IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner"

+10
Matt_Public
Caverö
Marlin
Stefan E
Azgaron
Janne.S
Mal
MiniStuff
Gigabyte
tiking
14 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Empty Sv: 'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner"

Inlägg av tiking lör feb 01 2014, 23:02

Hahaha! You got it.

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Empty Sv: 'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner"

Inlägg av Gigabyte sön feb 02 2014, 00:17

Såg att detta blir något speciellt redan i början av tråden 

och du har sannerligen inte gett mig fel på den punkten

helt underbart att följa !!!!
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Empty Sv: 'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner"

Inlägg av tiking sön feb 02 2014, 00:55

Gigabyte skrev:Såg att detta blir något speciellt redan i början av tråden 

och du har sannerligen inte gett mig fel på den punkten

helt underbart att följa !!!!

Tusan tack för fina order. Glad att du gillar detta. Hålla på med figurena och hoppas de blir bra.

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Empty Sv: 'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner"

Inlägg av Azgaron sön feb 02 2014, 22:51

Mycket snyggt! Det blir bara bättre och bättre!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Empty Sv: 'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner"

Inlägg av tiking mån feb 03 2014, 20:19

Lite nya bilder. Som sagt figuren är inte mitt bästa sidan men jag hålla på arbetar mer med den. Figuren i bilder är inte helt färdigt. Lite mer high-lights och en matt spray skulle göra saken lite bättre. Som sagt förut, placering av pickup kommer andras på slutet.



'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Wip_close_contact_side_building_zps9ca80e48

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Wip_close_contact_side_building2_zps7c7876af

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Wip_close_contact_painted_figures2_zpsc48bba0a

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Wip_close_contact_painted_figures3_zps26c807ef


Senast ändrad av tiking den mån feb 10 2014, 00:52, ändrad totalt 2 gånger

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Empty Sv: 'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner"

Inlägg av Mal tis feb 04 2014, 18:43

Jadu, fota smygga vinklar kan du med cheers

Så snyggt, gillar detaljerna verkligen, samt valet av dio.
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Empty Sv: 'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner"

Inlägg av Caverö tis feb 04 2014, 18:59

Helt enkelt lysande arbete!

Mycket fint och trovärdigt  cheers cheers cheers 
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Empty Sv: 'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner"

Inlägg av tiking tis feb 04 2014, 19:34

Tack o tack.

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Empty Sv: 'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner"

Inlägg av tiking mån feb 10 2014, 00:54

Iaf, här är några fler bilder på byggnaden med färdig tak och omgivningen. Stången kommer att tas bort. Jag tror att mängden sopor bör vara ok.

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Cc6_zps2895315d

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Cc5_zpsb3a18333

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Cc4_zpse0b6b572

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Cc3_zps7450b51e

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Wip_close_contact_front_building_zpseb908dab

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Cc2_zps70bfe944

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Wip_close_contact_side_building2_zps7c7876af

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Empty Sv: 'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner"

Inlägg av tiking mån feb 10 2014, 00:56

Jag arbetar på USMC figurer och jag måste säga att det är inte en lätt uppgift att göra camo. Snälla, om någon har en bra länk som visar dig hur man gör det camo jag kommer vara mycket tacksam. En video kommer att bli ännu bättre. Jag har gjort flera försök på hjälmen ensam och remsorna fortsätter att komma ut tjockare än jag vill ha det. Kanske jag behöver en ännu tunnare borste men hur tunn kan du få om du har 000 penselstorlek?

Jag ändrade färgen på byxorna av en av rebellerna och gjorde mer hög belysning och tvättar till båda figurerna. Resultaten är inte det bästa, men för mig, jag är nöjd. Kom ihåg, jag är ingen expert och fortfarande en novis på detta figurmålning. Men jag hoppas att förbättras som jag tar på flera figurmålning projekt, om jag inte blir alltför deprimerad av mina nuvarande resultat.

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Cc6_insurgents_figures_zps6122d38f

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Cc6_insurgents_figures2_zps0871076a

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Empty Sv: 'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner"

Inlägg av Matt_Public mån feb 10 2014, 07:38

Grymt snyggt!

Angående marinkåristerna så är inte jag heller något figurmålar-proffs, men deras kamouflage kallas hursomhelst för MARPAT (för enklare bildsök).
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Empty Sv: 'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner"

Inlägg av cas mån feb 10 2014, 08:47

Jösses vilket dio!

Det är helt makalöst, precis som vanligt  sunny 
Du skämmer då verkligen bort oss!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Empty Sv: 'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner"

Inlägg av tiking mån feb 10 2014, 12:32

Matt_Public skrev:Grymt snyggt!

Angående marinkåristerna så är inte jag heller något figurmålar-proffs, men deras kamouflage kallas hursomhelst för MARPAT (för enklare bildsök).

tack för det. Hittade några bilder o ska försöka att måla camo.

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Empty Sv: 'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner"

Inlägg av tiking mån feb 10 2014, 12:33

cas skrev:Jösses vilket dio!

Det är helt makalöst, precis som vanligt  sunny 
Du skämmer då verkligen bort oss!

Tack för fina ordet. Kul att höra.

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Empty Sv: 'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner"

Inlägg av Mal tis feb 11 2014, 11:11

Denna bygglogg är verkligen beroendeframkallande drunken
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Empty Sv: 'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner"

Inlägg av tiking tis feb 11 2014, 23:46

Tack Mal. Jag vill bara gör klart den så jag kan börja på min andra tungdragare. ..det går lite sakta när man måsta Passar barnen jämt.

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Empty Sv: 'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner"

Inlägg av tiking sön feb 23 2014, 14:31

Lite fortsättning på diorama bygget. Ingen stor ändring men lagt till lite mer små grejor, så det ser lite mer stöket ut på vägen och runt om byggnad. Ni kan se att jag hålla på provar olika variation för att se vilket som passar bäst i scenen. 

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Wip_close_contact_insurgents_placement_zps076e4f3b

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Wip_close_contact_insurgents_placement_k_zps569225b1

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Wip_close_contact_insurgents_placement_l_zps79016be0

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Wip_close_contact_placement_a_zps82c1fd2c

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Wip_close_contact_insurgents_placement_b_zps435f9e33

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Wip_close_contact_insurgents_placement_c_zps2e0c3d9b

-----------------------------

Den här är figurer jag använder. Just nu jag är tvungen börjar om med USMC figurerna för att jag var inte helt nöjd med resultatet.

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Wip_close_contact_box_sets_zps03b19ffa


Senast ändrad av tiking den lör mar 01 2014, 00:44, ändrad totalt 2 gånger

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Empty Sv: 'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner"

Inlägg av Janne.S sön feb 23 2014, 14:48

Strålande!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Empty Sv: 'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner"

Inlägg av Gigabyte sön feb 23 2014, 15:36

Mycket snyggt !!!!!!

pappret ser verkligen ut att blåsa om kring  ,,,,kanon kul att följa !!!!!!!!!!!!!!
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Empty Sv: 'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner"

Inlägg av tiking sön feb 23 2014, 20:44

Tack för det. Jag bara hoppade att de andra figurer var klara och det var inte så kallt så man kunde ta bilder ute.

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Empty Sv: 'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner"

Inlägg av Caverö sön feb 23 2014, 21:35

Nu börjar det snart hetta till  Twisted Evil contact  affraid 
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Empty Sv: 'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner"

Inlägg av tiking mån feb 24 2014, 06:09

Caverö skrev:Nu börjar det snart hetta till  Twisted Evil contact  affraid 

Good one. Hahaha!

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Empty Sv: 'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner"

Inlägg av tiking lör mar 01 2014, 00:56

Nåväl, efter att ha köpt en del denaturerad alkohol, och blötläggning figurerna i dem för att ta bort färg, slutligen tog jag ut dem efter 8 timmar och resultaten var inte så bra. Färgen verkar lossna lätt, men så gjorde plasten. Så jag var tvungen att kasta bort två av de usmc figurerna. Sad . Så typiskt att dessa var de två viktigaste figurer jag ville använda i den här scenen. Så det betyder att jag måste bygga de andra två återstående och lyckligtvis hade jag en resin figur från Blast model som jag kommer att lägga till.. sådana. Jaha. Nästa gång kommer jag inte att lämna dem på så länge. jag kommer att börja på figurerna i helgen. så jag ber om ursäkt för att inte ha några bilder att visa på USMC figurerna. Förhoppningsvis nästa uppdatering.

Men här är några bilder på hela diorama, som jag tog utanför. Jag målade betongbarriärer svart / gula band och lagt trummor till mixen för att göra scenen mer intressant. Fortfarande kommer att vädra byggnaden lite mer och lägga till lite mer detaljer på byggnaden och omgivningen.

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Overall_view_zps11e3fbfc

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Overall_view2_zps008445d0

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Overall_view6_zps803d56da

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Overall_view3_zpsa88e40a3

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Overall_view5_zpsde285bb6

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Overall_view4_zpsca9db149

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Overall_view7_zpsb20b5917

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Overall_view10_zpsabcc1195

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Overall_view11_zps836eaa2b

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Overall_view12_zps0909857a

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Overall_view8_zpsb31502f7

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Overall_view9_zps95f7a69a

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Empty Sv: 'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner"

Inlägg av Mal lör mar 01 2014, 02:16

Berätta vad hände....


Var det Ison som gjorde detta ???? iom du hade en fråga i en annan tråd...

Får verkligen inte hoppas att det var ren ISO prop som gjorde detta.

För isåfall så e jag verkligen ledsen för det som hänt.

För vad jag vet o det har fungerat för mig är ren ISOprop (Kjell o Co och Apoteket)

TRöd, (andra namn på samma skit) så vet jag att de innehåller Bitrex (smakar skit ämnen för att inte folk ska dricka det) men även vissa av de olika fabrikaten kan innehålla aceton...


/Mal
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Empty Sv: 'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner"

Inlägg av tiking lör mar 01 2014, 10:15

Hej Mal. Som sagt, jag hade köpt Isop från Kjel o Co. och de i en glass burk i 8 timmar ungefär. Sen när jag tog de ut såg de ut lite konstig. Eller känns det så i mina ögna. Jag tyckte plasten såg lite ojämn o grusigt.

Biöden på Isop:

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Isopropanol_zps93220e62

tiking
De slitna lastbilarnas mästare


Till överst på sidan Gå ner

'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner" - Sida 2 Empty Sv: 'Close Contact' - WIP - UPDATE!!! Nya nämnet - "...around the corner"

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet