Lansen Sport (Tarangus J 32B 1/48)
+13
Björn Eriksson
Warsawpact
Martin Bo
Caverö
cas
Kent
Marlin
Janne.S
Stefan E
Henrik Bergman
Matt_Public
Mal
flarpen
17 posters
Sida 8 av 11
Sida 8 av 11 • 1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11
Sv: Lansen Sport (Tarangus J 32B 1/48)
Surt med dator-strul, även min burk gav upp andan för ett tag sedan.
Jaga upp o köpa en ny dator, installera allt o komma igång igen tar ett bra tag!
Detta är helt klart den bästa Lansen-modell jag någonsin sett (har iofs inte sett så många)!
Otroligt snyggt jobbat!
Stefan
Jaga upp o köpa en ny dator, installera allt o komma igång igen tar ett bra tag!
Detta är helt klart den bästa Lansen-modell jag någonsin sett (har iofs inte sett så många)!
Otroligt snyggt jobbat!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Schysst slitage!
Mattlacken verkar inte ha dämpat nyanserna så mycket.
Mattlacken verkar inte ha dämpat nyanserna så mycket.
Matt_Public- Master of DNF
Tackar ska ni allihop.
Era kommentarer värmer verkligen. Det är sånt som får en att kämpa vidare när det kanske går lite motigt emellanåt.
/Johan
Era kommentarer värmer verkligen. Det är sånt som får en att kämpa vidare när det kanske går lite motigt emellanåt.
/Johan
flarpen- AMS patient zero
WOW!!!!!!!
Otäckt SNYGGGGT Johan!
En Price Winner!
Otäckt SNYGGGGT Johan!
En Price Winner!
Björn Eriksson
Mycket mycket fint, färg och vädring med skav ser alla tiders ut
Caverö
Har börjat att karva lite på landställen.
En sak jag inte blir riktigt klok på är varför man inte får med någon fotets till saxlänkarna på huvudställen på Maestros detaljset, mycket annat kommer ju med bl.a saxlänk till nosstället. Mycket märkligt tycker jag...
Så vad göra? Tjaa, det är väl bara att kavla upp ärmarna och försöka få till nåt eget, för det man får med i lådan är ganska så grovt tillyxat.
Bort med original saxlänken "snipp, snipp". Dit med ett par nya fästen av mässingsrör.
Hjulaxeln också ersatt av en lite robustare infästning som fått rätt kamber stuk.
Ny saxlänk av plasticard hopknåpad. Får erkänna att det var lite pilligt att få till denna.
Före och efter, en viss skillnad tycker jag.
forts. följer
/Johan
En sak jag inte blir riktigt klok på är varför man inte får med någon fotets till saxlänkarna på huvudställen på Maestros detaljset, mycket annat kommer ju med bl.a saxlänk till nosstället. Mycket märkligt tycker jag...
Så vad göra? Tjaa, det är väl bara att kavla upp ärmarna och försöka få till nåt eget, för det man får med i lådan är ganska så grovt tillyxat.
Bort med original saxlänken "snipp, snipp". Dit med ett par nya fästen av mässingsrör.
Hjulaxeln också ersatt av en lite robustare infästning som fått rätt kamber stuk.
Ny saxlänk av plasticard hopknåpad. Får erkänna att det var lite pilligt att få till denna.
Före och efter, en viss skillnad tycker jag.
forts. följer
/Johan
Motherlover!
Svartkonst i den högre skolan, må jag säga.
Matt_Public skrev:Motherlover!
Tackar Matt
He he, jo det kändes som det behövdes lite övernaturliga krafter för att få till nåt. Definitivt för att hålla svordomar till ett minimum vid tillfällen
LOL.....
Det är ju en rejäl skillnad på ställen, lite scratch gör underverk samt så ser dina fasiken så mycket bättre ut...
Grymt snyggt.
Det är ju en rejäl skillnad på ställen, lite scratch gör underverk samt så ser dina fasiken så mycket bättre ut...
Grymt snyggt.
Mal
Gigabyte skrev:Plast slöjd som betalar sig !!
Snyggt jobb !!!
No Shit.....Håller med fullständigt
Mal
Nu har jag lyckats få lite mer gjort på landställen.
Länkarmarna till huvudställen aningen modifierade Faktum är att det bara är den övre biten som kommer från modellen, resten är scratchat med en del bitar av modifierat fotoets.
Nosstället har också fått en behövlig dos av justeringar.
Den plastklump som skulle representera noshjulsstyrningen togs bort och ersattes med en hel del egentillverkade detaljer.
Den etsade saxlänken från Maestro monterades på en bit tunn plast för att få lite mer tjocklek på materialet.
Länkarmen för indragningen av stället togs bort för att ge plats till en helt egentillverkad historia.
För att förenkla montering av noshjulet borrades hål som en genomgående hjulaxel ska monteras i.
Den färdiga länkarmen till nosstället, var aningen pilligt att få till denna....
Mitt noshjul hade ett skapligt sjunkmärke som behövdes spacklas igen. Plus nödvändiga hål uppborrade.
Gruppbild
Och en provmontering av nosstället.
Hmm, väldigt mycket damm på modellen, kanske skulle försöka öka tempot innan den växer igen fullständigt.
/Johan
Länkarmarna till huvudställen aningen modifierade Faktum är att det bara är den övre biten som kommer från modellen, resten är scratchat med en del bitar av modifierat fotoets.
Nosstället har också fått en behövlig dos av justeringar.
Den plastklump som skulle representera noshjulsstyrningen togs bort och ersattes med en hel del egentillverkade detaljer.
Den etsade saxlänken från Maestro monterades på en bit tunn plast för att få lite mer tjocklek på materialet.
Länkarmen för indragningen av stället togs bort för att ge plats till en helt egentillverkad historia.
För att förenkla montering av noshjulet borrades hål som en genomgående hjulaxel ska monteras i.
Den färdiga länkarmen till nosstället, var aningen pilligt att få till denna....
Mitt noshjul hade ett skapligt sjunkmärke som behövdes spacklas igen. Plus nödvändiga hål uppborrade.
Gruppbild
Och en provmontering av nosstället.
Hmm, väldigt mycket damm på modellen, kanske skulle försöka öka tempot innan den växer igen fullständigt.
/Johan
Detta var då ett riktigt inspirerande landställsjobb!
Helsnyggt!
Helsnyggt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Mycket snyggt fixat med ställen! Ser mycket bra ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Herreminje! Du är väl då en fixare och en trixare.
Hej
Tackar för alla era trevliga kommentarer.
Glädjer att höra att det uppskattas.
/Johan
Tackar för alla era trevliga kommentarer.
Glädjer att höra att det uppskattas.
/Johan
Fantastiskt vad du kan hitta på med lite hemmafix.
Makalöst detaljarbete
Makalöst detaljarbete
Caverö
Hemsjöjd äger rejält.....samt grymt snyggt jobbat, man blir fri i byggandet.
Ser grymt ut verkligen.
Ser grymt ut verkligen.
Mal
Nu har ställen bakats färdigt och har gräddats ett tag i ugnen så dom har fått en fin färg.
Huvudställen har ärats med bromsledningar också. Dom platta fotoetsade alternativen ersattes av egentillverkade dito av elledning och tamiyatejp.
Den blanka ytan på dämparen är metalfolie. En tillverkningsskyllt från Mike Grant Decals som pricken över i.
Och nosstället har fått samma behandling. Den observante kan även se att stagen till stänkskärmen är utbytta mot metalltråd.
Och ett gruppfoto
/Johan
Huvudställen har ärats med bromsledningar också. Dom platta fotoetsade alternativen ersattes av egentillverkade dito av elledning och tamiyatejp.
Den blanka ytan på dämparen är metalfolie. En tillverkningsskyllt från Mike Grant Decals som pricken över i.
Och nosstället har fått samma behandling. Den observante kan även se att stagen till stänkskärmen är utbytta mot metalltråd.
Och ett gruppfoto
/Johan
Sida 8 av 11 • 1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11
Liknande ämnen
» Sport Lansen, Tarangus 1/48
» Tarangus 1/48 A32 a Lansen
» RNoAF F-16A & SweAF A32A Lansen - Kinetic & Tarangus 1/48
» A32A Lansen - Tarangus 1/48
» Varför tar det sån tid? (Var är Tarangus Lansen i 1/48?)
» Tarangus 1/48 A32 a Lansen
» RNoAF F-16A & SweAF A32A Lansen - Kinetic & Tarangus 1/48
» A32A Lansen - Tarangus 1/48
» Varför tar det sån tid? (Var är Tarangus Lansen i 1/48?)
Sida 8 av 11
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet