KV-8 Flametrower tank
+5
Azgaron
Linus
Janne.S
Gigabyte
T-34
9 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
KV-8 Flametrower tank
Jaha nu har det ju gått ett par timmar sen jag avslutade förra bygget så nu har jag tillbringat ett par timmar med att riva igenom högen med obyggt och hittade en KV-8 eldkastarvagn av märket Eastern Express (heter nog nåt annat nu, tror det är uppköpt) och några figurer från Zvezda. Alltså, rysk kvalité rakt igenom. (Har blivit mycket eldkastare nu)
Boxarten är ju snygg i alla fall.
Figurerna ser nästan groteska ut..................
Mycket hjul blir det
Tja, man har väl sett roligare gjutning men, men
Har tänkt ett litet dio här också, nåt i stil med försvarsstriderna vid Sevastopol på Krim
Magnus
Boxarten är ju snygg i alla fall.
Figurerna ser nästan groteska ut..................
Mycket hjul blir det
Tja, man har väl sett roligare gjutning men, men
Har tänkt ett litet dio här också, nåt i stil med försvarsstriderna vid Sevastopol på Krim
Magnus
T-34
Sv: KV-8 Flametrower tank
Yes dion gillar vi blir spännande att följa , det blir lite extra pyssel men såg inte så farligt ut på bilden hjul o sånt så ju fint ut tycker jag .
Gigabyte
Lite gjutskägg har ingen dött av
Skoj med en KV vagn...de har alltid haft en speciell plats i mitt hjärta....gillar KV-85 bäst
Kör så det ryker!
Skoj med en KV vagn...de har alltid haft en speciell plats i mitt hjärta....gillar KV-85 bäst
Kör så det ryker!
Janne.S- Moderator
Jag har hört att ryska flottister ser rätt groteska ut i verkligheten också
Linus
Linus skrev:Jag har hört att ryska flottister ser rätt groteska ut i verkligheten också
Kan så vara, kan så vara.
Magnus
T-34
Ser intressant ut! Skulle vara kul med en innehållsbild på gubbarna också!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Det går lite sakta med mitt KV-8 bygge men jag skrev ju en tråd om färgborttagning på en SU-100 och det var så jäkla kul att det har gåt parallellt med detta bygge men här är en liten uppdatering;
Det ska dit lite handtag, lite nit som fattas, bränsletankar och lite annat krafs men så här lång är det gånget nu.
Magnus
Det ska dit lite handtag, lite nit som fattas, bränsletankar och lite annat krafs men så här lång är det gånget nu.
Magnus
T-34
Ser bra ut så långt Magnus! Ska bli kul att få se den målad!
Håkan
Håkan
sköna skador på vangen , skärman fram o vid bandmagasinen , blir lite extra krydda att titta på när modellen är färdig .
Gigabyte
Kanonfin så här långt. Har en KV2 (i tysk fångenskap) från Trumpeter liggandes... blir ju lite sugen när man ser sånt här.
/Markus
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Liten uppdatering. Vagnen är primad och basfärgen lagd plus lite halvmatt lack. Gubbsen är ihopplockade och "spetsade" på sina pinnar. Verkar vara rätt bra figurer från Zvezda faktiskt, lite annorlunda.
Magnus
Magnus
T-34
Snyggt Magnus !
Bogsernings vajern tycker jag ser riktigt bra ut !
Jocke
Bogsernings vajern tycker jag ser riktigt bra ut !
Jocke
JOooCKE
Ser verkligen snyggt ut med alla detaljer, inte minst bogservajern ger realism! Dina gubbar lär väl "komma till liv" med målning och wash. Fråga: borrar du något hål i "foten" för att fixera figurerna ordentligt inför målningen?
merlin1953packard
Tack ska ni ha alla.
Jo, jag brukar borra ett litet hål i klacken elle nån del som man vet ska hamna ner i "gräsmattan" så att säja. Sen vässar jag en tandpetare och använder en klämma från Biltema som fot.
Magnus
Jo, jag brukar borra ett litet hål i klacken elle nån del som man vet ska hamna ner i "gräsmattan" så att säja. Sen vässar jag en tandpetare och använder en klämma från Biltema som fot.
Magnus
T-34
Kan inte annat än hålla med alla föregående inlägg, ser kanon ut! Vajern som sagt bidrar mycket till realismen. Ska bli kul å se detta färdigt.
/Markus
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
hej där det går framåt ser jag, bra jobbat. Om jag får tippsa om en färg till ryskt pansar så är det xtracrylix XA1811 Russian tank green.
Den som är på T-34 som syns på SU 100 tråden.
Tycker den har riktigt bra ton.
Den som är på T-34 som syns på SU 100 tråden.
Tycker den har riktigt bra ton.
Caverö
Ser bra ut så långt Magnus!
Håkan
Håkan
Fanken här har vart lite dött i ett par dar, inte så många inlägg alltså men vi får försöka att råda bot på detta med lite nya bilder på min KV-8. Det är inte så mycket men lite bilder piggar ju alltid upp eller?
Tanken är att vagnen ska kravla över ett litet krön med lite understöd av marint infanteri.
Lite spår av larvbanden är ett måste.
Lite hälp att hålla banden på plats, knappnålar är väldigt använbart.
Själva kravlandet över kanten.
Magnus
Tanken är att vagnen ska kravla över ett litet krön med lite understöd av marint infanteri.
Lite spår av larvbanden är ett måste.
Lite hälp att hålla banden på plats, knappnålar är väldigt använbart.
Själva kravlandet över kanten.
Magnus
T-34
Så läckert!! Jätte skoj att se hur dioramat ska växa fram.....man lär sig ett och annat dessutom!
Janne.S- Moderator
Gigabyte skrev:Ser lovande ut , skall det vara étt vinter tema i diot ?
Nej tanken är att det ska vara försvarsstriden om Sevastopol i juli 1942 som von Manstein "vann" till slut.
@ Janne. Kul om man kan lära dej nåt.
Magnus
T-34
T-34 skrev:Gigabyte skrev:Ser lovande ut , skall det vara étt vinter tema i diot ?
Nej tanken är att det ska vara försvarsstriden om Sevastopol i juli 1942 som von Manstein "vann" till slut.
@ Janne. Kul om man kan lära dej nåt.
Magnus
Oj, jag har mycket kvar att lära! Det är ju det som är charmen med hobbyn....man blir aldrig fulllärd och det finns oändliga möjligheter att förnya sig om man vill
Så en vacker dag kanske jag åxå klämmer ur mig ett dio..........
Janne.S- Moderator
Tycker absolut att du ska försöka klämma ur dej ett dio. En juste ide bara sen är det bara att sätta igång. Bra är om man har lite klart för sej hur man vill att det ska se ut när man börjar, sen är det ju inte alltid det blir så men en grundide är alltid bra att ha.
Magnus
Magnus
T-34
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» NVA Cottbus 1990 - T-55AM 7th Tank Division, Tank Regiment 15
» Palombiansk tank.
» OT-34 Flamethrower tank
» T-34/76 Flamethrower tank
» SU-100 Tank destroyer
» Palombiansk tank.
» OT-34 Flamethrower tank