Grot Tank..
+6
Mal
Pyret
Azgaron
cas
Matt_Public
SkelettetS
10 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Grot Tank..
Tjo! tänkte jag skulle passa in här lite mer genom att måla en liten stridsvagn :Plol. och eftersom jag är en hyfsat kass byggare så väljer jag det lättare alternativet att köpa en mer eller mindre ihopsatt version från forgeworld (5 bitar är för mig lagom, hehe)
vroom vroom
beslutade mig efter euromilitaire att aldrig mer måla under press, men så gick det med det. deadline om 1½ vecka, det hinns visst med en tävling i Polen veckan innan C4; hussar.eu. och de har en löjlig regel att man inte får ställa upp med något som vunnit guld/silver/brons någonannanstans. så får måla upp något nytt. efter detta kommer jag ta semester från målningen!
så långt jag kommit hittils. tre dagars jobb, så är väl rätt nöjd. särskillt eftersom jag aldrig målat någon form av stridsvagn förut.
kommer nog mer inom kort får vi hoppas!
och minst 10 tecken i rubriken...why??
vroom vroom
beslutade mig efter euromilitaire att aldrig mer måla under press, men så gick det med det. deadline om 1½ vecka, det hinns visst med en tävling i Polen veckan innan C4; hussar.eu. och de har en löjlig regel att man inte får ställa upp med något som vunnit guld/silver/brons någonannanstans. så får måla upp något nytt. efter detta kommer jag ta semester från målningen!
så långt jag kommit hittils. tre dagars jobb, så är väl rätt nöjd. särskillt eftersom jag aldrig målat någon form av stridsvagn förut.
kommer nog mer inom kort får vi hoppas!
och minst 10 tecken i rubriken...why??
SkelettetS
Sv: Grot Tank..
Hurra!
Jag får celebert sällskap på vansinnets berg.
Magiskt målat så här långt (precis som alltid).
Jag får celebert sällskap på vansinnets berg.
Magiskt målat så här långt (precis som alltid).
Matt_Public- Master of DNF
Precis sådär grot-snyggt som vi vill ha det!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Det gör den visst, men den anses lite mjuk och därmed suspekt.SkelettetS skrev:D'oh! Bokstaven "S" finns ju inte i orkernas språk...
Också: apsnyggt! Man blir ju alldeles till sig.
Jösses....mållös....
Vädringskungen är på gång....fasiken det här ska jag följa, har ett och annat att lära mig från dig när det gäller måleri, helt klart, mkt imponerande.
Skulle vara grymmt om du kan dokumentera alla steg du gör mm, om du har ork och tid, för detta är måleri på högsta nivå, jag gillar detta verkligen....
/Juha
Vädringskungen är på gång....fasiken det här ska jag följa, har ett och annat att lära mig från dig när det gäller måleri, helt klart, mkt imponerande.
Skulle vara grymmt om du kan dokumentera alla steg du gör mm, om du har ork och tid, för detta är måleri på högsta nivå, jag gillar detta verkligen....
/Juha
Mal
tack vänner =)
seriöst för mycket målande nu det sista, all ledig tid har gått åt. menmen. här är lite hjul å skit...
lite för vått, har korrigerat med mer pigment. hela tanken är faktiskt ihopsatt nu så bara piloten i kanonen kvar. han är riktigt grön.
Juha, hade gärna gjort mer "step-by-step" även om det är rätt kaotiskt allting har rätt tight schema nu bara, men efter C4 open blir det soft-målande igen.
seriöst för mycket målande nu det sista, all ledig tid har gått åt. menmen. här är lite hjul å skit...
lite för vått, har korrigerat med mer pigment. hela tanken är faktiskt ihopsatt nu så bara piloten i kanonen kvar. han är riktigt grön.
Juha, hade gärna gjort mer "step-by-step" även om det är rätt kaotiskt allting har rätt tight schema nu bara, men efter C4 open blir det soft-målande igen.
SkelettetS
"Kanske de trampar ner folks köksträdgårdar och dricker öl?"
Aah, groterna är kungar när kommer till dålighetsliv.
Aah, groterna är kungar när kommer till dålighetsliv.
Kors i taket, hur blev den sådär knottrig?
Är den släkt med nåt vårtsvin?
Lysande målat, som vanligt!
Är den släkt med nåt vårtsvin?
Lysande målat, som vanligt!
cas- Vicesheriff
tack!...vårtsvin? =) det är ganska grovkornit modelling paste.
här är en bild på snubben i kanonen iallafall, han blev jättegrön
har dragit på mig någon sorts arbetsrelaterad inflamation i båda underarmarna för tillfället vilket gör måleriet ännu mer "spännande", typ problem att ens knyta nävarna ordentligt. lite lusigt. men kan ju liksom inte ge upp nu :)bara en namnskylt till sockeln kvar att måla, samt lite fin-lir på groten. betar nog av det ikväll...
här är en bild på snubben i kanonen iallafall, han blev jättegrön
har dragit på mig någon sorts arbetsrelaterad inflamation i båda underarmarna för tillfället vilket gör måleriet ännu mer "spännande", typ problem att ens knyta nävarna ordentligt. lite lusigt. men kan ju liksom inte ge upp nu :)bara en namnskylt till sockeln kvar att måla, samt lite fin-lir på groten. betar nog av det ikväll...
SkelettetS
Aah, det vansinne jag skulle kunna åsamka världen om jag bara ägde så mycket som en glimrandes pyttegnutta av ditt geni. Nåja...
Underbart målad liten grot. Blir svårt sugen att utöka divisionen.
Underbart målad liten grot. Blir svårt sugen att utöka divisionen.
Ha!
Vicken skön liten lirare
Vicken skön liten lirare
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Fasiken redan.....
en låt till din ära som är passande
Big Guns.....
Snyggt som attan.
fler bilder plis
en låt till din ära som är passande
Big Guns.....
Snyggt som attan.
fler bilder plis
Mal
Grotz är ju underbara! Riktigt snyggt målad! Gör mig sugen på en Grot-Fighta Bommer.......
Tobias
Sååååå tillbaka från, ursäkta uttrycket, j*ävla Polen. seriöst fattar jag inte hur landet kan gå runt. ingenting fungerar ju som det ska, eller så hade jag massa otur med allt. nåväl. efter en joyride hem med instälda flygturer och annat trevligt kan jag bara säga en sak; aldrig mera klaga på västtrafik!
Den lilla grot vagnen vann en bronsmedalj iallafall, och en annan figur jag målade för något år sedan, Rhinotaurus, vann tja, guld... och en fet sabel för overall winner
tyvärr är vapnet i Berlin atm, en kompis fick ta det på tåget. inte så lätt att ta i handbagaget...
antar att det inte sjunkt in helt än :)plus att jag vart grymt frustrerad på jäkla polen i övrigt. inte ett lätt ställe att vara vegetarian på, käkade några pannkakor och en näve strips på tre dagar. ingen pratar engelska, med menyer på polska
vann dessutom en resa till chicago till våren, och crystal brush tävlingen. kommer bli intressant
och snart blir det Malmö och C4!. in a muuuuch more relaxing style...
Den lilla grot vagnen vann en bronsmedalj iallafall, och en annan figur jag målade för något år sedan, Rhinotaurus, vann tja, guld... och en fet sabel för overall winner
tyvärr är vapnet i Berlin atm, en kompis fick ta det på tåget. inte så lätt att ta i handbagaget...
antar att det inte sjunkt in helt än :)plus att jag vart grymt frustrerad på jäkla polen i övrigt. inte ett lätt ställe att vara vegetarian på, käkade några pannkakor och en näve strips på tre dagar. ingen pratar engelska, med menyer på polska
vann dessutom en resa till chicago till våren, och crystal brush tävlingen. kommer bli intressant
och snart blir det Malmö och C4!. in a muuuuch more relaxing style...
SkelettetS
Grattis till ett bra resultat, trots frustrerande resa!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Härlig huggare! Grattis!
Forntids-Rocksteady är värd allt beröm.
Forntids-Rocksteady är värd allt beröm.
MiniStuff- Vicesheriff
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» NVA Cottbus 1990 - T-55AM 7th Tank Division, Tank Regiment 15