såhär långt innan skatteåterbäring?
Trevligt trevligt...

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Azgaron ons 23 apr 2014 - 21:34

Fina figurer Ola, och fin spruta Kent!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av ernie87 tor 24 apr 2014 - 15:23

Woohoo! Mera sprutor åt folket! Smile
ernie87
ernie87

Inlägg av Matt_Public mån 28 apr 2014 - 11:59

Den där Mal upphör då aldrig att pryda sin plats här i världen:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 140428_Mal_zps2cd19e98

Det där är vad jag kallar "istället för vykort". Man bockar och bugar!

Också: utöver den uppenbara välgärningen så har han även lyckats plantera tanken på en japansk E-7:a i mitt huvud.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 34 av 40 Föregående  1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet