Terje klarade C-teori provet idag!!
+6
Stefan E
JOooCKE
johan r
Gigabyte
Warsawpact
Janne.S
10 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Terje klarade C-teori provet idag!!
Jag tycker din bedrift förtjänar en egen tråd! Grattis Terje!
Janne.S- Moderator
Sv: Terje klarade C-teori provet idag!!
Stort grattis Terje, klockrent jobbat!
Warsawpact- Starwarsviritous
Ett stort GRATTIS TERJE!!!!!
Nu är vi kollegor på vägen, välkommen i Gänget!
Keep on Truckin´!
Stefan
Nu är vi kollegor på vägen, välkommen i Gänget!
Keep on Truckin´!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Grattis terje!!
Tips på hur man ska hålla sig vaken under långa körningar
http://www.existenz.se/out.php?id=12580
Tips på hur man ska hålla sig vaken under långa körningar
http://www.existenz.se/out.php?id=12580
Linus
Grattis Terje! Kul att höra!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Grattis Terje! Jag förstår hur du känner dig och kommer själv ihåg hur det var när jag klarade uppkörningen för lastbil och bussen gång i tiden. Keep on truckin'!
merlin1953packard
Tack grabbar!
Jag skäms lite för att jag inte har sett tråden förren nu! Men jag tackar ödmjukast, det värmer att man har sådant stöd!
Det är en fin känsla, jag fick 54/55 på testet och är riktigt nöjd. Det är en go känsla, men nu skall jag koncentrera mig på uppkörningen! =)
@Phantom2 Är du lastbilsförare? Vart jobbar du? Behöver ni folk? Hahaha... Annars så kanske vi ses på vägen! =) Vi får hitta på någon ljuskombination/ljustutesignal! =) Jag funderar på att starta eget någon gång! Har kollat på några lastbilar, finns mycket fint!
Terje
Jag skäms lite för att jag inte har sett tråden förren nu! Men jag tackar ödmjukast, det värmer att man har sådant stöd!
Det är en fin känsla, jag fick 54/55 på testet och är riktigt nöjd. Det är en go känsla, men nu skall jag koncentrera mig på uppkörningen! =)
@Phantom2 Är du lastbilsförare? Vart jobbar du? Behöver ni folk? Hahaha... Annars så kanske vi ses på vägen! =) Vi får hitta på någon ljuskombination/ljustutesignal! =) Jag funderar på att starta eget någon gång! Har kollat på några lastbilar, finns mycket fint!
Terje
bjork_larsson
Hejsan Terje!
Jag kör buss på landsbygden runt Linköping och jag jobbar på Veolia Transport (fd. Connex, fd. Linjebuss!).
Började köra lastbil efter jag tog "tunga" kortet (CDE) på AMU i Ronneby våren 1979, körde lastbil ett tag.
Blev arbetslös men fick jobb som bussförare i Linköping i November 1980.
Skulle bara vara tillfälligt, jag skulle ju köra långtradare!
Sommaren 1984 kom jag ut på landsortstrafiken och det var ett lyft så jag blev fast i buss-svängen för gott!
Jag har trivts så otroligt bra, och tycker fortfarande det är kul att köra!
Nu i dagarna har vi fått våra nyaste bussar, dubbeldäckare och vi är ett gäng på 5 pers som skall dela på 4 st sådana här monster!
I verkstaden, som inte är byggd för så här höga bussar, bara några centimeter tillgodo!
På garageplan;
Lite data om bussen;
Kaross från Spanska Eyriz, Boggie-Chassie (styrande bakaxel) från Scania med en 420 hästars sexa, pris ca 4,5 mille!
Längd 18m, bredd 3,60m höjd 4,20m, bruttovikt drygt 20ton.
Snacka om att man kommer att vara försiktig!
Jodå Terje, ta busskortet också för jobb finns det gott om, och fler chaffisar kommer att behövas!
Med ett komplett "tungt" kort behöver man aldrig vara arbetslös!
Rätt OT, men det är ju hela tråden egentligen så jag hoppas ni har överseende för den här gången!
Limma Lungt!
Stefan
Jag kör buss på landsbygden runt Linköping och jag jobbar på Veolia Transport (fd. Connex, fd. Linjebuss!).
Började köra lastbil efter jag tog "tunga" kortet (CDE) på AMU i Ronneby våren 1979, körde lastbil ett tag.
Blev arbetslös men fick jobb som bussförare i Linköping i November 1980.
Skulle bara vara tillfälligt, jag skulle ju köra långtradare!
Sommaren 1984 kom jag ut på landsortstrafiken och det var ett lyft så jag blev fast i buss-svängen för gott!
Jag har trivts så otroligt bra, och tycker fortfarande det är kul att köra!
Nu i dagarna har vi fått våra nyaste bussar, dubbeldäckare och vi är ett gäng på 5 pers som skall dela på 4 st sådana här monster!
I verkstaden, som inte är byggd för så här höga bussar, bara några centimeter tillgodo!
På garageplan;
Lite data om bussen;
Kaross från Spanska Eyriz, Boggie-Chassie (styrande bakaxel) från Scania med en 420 hästars sexa, pris ca 4,5 mille!
Längd 18m, bredd 3,60m höjd 4,20m, bruttovikt drygt 20ton.
Snacka om att man kommer att vara försiktig!
Jodå Terje, ta busskortet också för jobb finns det gott om, och fler chaffisar kommer att behövas!
Med ett komplett "tungt" kort behöver man aldrig vara arbetslös!
Rätt OT, men det är ju hela tråden egentligen så jag hoppas ni har överseende för den här gången!
Limma Lungt!
Stefan
vad händer med bussen om det blåser väldigt hårt på ena sidan?..... verkar livsfarligt:P
Janne.S- Moderator
Tjusigt! =) Roligt att höra att du trivs än!
Det va ena j---- as till bussar! När jag spelade hockey (på högre nivå, elitnivå för att vara exakt, Modo Hockey) så åkte vi ofta riktigt stora pjäser, när vi inte flög då vill säga! Men dessa ser riktigt imonerande ut! =) Kanske får se en modell av dessa någon gång? Hade varit kul! =)
Terje
Det va ena j---- as till bussar! När jag spelade hockey (på högre nivå, elitnivå för att vara exakt, Modo Hockey) så åkte vi ofta riktigt stora pjäser, när vi inte flög då vill säga! Men dessa ser riktigt imonerande ut! =) Kanske får se en modell av dessa någon gång? Hade varit kul! =)
Terje
bjork_larsson
Jag vill bara meddela alla mina vänner här på forumet att jag klarade uppkörningen för C-kortet idag! Så nu kan jag titulera mig för TJ THE TRUCKER!
Terje
Terje
bjork_larsson
Grattis Terje!!!!! Måste kännas skönt!
Betyder det att vi äntligen ska få se mer av dina byggen?
Betyder det att vi äntligen ska få se mer av dina byggen?
Janne.S- Moderator
Tack så mycket! Mjoo, kanske, jag har fortfarande mycket teori med E-kortet kvar så jag lär nog vara lite anonym fortfarande. Sedan har jag lite instick med ADRkunskaper och liknande. Men jag har två nya projekt på g som jag kanske kan slänga upp lite bilder på. Dock så är det inte så mycket att visa... Avron är grundmålad och 777an skall grundmålas!
Terje
Terje
bjork_larsson
Grattis Terje och kul att det går framåt med att få full pott på ABCEDE-kortet! Det du benämner ADR är väl det nya yrkesförarebeviset, eller har jag fel där? Bussjobb brukar ju alltid finnas tillhands hos de olika bolagen. åtminstone här i storstaden. Kanske är det lite tunnare längre ut på landet. Det var en flådig buss som Stefan rattar; där gäller det att se upp med låga broar och lite annat! Har kört en hel del buss tidigare i yrkestrafik, men det är lite av den varan nuförtiden. Det blir bara ca 4 dagar om året under Gothia Cup; mest för att hålla igång kunskaperna. I alla fall var busskörandet ett perfekt extrajobb under mina studieår på universitetet. Som sagt det var en fin buss, hoppas du slipper köra huliganer i den, med tanke på att den kostar 4,5 mille (inte roligt att få ett stenskott i den frontrutan!).
merlin1953packard
Grattis Terje!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Grattis Terje!
Kul du klarade av´et!
Stefan
Kul du klarade av´et!
Stefan
Tack allesammans! =) Det värmer att höra erat stöd!
@Merlin - ADR är en benämning för något fransktord som betyder farligtgods. Jag skall ta för Styckegods, Klass 1 (explosivt), Tank och Klass 7 (radioaktivt). De nya yrkesreglerna kräver i kraft den 10 september. Om det va dom du tänkte på. Det menast med att alla vi som tagit kortet innan den 10 september iår får yrkeskompetensbevis automatiskt. Men alla som skall ta Ckortet efter måste gå en kurs på 140 alt. 280 timmar för att få yrkeskompetensbeviset. Knepigt men så är det!
Terje
@Merlin - ADR är en benämning för något fransktord som betyder farligtgods. Jag skall ta för Styckegods, Klass 1 (explosivt), Tank och Klass 7 (radioaktivt). De nya yrkesreglerna kräver i kraft den 10 september. Om det va dom du tänkte på. Det menast med att alla vi som tagit kortet innan den 10 september iår får yrkeskompetensbevis automatiskt. Men alla som skall ta Ckortet efter måste gå en kurs på 140 alt. 280 timmar för att få yrkeskompetensbeviset. Knepigt men så är det!
Terje
bjork_larsson
Tack för upplysningen, Terje, nu vet jag. För min egen del har jag inte haft med så mycket farligt gods att göra, förutom de paranoida supskallar som kunde ramla på bussen under fredag eller lördag natt, på den tiden när jag körde lite mer frekvent. Radioaktivt gods, säger du? Det är väl inte så att man behöver geigerräknare och dosimeter med sig till månadsmötena i fortsättningen? Nåväl, skämt åsido, du behandlar nog detta material något mer försiktigt än Simpson gör i sin tecknade serie (hehe).
merlin1953packard
@ Merlin - Ja jag får nog hoppas att man skall vara mera varsam! Inte bara sitta frågande och slå lite på en massa knappar! Haha...
Terje
Terje
bjork_larsson
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Terje är på G igen!
» Grattis Terje
» Grattis Terje!
» Grattis på födesedagen Terje!
» Scania R620... Terje is back in the hobbyzimmer!
» Grattis Terje
» Grattis Terje!
» Grattis på födesedagen Terje!
» Scania R620... Terje is back in the hobbyzimmer!
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet