Star Wars - Dewback & Sandtrooper, 1/12
+4
Jörgen.E
Matt_Public
Marlin
MiniStuff
8 posters
Sida 1 av 1
Star Wars - Dewback & Sandtrooper, 1/12
God fortsättning alla!
För ett par dagar sedan dök äntligen min egen födelsedagspresent upp i min postlåda, eller ja jag fick hämta den vid den stora postlådan Posten Och jag kunde inte låta bli att sätta "tänderna" i den direkt (bit inte i resin, inte nyttigt för varken tänder eller den allmänna hälsan), och precis som Janne inleder jag ett nytt byggår med en Star Wars-relaterad byggsats, dock inte en finmögel utan i såna fall en fulmögel...
En del delar är det trots allt, ca 60-delar i resin och ett par metall. Och allt i vit resin, så det blir en del filande, skärande, torrpassande, pinnande innan det åker ihop med CA. Och det kräver också så klart en hel del spackel, och då passade jag på att testa en ganska ny produkt från butiken min: Deluxe Materials Perfect Plastic Putty Och jag måste säga att det nog är det mest lättjobbade spackel jag använt hittills! Rekommenderas varmt!
Lite bilder so far:
Mer to come... May the sw...
För ett par dagar sedan dök äntligen min egen födelsedagspresent upp i min postlåda, eller ja jag fick hämta den vid den stora postlådan Posten Och jag kunde inte låta bli att sätta "tänderna" i den direkt (bit inte i resin, inte nyttigt för varken tänder eller den allmänna hälsan), och precis som Janne inleder jag ett nytt byggår med en Star Wars-relaterad byggsats, dock inte en finmögel utan i såna fall en fulmögel...
En del delar är det trots allt, ca 60-delar i resin och ett par metall. Och allt i vit resin, så det blir en del filande, skärande, torrpassande, pinnande innan det åker ihop med CA. Och det kräver också så klart en hel del spackel, och då passade jag på att testa en ganska ny produkt från butiken min: Deluxe Materials Perfect Plastic Putty Och jag måste säga att det nog är det mest lättjobbade spackel jag använt hittills! Rekommenderas varmt!
Lite bilder so far:
Mer to come... May the sw...
Senast ändrad av MiniStuff den sön jan 05 2014, 14:22, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : ooops, glömde en bild)
MiniStuff- Vicesheriff
Sv: Star Wars - Dewback & Sandtrooper, 1/12
WOW vad spännande
Det här ska bli kul att följa.
Lycka till Markus
/Bosse
Det här ska bli kul att följa.
Lycka till Markus
/Bosse
Marlin
Asfränt! Dewbacks är så trögsöta.
Också: kunde du inte ha gjort spackelreklam innan man beställde?
Också: kunde du inte ha gjort spackelreklam innan man beställde?
Matt_Public- Master of DNF
Visst är den spännande!
Jo den blir rätt biffig. Ska försöka komma ihåg att ta en bild med den oblatoriska Vallejoflaskan som jämförare.
Jo den blir rätt biffig. Ska försöka komma ihåg att ta en bild med den oblatoriska Vallejoflaskan som jämförare.
MiniStuff- Vicesheriff
Ser spännande ut! Kul bygge Markus!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Ooooh Dewback
Läckert i kubik!
Och mer info om mirakelspacklet tack!
Läckert i kubik!
Och mer info om mirakelspacklet tack!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
SkelettetS skrev:grym modell!
...är den klar än?
......
shit vad jag önskar att jag hade lite mer tid/ork över. Den är iaf i det närmaste färdigbyggd i olika delbyggen, trooper, backback och dewback. Men den kräver lite tid med spackel/greenstuff innan det är målningsdags.
Så håll i hatten för rätt som det är går det undan
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Liknande ämnen
» Två Star Wars kit eftertraktad
» Star Wars - The Old Republic MMO
» Star Wars filmerna
» F-117A Nighthawk, Tamyia 1/48
» K: Revell Star Wars AT-AT
» Star Wars - The Old Republic MMO
» Star Wars filmerna
» F-117A Nighthawk, Tamyia 1/48